Конспект уроку із зарубіжної літератури для 6-го класу на тему"Міфи Давньої Греції".

Про матеріал

Основне завдання цього уроку-підсумки з теми,розвиток критичного мислення учнів.

Перегляд файлу

Тема уроку: Підсумковий урок за міфами Давньої Греції (у формі «Що? Де? Коли?»

Мета уроку: повторити зміст вивчених міфів Давньої Греції; за допомогою ігрового матеріалу зацікавити учнів до вивчення творів світової літератури; розвивати активність, активізувати мислення на  уроці

Тип уроку: літературна гра

Обладнання: малюнки учнів, «чорний ящик» з предметами, ілюстрації для «лото», кросворд, карта Європи

                Греки творили своїх богів зі свого власного генія і своєї власної краси.

                                                                                                   І.Бродський.

Основний зміст уроку:

І. Оголошення теми і мети уроку.

ІІ. Ознайомлення з правилами гри.

Правила гри: клас ділиться на 2 команди. Завдання вибирають капітани. Питання різного рівня складності позначено відповідним кольором: синім – звичайне – 1 бал, червоним – складне – 2 бали, зеленим – бліц – 3 питання – 1 бал, чорним – чорний ящик – 1 бал.

ІІІ. Хід гри:

  1. Капітани команд витягають карточки із запитаннями, команда відповідає:
  1. Від кого дізналася мати Нарціса про долю свого сина? (від віщуна Тіресія)
  2. Чому німфа Ехо не могла говорити?
  3. «Чорний ящик»: тут те, у що був перетворений хлопчина  Аскалаб Деметрою? Що це?
  4. «Чорний ящик»: Тут предмет, який придумав учень Дедала, яким ми з вами користуємось у школі? Що це?
  5. Чому на трон сів правити Еврісфей, а не Геракл?
  6. Як Гераклові вдалося вичистити Авгієві стайні?
  7. Хто такі кентаври, як з ними розправився Геракл?
  8. Як виглядала лернейська гідра. Хто допоміг їй у боротьбі з Гераклом?
  9. Як батьки Геракла дізналися, що їх син має надзвичайну силу?
  10. Як Геракл поборов немейського лева? Яку користь це принесло героєві?
  11. Кого Деметра перетворила на птаху сича і за що?
  12. Хто такий Тіфон, де він жив?
  13. Хто такий пес Кербер? Де він жив і як він виглядав?
  14. Як Геракл позбавився від міднокрилих птахів?
  15. Хто такі Гесперіди? Хто був їх батьком?
  16. Бліц: 1. Бог Сонця (Геліос)

                2  Жінка Зевса (Гера)

                3  Бог, який супроводжував в царство тіней душі померлих (Гермес)

  1. Бліц: 1 Хто такий Атлант?

          2 Чому шкутильгав Гефест?

          3 Богиня кохання.

  1. Бліц: 1 Верховний Бог

          2 Жінка царя Міноса

          3 Хто допоміг Гефесту прикувати Прометея?

  1. Бліц: 1 Богиня чаклунства

          2 Острів заслання Дедала

          3 Хто така Артеміда?

  1. Назвіть подвиги Геракла (капітани двох команд)
  2. Як Геракл справ справився з Геріоновими коровами?
  3. «Чорний ящик»: Тут те, завдяки чому загинув Ікар.
  4. «Чорний ящик»: Тут предмет, що люди носять на згадку про Прометея. Що це за річ і чому саме її носять люди?
  5. Хто звільнив Прометея, як це сталося?
  6. Як було покарано Зевсом прометея за його велику любов до людей?
  7. Як Прометеєві вдалося обдурити Зевса?
  8. Як вдалося Прометею заволодіти вогнем і передати його людям?
  9. Чого навчив людей Прометей?
  10. Чому давні греки називали небо «п’ятим океаном»?
  11. Чому підкорювачів неба звуть Ікарами, а не Дедалами?
  12. Як були зроблені крила Дедала та Ікара?
  13. Хто такий Мінотавр і як він виглядав?
  14. Чому Дедал спинився на острові Кріт у Міноса, чим він там займався?
  15. Хто був за фахом Дедал? Хто навчив його різних ремесел?
  16. Хто був учнем Дедала, які речі він виготовив, що ними і досі користуються люди?
  17. «Чорний ящик»: в цій коробці – річ завдяки якій персе фона не могла назавжди повернутися у царство тіней? Що це?
  18. Як міф про Деметру і персифону пояснює зміну пір року?
  19. Хто кинувся на допомогу Персифоні, коли Аїд ніс її у царство тіней?
  20. Що зробила з Аїдом Афродіта та її син Ерот?
  21. Яка доля спіткала Нарцісса. Символом чого вона стала?
  22. «Чорний ящик»: Тут предмет, який повинен був забрати Геракл в амазонок?
  23. Хто такі амазонки7
  1. Знайти серед поданих малюнків зайві. Пояснити чому.(Додаток 1).
  2. Скласти малюнки в порядку зростання подій.(Додаток 2).
  3. Розв’язати кросворд

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. …теж не забувала за Геракла. Він був іще немовлям і лежав в Амфітріоновому бойовому щиті, як богиня наслала на нього двох великих змій.
  2.  Весело засміявся бешкетник… з такої витівки матері-красуні, вибрав із свого сагайдака найгострішу стрілу і натяг тятиву
  3. Спершу Геракл не зважав на нього, та коли той надто боляче вщипнув на нього, герой так придавив його, що того й слід на болоті запався
  4. Швидко об’їздив … гори й долини, придивляючись, чи не розкололася земля, чи не проникло ясне денне сяйво в його мертве царство.
  5. А підземний пес одвертав очі від сонця і люто гавкав. Тільки піна летіла навкруги з його трьох пащ
  6. Геракл встиг тільки вичинити його шкуру, яку надумав завжди носити замість плаща. А хижакову голову – замість захисного шолома
  1. Запитання : "Ти мені – я тобі»
  1. Які географічні назви виникли на честь титана Атланта? (Атлаські гори, Атлантичний океан, Атландида)
  2. Які географічні назви виникли на честь Дедалового сина Ікара?(Ікарійське море, острів Ікарія)
  1.  Конкурс художників – ілюстраторів(розпізнати міф за ілюстраціями. Підготовленими суперниками. Зробити підписи до них)
  2. Конкурс пантомім – вгадати з якого міфу і кого з героїв показують учні.

 ІV. Підсумки уроку

  V. Домашнє завдання: прочитати міф про Троянську війну                                                                                

Завдання для розвитку критичного мислення (дидактичні матеріали за міфами Давньої        Греції)   1.Вправа:Виправ помилки.

  1.  «Дуже шанували люди богиню родючості Афродіту. Рідну сестру всемогутнього Зевса» (Деметру)
  2. «Персефона не зостанеться на землі, я ж бо сам бачив, як вона скуштувала нашої їжі – кілька соняшникових насінин (гранатових зернят)
  3. «О могутня Афродіто, зроби так, щоб Нарцісс теж зазнав щасливого кохання! (нещасного…)
  4. «Справдились слова сліпого Тіресія – надивившись на себе, Нарцісс тихо заснув» (помер)
  5. «Прометей став вільний, а смертні люди, заради яких він прийняв страшні муки, носять відтоді коралі» (перстені, каблучки)
  6. «У шаленій нестямі Зевс звелів закувати титана Прометея в кайдани на самому краї землі до стрімкої скелі у горах Карпатах» (Кавказу)
  7. «Прокинувся Геракл і побачив над собою дві вовчі пащі і червоні бридкі очиці» (зміїні)
  8. «Гідра мала великий зміїний тулуб і три голови, з яких дві були смертні, а третя – середня – безсмертна (9,8, дев’ята)
  9. «Царя Міноса спіткала велика біда: Пасіфая народила йому сина, що мав тіло чоловіка, а голову – ніби в козла, та ще й козлячий хвіст теліпався у нього іззаду» (бика, бичачий)
  10. «У захваті Ікар забув батькову засторогу й полинув нижче, ще нижче, аж до моря» (вище, вище, неба)

2.Вправа «Послідовність»

  1. Крики на допомогу
  2. Афродіта просить сина Ерота влучити у серце похмурого бога
  3. Гермес у царстві Аїда
  4. Деметра і Персефона прибувають на острів Трінакрію
  5. Німфа Кіана робить спробу допомогти Корі
  6. Природа сумує разом з матір’ю
  7. Зевс не може порушити законів підземного світу
  8. Похмурий Аїд об’їжджає гори і долини
  9. Гелі ос розповідає про побачене
  10. Персефона куштує гранатових зернин
  11. Бог підземного царства відчув силу кохання
  12. Міфологічне пояснення зміни пір року
  13. Засмучена Деметра шукає доньку
  14. Бог підземного царства відчув силу кохання

2.Вправа «Міфологічний диктант»

  1. Земна жінка, що народила Зевсові сина – славетного Геракла (Алкмена)
  2. Син Зевса і Гери, грізний бог війни, символ войовничості (Арей)
  3. Богиня, що народилася з морської піни біля кіпру (Афродіта)
  4. Покровителька родинного життя та шлюбу (Гера)
  5. Кульгавий бог (Гефест)
  6. Богиня родючості і землеробства (Деметра)
  7. Син славетного митця Дедала (Ікар)
  8. Вродливий юнак, що закохався сам у себе і став квіткою (Нарцісс)
  9. Уславлений співець, чоловік німфи Еврідіки (Орфей)
  10. Німфа, яку покарала Гера, позбавивши її власної мови (Ехо)
  11. Мікейський володар, якому змушений був коритися Геракл (Еврісфей)
  12. Гора на півночі Фіссалії, міфічна оселя богів (Олімп)

4.Вправа «Впізнай бога за символами»

  1. Блискавка, орел, дуб – Зевс – бог грому і блискавки
  2. Гранат і пава – Гера – богиня шлюбу
  3. Тризуб. Дельфіни, білі коні – Посейдон – бог моря
  4. Золота колісниця, запряжена чорними кіньми, пес Кербер – Аїд – бог підземного царства
  5.  Зброя, сова, оливкова гілка –богиня мудрості Афіна Паллада.
  6. Лавровий вінець, музи, ліра – Аполлон – бог мистецтва
  7. Срібна стріла, дикі тварини, лань – Артеміда – богиня полювання, покровитель тварин
  8. Закриті очі, у руках терези – Феміда – богиня правосуддя

 

5. Метод РОФТ

Роль

Отримувач

Форма

Тема

Персефона

Деметра

 Враження-спостереження

Рідна земля миліше неволі

Деметра

Аскалаф

Звертання-побажання

Слово-не горобець – вилетить – не впіймаєш

Зевс

Деметра

Виправдання

Не можна порушувати законів підземного царства

Ехо

Афродіта

Прохання

Щоб Нарцісс теж зазнав нещасного кохання

Нарцісс

Відображення у воді

Благання

Хай вода не розєднає нас!

6.Метод «Карта персонажів»

7.Сенкани

                                                          Дедал

                                    винахідливий, наполегливий

                                       різьбить, творить, будує

                                        мріє піднятися в небо

                                                       Митець

                                                           Геракл

                                                 сильний, мужній     

                                     звільняє, перемагає, допомагає

                                     здобув безсмертя на Олімпі

                                                          Герой

8.«Павутинка дискусії» на уроці за міфом про Прометея.

Чи виправданий вчинок Прометея по відношенню до людей?

 

 

  1. Метод РОФТ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Діаманти
  1.                                        ГЕРАКЛ

                             сильний, безстрашний

                       бореться, змагається, перемагає

                      Залежать від волі мстивої Гери             9.    ДІАМАНТИ.

                        заздрить, посилає, чекає                      (сенкани-порівняння).

                             слабкий,  боягузливий

                                      ЕВРІСФЕЙ

  1.                                        ПРОМЕТЕЙ

                          співчутливий, милосердний

                          допомагає, навчає, страждає

                     Від їх рішень залежить доля смертних

                           вимагає, наказує, карає

                              мстивий, ненависний

                                             ЗЕВС

 

Устіяновська Вікторія Михайлівна, вчитель-методист СЗШ № 10 м.Стрия.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гутовська Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 грудня 2017
Переглядів
8253
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку