Презентація "Хуан Рамoн Хіменес “На сoлoдкий смутoк пoля…” Взаємозв'язок природи з настроєм ліричного героя. Роль пейзажу у творі."

Про матеріал
Презентація містить матеріал до уроку "Хуан Рамoн Хіменес “На сoлoдкий смутoк пoля…” Взаємозв'язок природи з настроєм ліричного героя. Роль пейзажу у творі." за Модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти, автори: Снєгірьова В.В., Бушакова О.В., Горобченко І.В., Каєнко О.В., рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 № 883), що дасть змогу вчителеві/вчительці за допомогою різноманітних прийомів розвивати навички аналізу поетичного твіру.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Я створюю свій світ всередині себе... Хуан Рамoн Хіменес “На сoлoдкий смутoк пoля…” Взаємозв'язок природи з настроєм ліричного героя. Роль пейзажу у творі.

Номер слайду 2

Хуан Рамон Хіменес – найбільший поет Іспанії. Лауреат Нобелівської премії з літератури 1956 року за «ліричну поезію, зразок високого духу і художньої чистоти в іспанській поезії». Хіменес був дуже плідним автором і майже щороку видавав нову поетичну збірку. Знайомтесь. Головним і єдиним змістом життя Хіменеса була поезія, центральна тема якої — пошуки та захист краси. Поет відштовхується від прози життя, шукає красу у природі, коханні та смерті. Його поетичне сприйняття світу тонке, суб'єктивне, іноді дещо дивне і вигадливе. У його віршах домінує музика та колір. 

Номер слайду 3

На солодкий смуток поля. Западає надвечір'я,І від скошеної луки. Чути легкий запах сіна. Пінії уже поснули,Соловей зате прокинувсь,А над пагорбами, в небі,Фіялкова ллється ніжність. Пісня чується на стежці,І за нею йду я слідом. У тім співі — плач, просяклий. Запахом, що з поля віє. Про чиюсь любов незнану. Повідає-плаче пісня,Про ті ночі вересневі,Що також пропахли сіном. Переклад Ігоря Качуровського ПІНІЯ - вид сосни з зонтикоподібною кроною і червоно-бурою корою; італійська сосна.

Номер слайду 4

Діалог з текстом. Пейзаж як відображення настрою ліричного героя. Яку картину ви уявляли, слухаючи вірш? Що відчуває ліричний герой, йдучи стежкою і милуючись заходом сонця?Яким настроєм огорнута його душа?Що могло, на вашу думку, бути причиною такого душевного стану?Поле, що описується у вірші, стає емоційним тлом для переживань ліричного героя. Його "солодкий смуток" знаходить відгук у "тиші" та "спокої" поля, у "ніжному вітрі", що "колише колосся". Цей пейзаж несе в собі відчуття меланхолії та задуми, що робить вірш дуже емоційним та зворушливим. Пейзаж стає дзеркалом душі ліричного героя, відтворюючи його найтонші емоції та переживання.

Номер слайду 5

Досліджуємо символіку образівскошені лукизапах сінафіалкове небопініїспів солов’я. Образи природи у вірші набувають символічного значення. "Скошені луки", "запах сіна" та "фіялкове небо" символізують красу та гармонію світу. "Пісня солов’я" – оновлення природи, "пінії" – життєву стійкість."Солодкий смуток" ліричного героя стає частиною цієї краси, роблячи його єднання з природою ще більш глибоким.

Номер слайду 6

Солодкий смуток – це поєднання приємних і сумних емоцій. Ці емоції викликані красою природи, яка, ймовірно, нагадує ліричному герою про мінливість життя. Літературознавча хвилинка. Як ви розумієте вислів солодкий смуток?Опишіть цю емоцію. Оксиморон (оксюморон) – «суміщення несумісного», літературно-поетичний прийом, що полягає у поєднанні протилежних за змістом, контрастних понять, які разом дають нове уявлення (“холодне полум'я”, “сухий дощ”, “крижана посмішка”, “депресивна веселість” ). ТЛ

Номер слайду 7

Підсумуймо. ТемаІдея. Вірш описує вечірній пейзаж: скошене поле, захід сонця, пінії, що засинають, і соловей, який починає свою пісню, викликаючи у ліричного героя відчуття "солодкого смутку". Оспівування краси та мінливості природи, гармонії природи й багатства внутрішнього світу людини. Основна думка. Світ природи та світ людини різноманітні й красиві у будь-яких проявах.

Номер слайду 8

Поміркуймо. Мотиви вірша: Прийом перевернутих асоціаційкраса і одухотвореність природи;життя прекрасне; швидкоплинність життя;мінливість людських емоцій;томління і туга кохання.

Номер слайду 9

Рефлексія. Прийом моделювання художньої дійсностіСловесно намалюйте картину природи, спостереження за якою дарує вам відчуття спокою і умиротворення…

Номер слайду 10

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=12154https://zarlit.com/tvory/145.htmlk.wikipedia.org/wiki/Хуан_Рамон_Хіменесhttps://umity.in.ua/concept/?id=776 Використані джерелаІлюстративний матеріал із відкритих джерел

pptx
Додано
4 грудня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку