Головна компетентність сучасного педагога-словесника - забезпечити навчальне середовище, яке сприяє благополуччю кожної дитини й формує її багатий духовний світ. Метою вивчення "Зарубіжної літератури" визначено прилучення школярів до здобутків світової літератури та культури, розвиток творчої особистості учня-читача, формування в неї гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти.
Як бачимо, у центрі літературної освіти знаходиться саме учень, тому сучасний урок літератури має бути спрямований на урахування вікових особливостей, розвиток читацьких смаків школярів. У центрі методичної уваги також має знаходитися саме учень, а не методи та технології викладання, види та форми аналітичної діяльності, контрольно-вимірювальні завдання, все те, що скаладає традиційну методику викладання. Безумовно, вибір тих чи інших технологій, підходів і методів до навчання визначається рівнем підготовки вчителя та учнів, їх інтелектуальним розвитком. Література повинна розкриватися не тільки в контексті історії, а й у контексті реалій. Учень повинен відчути, що через літературу він розкриває (що дуже важливо!) себе.