Конспект уроку із Зарубіжної літератури 7 клас Вальтер Скотт – засновник історичного роману. Створення образу письменника. Великий Невідомий, Чародій слова. Життєвий та творчий ш

Про матеріал
Конспект уроку із Зарубіжної літератури 7 клас Вальтер Скотт – засновник історичного роману. Створення образу письменника. Великий Невідомий, Чародій слова. Життєвий та творчий шлях.
Перегляд файлу

Конспект уроку зарубіжної літератури (7 клас)

Тема:  Вальтер Скотт – засновник історичного роману.
Створення образу письменника. Великий Невідомий, Чародій слова. Життєвий  та творчий шлях письменника.
 

Мета уроку:

  • Ознайомити учнів з життям і творчістю Вальтера Скотта, його внеском у розвиток світової літератури.
  • Розкрити таємниці таланту автора історичного роману, його шляху до світового визнання.
  • Сформувати уявлення про історичний роман як жанр, його особливості та характерні риси на прикладі творчості Скотта.
  • Розвивати в учнів уміння аналізувати художній текст, визначати ідею твору, характеризувати героїв.
  • Виховувати інтерес до історичного минулого, поглиблювати знання про культуру інших народів.

Обладнання:

  • Портрет Вальтера Скотта.
  • Ілюстрації до романів Скотта.
  • Презентації про життя і творчість Скотта.
  • Тексти уривків з творів Скотта.

 

                                                                                    Хід уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.
    • Бесіда: Що таке роман? Які жанри романів ви знаєте? Які історичні події чи постаті вас цікавлять?
    • Коротка розповідь про захопливий світ історичних романів, про подорож у минуле разом з героями книг.
    •  
  3. Вивчення нового матеріалу.
    • Вальтер Скотт – життя і творчість. Створення образу письменника «Великий Невідомий. Чародій Слова.»
    • Вступне слово вчителя: Англійський письменник початку 19 ст. Вальтер Скотт у своїх романах вільно мандрував у часі. Яким же був шлях Вальтера Скотта до світового визнання? Чому він увійшов  в літературу як автор саме історичних романів? Які особистісні якості та обставини життя сприяли формуванню та розвитку його таланту? Про це наша розмова на уроці.
    • Інтерактивна вправа «Очікування».
    • Виступ масок:

1.Літературний розіграш. Великий розіграш Великого Невідомого.

Вальтер Скотт, британський письменник шотландського походження, надзвичайно любив утаємничувати своє авторство. Для нього літературний розіграш був  привабливішим за найгучнішу славу. 13 років він залишався для публіки Великим невідомим, невловимим Чародієм Слова. Ця гра дедалі більше викликала  інтерес читачів як до творів, так і до особистості письменника. Ми спробуємо розкрити таємниці великого Магістра, засновника жанру історичного роману.

2.Дитячі роки. Народився Вальтер Скотт 15 серпня 1771 року в Шотландії. Отримав 61 рік бурхливого життя. Мав 12 братів і сестер. Із них в живих залишилося 6.  Хворів на параліч, довго не ходив. Багато часу проводив у дідуся і бабусі. Запам ятовував безліч шотландських балад та легенд, які розповідала бабуся.

З 14 років працював у адвокатській конторі, був шерифом, секретарем в суді.

    Заробітну плату за роботу секретаря віддавав немічному суді, якого звільнили, аж до його смерті.

3.Кохання. У 20 років Вальтер Скотт познайомився зі своїм першим коханням—Вільяміною Белшес, дочкою адвоката. Протягом 5 років намагався добитися взаємності, проте дівчина віддала перевагу сину банкіра.  Нерозділене кохання стало найсильнішим ударом. Частинки образу Вільяміни виявилися в героїнях його романів. Згодом письменник  пізнав щастя з жінкою, з якою прожив все життя і мав 4 дітей. Був зразковим сім ‘янином, людиною доброю, чутливою, вдячною. Любив свій замок, сім ю, тварин, сад.

4.Літературна діяльність. Одночасно з роботою в суді він займався і літературною діяльністю. Написав історичний роман, низку книжок про історію Шотландії, створив збірку народних пісень. Працював над створенням   історичного роману як нового жанру. Найвідоміші твори Скотта: "Айвенго", "Вівчар з Оттербурна".

 Роман « Айвенго» розповідає про англійську історію 12 століття.

За 30 років створив 28 романів, 9 поем, безліч повістей, історичних праць. 

   Він писав, забуваючи про хворобу. Називав себе « вільним митцем». Це була дуже виснажлива праця, на яку він себе прирік, щоб виплатити чужі борги.

5.Освіта. Головним захопленням Вальтера Скотта була історія. Він був закоханий у природу і славне минуле своєї батьківщини, збирав легенди,  пісні та перекази.

В університеті цікавився тими дисциплінами, які давали уявлення про минулі роки.

Прочитав сотні книжок історичного змісту. Багато подорожував, збирав фольклорні пам’ ятки й колекціонував старожитності.

 Такі інтереси викликали ідею створення історичного роману.

 Мав феноменальну пам ‘ять, колосальний обсяг знань.

( Кожна «маска» презентує свою таємницю).

 

4.Заповнення робочих анкет.

5.Фізкультхвилинка.

6. Визначення особливостей жанру «історичного роману:

  •  Вчитель: Про те, що Вальтер Скотт писав романи,він не казав нікому, за винятком дружини і найближчих друзів. Та й з них узяв слово зберегти це в таємниці.Романи входили без зазначення імені автора і мали величезний успіх. Звичайно, багато хто здогадувався , що автором романів є В. Скотт, хоча сам він це заперечував, а всі наступні романи підписував так – «автор «Веверлі».Чому він вирішив приховати своє авторство?.Можливо тому, що писання романів могло розглядатися як справа, неналежна секретарю Вищого суду, шерифу і члену колегії адвокатів. А , можливо, це рятувало його від важкої необхідності обговорювати свої книги з кожною безтактною особою, якій здумалося б до нього чіплятися з розмовами. Та, мабуть, причина все ж в іншому. Скотт дуже любив таємниці і , як хлопчисько, упивався витівками заради самих витівок. Тепер він міг слухати , як обговорювали його власні романи і лукаво вступати в розмову. Йому подобалося насолоджуватися життям, ховаючись за лаштунками. Таке було його бажання- залишатися «Великим Інкогніто».
  • Особливості історичного роману на прикладі творів Скотта:
    • Дія розгортається в минулому.
    • Точне відтворення історичного фону.
    • Поєднання реальних історичних осіб та вигаданих героїв.
    • Романтичні мотиви, лицарські ідеали.

          7.Аналіз уривка з твору Скотта з демонстрацією буктрейлера « Роман «Айвенго»

  • Читання уривка з роману "Айвенго" ( опис лицарського турніру).
  • Обговорення:
    • Які історичні події описуються в уривку?
    • Хто є головними героями?
    • Які риси характеру притаманні героям?
    • Які почуття викликає у вас цей уривок?

8.Узагальнення і систематизація знань.

  • Бесіда за запитаннями та перевірка робочих анкет:
    • Хто такий Вальтер Скотт?
    • Чому його називають батьком історичного роману?
    • Які особливості історичного роману?
    • Які твори Скотта ви хотіли б прочитати?

 

9.Домашнє завдання.

  • Прочитати  роман Вальтера Скотта « Айвенго».
  • Підготувати повідомлення про одного з героїв роману.
  • Створити ілюстрацію до прочитаного твору.

10.Підсумок уроку.

  • Оцінювання роботи учнів на уроці.
  • Висловлювання вчителя про важливість творчості Вальтера Скотта.
  • Рефлексія.
  • Мій настрій.

Методичні прийоми:

  • Розповідь учителя.
  • Бесіда.
  • Аналіз художнього тексту.
  • Робота з презентаціями.

Форми роботи:

  • Фронтальна.
  • Індивідуальна.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 грудня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку