Конспект уроку із зарубіжної літератури 6 клас "Крістіна Нестлінгер"

Про матеріал

Даний урок знайомить із життям і творчістю Крістіни Нестлінгер – австрійською дитячою письменницею, який допомагає розвивати навички роботи над художнім твором, виховує інтерес до вивчення сучасної літератури.


Перегляд файлу

Тема уроку: Сучасна література. Крістіна Нестлінгер (1936 року народження) – австрійська  дитяча письменниця, художник-ілюстратор, автор повісті-казки «Корад, або Дитина з бляшанки»

Мета уроку: навчальна: розширити знання учнів про сучасну літературу; ознайомити із

 життям і творчістю Кріс тіни Нестлінгер – австрійською дитячою письменницею; розвивальна: розвивати навички роботи над художнім  твором, мовлення, мислення; виховна: виховувати інтерес до вивчення сучасної літератури.

Наочні засоби навчання: портрети Кріс тіни Нестлінгер; мультимедійна презентація;  ілюстрації до твору.

Очікувані результати.

Учень (учениця): називає імена популярних сучасних письменників; розрізняє поняття класична і сучасна література; переказує близько до тексту зміст прочитаного твору; характеризує образи персонажів; висловлює власне судження щодо подій.

 

                                                 Хід уроку

І. Оголошення теми, мети та завдань уроку

ІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

  1. Вступне слово вчителя.

Сьогодні на уроці на крилах часу ми перенесемося до Відня – столиці Австрії.

  1. Заочна екскурсія Віднем (Використання музичної Презентації «Найвидатніші  пам’ятки Відня»)Показ слайдів1-8

 

  1. Вчитель

Мабуть, не помилюся, коли скажу, що для дітей писати важче, ніж для дорослих. Чому? Бо вони більш вимогливі, чистіші душею, відчувають найменшу фальш. Для них слід розповідати веселі й правдиві історії, захоплюючі й ненав’язливо повчальні, оскільки діти страшенно  не люблять нотацій.

Саме такі твори і писала Крістіна Нестлінгер – австрійська письменниця.    Її перу належать і вірші, і оповідання для найменших, детективи, фантастичні повісті і  літературні казки . Герої  книг письменниці – звичайні сучасні діти. Вони живуть нормальним життям з радощами і негараздами,  часто помиляються, шукають виходу, а іноді вони – товсті і противні, нахабні і боязкі.

4.Розповідь заздалегідь підготовлених учнів про життєвий і творчий шлях письменниці (розповідь супроводжується показом слайдів 1-4 )

 

5. Самостійна робота учнів: заповнити анкету письменниці

Кристина Нестлінгер

Christine Nöstlinger

 

                     

Дата народження

 

Місце народження

 

Національність

 

Громадянство

 

Мова творів

 

Рід діяльності

 

Напрямок

 

 

 

6. Повідомлення підготовленого учня

Після закінчення Віденської Академії мистецтв Кристина Нестлінгер займалася графікою та ілюструвала книжки для дорослих. Потім графіку довелося відкласти: треба було дбати про маленьких дочок Крістіану і Бар бару.

 Кристина стала малювати для них серію картинок про Фредеріку, неслухняну дівчину з червоними, як сік малини, волоссям і вигадувати про неї забавні історії. Коли доньки підросли, на кухні поставили друкарську машинку: Кристина хотіла записати все, що вигадує. Так в 1970 році виникла книга «Рудоволоса Фредеріка». Нестлінгер принесла її у видавництво разом з ілюстраціями. Книгу відразу опублікували. За неї вона відразу отримала приз Фрідріха Бедекера. Так Кристина Нестлінгер стала дитячою письменницею.

7.Вчитель

Кристина Нестлінгер дуже любить дітей. ЇЇ твори присвячені таким же звичайним дітлахам як і ви. У її книгах поруч з дітьми і дорослі – батьки, вчителі, сусіди. Вона завжди намагається знайти пояснення поведінки та вчинків своїх малих шибеників-героїв. У її творах діти й дорослі можуть завжди порозумітися, знайти спільну мову і стати справжніми друзями. Тому основним лозунгом творчості письменниці є її власний вислів: «Діти – люди, як всі!».

 За сорок років своєї літературної діяльності написала понад 40 книг для дітей. Серед них найбільшою популярністю в підлітків користується повість-казка «Конрад, або Дитина з бляшанки», де письменниця намагається пояснити мотиви деяких вчинків дорослих, що дає змогу , вам, дітям краще розуміти батьків і сприймати їх такими, якими вони є. А ще допомогти нам зрозуміти, чи легко бути ідеальною дитиною?

8. Повторення теорії літератури: казка,  повість

Повість — епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним

сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття

посідає проміжне місце між романом та оповіданням.

Казка — один із основних жанрів народної творчості, , розповідний,

сюжетний художній твір усного походження про вигадані та фантастичні

події.

9. Робота над Колами Вена

Казка

Вигадана,

фантастична історія;герої – чарівні істоти ;у героїв казок є чарівні предмети, що

допомагають їм боротися зі злом

Повість

Прозовий твір,середній за розміром; Герої – звичайні люди ( дорослі або діти);

Розповідається про життя головних героїв

Звичайний хлопчик незвичайного походження, що намагається вижити в

Жорстокому для нього світі.

10. Словникова робота

Ідеал - досконале втілення чого-небудь, довершений взірець.

Ідеальний - досконалий, взірцевий, бездоганний.

11. Коментар учителя

У передмові до повісті - казки сказано, що це й твір про штучно створеного

хлопчика, що зазнає пригод. Чи це насправді так ?

12.  Виразне читання ланцюжком початку твору

13. Бесіда на первинне сприйняття твору.

-  Чи відразу , на початку твору, ми знайомимося з головним героєм

Конрадом?

-  Хто така пані Берта Бертолотті? Скільки їй було років?

- Чи охайною та доброю господинею була пані Бертолотті?

-  Якому заняттю присвятила вона своє життя?

-  Чому того ранку їй прийшла посилка? І чому вона була такою

незвичною?

 - Чи саме такої посилки очікувала пані?

-  Чому після отримання посилки, вона подумала, що у неї настали

«чорні дні»?

-  Ким виявився для пані Бертолотті хлопчикик з бляшанки?

14. Слово вчителя.

Після того як Конрада дістали з бляшанки і починаються його незвичні

пригоди у світі, зовсім йому незнайомому, іноді навіть ворожому. Про його

незвичні пригоди ми і поговоримо на наступному уроці.

Y. Домашнє завдання

Підготувати розповідь про стосунки мами з хлопчиком.

Надати пані Бертолотті свої рекомендації стосовно виховання

дітей(письмово)

Намалювати портрет пані Бертолотті (за бажанням учнів)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
6 лютого 2018
Переглядів
4271
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку