Ця презентація може допомогти учителям-філологам і вчителям початкових класів у розробці уроків-узагальнення знань.
Уроки закріплення знань, умінь і навичок (уроки повторення) Мета таких уроків:- повторення та закріплення, уточнення та поглиблення попередньо засвоєних знань, умінь і навичок- - уточнення набутих уявлень; - формування в учнів практичних навичок і умінь; - систематизації і узагальнення знаньstyle.colorfillcolorfill.type
Структура: 1. Повідомлення теми, мети уроку. 2. Мотивація навчальної діяльності. 3. Повторення основних понять теми. 4. Повторення основних закономірностей, правил теми. 5. Виконання практичних завдань на повторення і закріплення основних умінь і навичок. 6. Підсумки уроку. 7. Домашнє завдання. Уроки закріплення знань, умінь і навичок (уроки повторення)style.colorfillcolorfill.type
Структура уроку узагальнення і систематизації знань має такі елементи: 1. Мотивація учбової діяльності школярів. 2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. 3. Актуалізація опорних знань4. Узагальнення окремих фактів, подій, явищ. 5. Повторення і узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань. 6. Повторення і систематизація основних теоретичних положень і провідних ідей науки. 7. Підсумки уроку. 8. Домашнє завдання.
2) Актуалізаці опорних знань Пригадати:- теоретичний матеріал- біографічні дані,творчий доробок письменника відомі факти події,епоху Можлтві завдання:- розгадування кросворду- відгадування загадок- літературний диктант- вікторина “Відгадай за описом” гра “Літопис епохи” тощо- лист повторення
ЛИСТ ПОВТОРЕННЯ 10 кл.1. Дайте визначення реалізму як напрямку в літературі.2. Що таке соціально-психологічний роман? Дайте визначення, наведіть приклади соціально-психологічного роману.3. Назвіть класиків французької,англійської,російської соціально-психологічної прози.4. Дитячі роки Стендаля.5. Історія виникнення псевдоніму Стендаль.6. Стендаль і Італія.7. Творчий доробок Белля.8. Історія написання роману «Червоне і чорне».9. Риси характеру Жульєна Сореля.10. Місце народження Бальзака.11. Дитячі роки Бальзака12. Бальзак і Україна13. Бальзак і Евеліна Ганська14. «Людська комедія» Оноре де Бальзака.15. Останні роки життя Бальзака.16. Гобсек і його доля.17. Ваше ставлення до грошей(золота, багатства…)18. Кілька цитат з повісті «Гобсек», які стали крилатими висловами.19. Кілька цитат з роману Стендаля«Червоне і чорне», які характеризують пані де Реналь.20. Кілька цитат з роману Стендаля «Червоне і чорне», які характеризують Матильду.
ВІДГАДАЙ ЗА ОПИСОМ (8 клас): 1. Реальна особа . Одна з перших поетес відомих у світовій літературі . Її називають десятою Музою мистецтв . (САПФО) 2. Муза, що возвеличує богів, прославляє іх, співає ї м гімни . (ПОЛІГІМНІЯ) 3. Муза , яка завжди весела , висміює негативні суспільні явища , людські вади . (Муза комедії ТАЛІЯ) 4. Муза всіх світових , суспільних явищ в історіі людства. (Муза історіі КЛІО) 5 . Богиня поезіі мистецтв , наук , мати дев’ятьох Муз. (МНЕМОЗІНА) 6. Муза , яка б у наш час не належала б до когорти мистецьких Муз . (Муза астрономіі УРАНІЯ) 7. Муза , яка завжди опечалена , сумна . (Муза трагедіі МЕЛЬПОМЕНА) 8 . Той , поруч з ім”ям якого можна поставити великий знак питання ? (ГОМЕР) 9. Вид мистецтва , образом якого є рух (ХОРЕОГРАФІЯ) 10. Види мистецтв образами яких є об’ємне зображення . (СКУЛЬПТУРА , АРХІТЕКТУРА)11. Види мистецтв образами яких є слово, рух,звук,зображення. ( КІНО , ТЕЛЕБАЧЕННЯ ,ТЕАТР)12. Назвіть витоки сучасної європейської культури і літератури ( ДАВНЬОГРЕЦЬКА ЛІТЕРАТУРА І КУЛЬТУРА )
3) Узагальнення окремих фактів, подій, явищ Цьому етапу уроку найбільше відповідають такі методи узагальнення і систематизації знань (у різному їхньому поєднанні): - бесіда, - демонстрація наочності, - аналіз таблиць тощо На уроках узагальнюючого повторення вчителі часто використовують серії таблиць, ілюстрації, схематичні зображення, діаграми, учбові картиstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Одним із важливих методів узагальнення і систематизації є самостійна робота учнів з підручником на уроці. При цьому можуть застосовуватись різні прийоми роботи з текстом: - читання і складання планів, тез, конспекту; - порівняння історичних фактів, явищ, процесів, різних історичних епох тощо. Робота з підручником пов`язується з розглядом узагальнюючих таблиць, діаграм, графіків, схематичних малюнків. РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМstyle.colorfillcolorfill.type
До уроку зазначеного типу учнів слід попередньо готувати: - виробляти у них уміння узагальнювати матеріал за прочитаним текстом - знаходити в підручнику необхідні для учня матеріали і факти, формулювати висновки До роботи з підручником з метою узагальнення і систематизації знань учнів слід привчати поступово. Спочатку це можуть бути завдання на висвітлення фактів, подій, їхню оцінку, визначення причин і наслідків цих подій.
Для процесу узагальнення і систематизації на уроці велике значення має правильна постановка завдань для роботи з підручником. Завдання для порівняння і співставлення, для встановлення причинно-наслідкових зв`язків даються з метою уточнення окремих фактів і подій, отримання чітких уявлень про події, явища, процеси. Широкі узагальнення вимагають виконання таких завдань, які б стосувались всього матеріалу, сприяли засвоєнню чіткої системи понять.
Підсумок уроку(рефлексія):- ти – мені, я – тобі- метод “ПРЕС” - незакінчене речення- мікрофон тощо. Домашнє завдання: (підготуватися до контрольної роботи(тесту- вання,розгорнуті питання,творчі завдання тощо): - переглянути і повторити завдання за таблицями, схемами,майндмеппами - повторити питання за листом повторення - переглянути у підручнику усні конспекти (опрацьовані з олівцем статті) тощоstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
1) Мотивація учбової діяльності школярів. 2) Повідомлення теми, мети, завдань уроку. 3) Актуалізація опорних знаь.4) Узагальнення окремих фактів, подій, явищ.5) Повторення і узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань. 6) Повторення і систематизація основних теоретичних положень і провідних ідей науки. 7) Підсумки уроку. 8)Домашнє завдання. Структура уроку узагальнення і систематизації знань