До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку "Проблема взаємовідносин батьків і дітей в оповіданні Д.Олдріджа «Останній дюйм»"

Про матеріал

Урок направлений на розвиток вміння в учнів аналізувати художній твір, виділяти його тематику та проблематику;

розвивати вміння порівнювати і співставляти, творчо мислити;

виховувати вдумливого читача, людину, яка здатна переборювати складні ситуації, вчити проявляти уважність і турботу до рідних та близьких лю
Перегляд файлу

       Тема: Проблема взаємовідносин батьків і дітей в оповіданні Д.Олдріджа «Останній дюйм»

Мета: вчити учнів аналізувати художній твір, виділяти його тематику та проблематику;

розвивати вміння порівнювати і спів ставляти, творчо мислити;

виховувати вдумливого читача, людину, яка здатна переборювати складні ситуації, вчити проявляти уважність і турботу до рідних та близьких людей.

 

Обладнання: підручник «Зарубіжна література» для 7 класу Дорофєєвої Н.І. та Касьянової С.П., презентація «Проблема взаємовідносин батьків і дітей в оповіданні Д.Олдріджа «Останній дюйм», творчі роботи дітей: малюнки-кінострічка, анкети «Я і мої батьки».

Тип уроку: формування нових знань, умінь, навиків.

Епіграф уроку:    «Останній дюйм, який розділяє всіх і вся, нелегко     подолати…»

Д. Олдрідж

                                                     Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Привітання. Правила , які діють на уроці: (нагадують учні)

1. Кожна  ваша думка має право на існування.

2. Поважаємо один одного, толерантно відносимося до різних точок зору.

3. Відповідь на уроці сьогодні –це перспектива на завтра.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово учителя:

 У кожного із нас у житті є важливі моменти, вирішальні етапи, коли ми постаємо перед вибором, тобто, дією, яка здатна щось  змінити у своєму житті. Хтось цей вибір робить і змінює своє життя, хтось боїться – і залишає все так , як було. Такий вибір може постати і пред дорослими, і перед дітьми. На перший погляд, здається, що  діти не здатні робити  важливі кроки, на це здатні тільки дорослі. Особливо, коли виникають непорозуміння між батьками і дітьми. Чи виникали у вас проблеми у спілкуванні з вашими батьками? Чому? Хто перший робив крок до примирення?

 (обговорення).

Аналіз анкет учнів «Я і мої батьки»

Пригадайте, який розділ світової літератури ми вивчаємо? (Краса чистих людських відносин).

 

Учитель: У літературі проблема взаємовідносин батьків і дітей завжди залишається основною. Ще древні греки стверджували: « Конфлікт між старшим і молодшим поколінням неминучий. Це закон життя. Але справа в тому, на якому грунті виникає конфлікт, і як його вирішувати».

 Ми спробуємо разом вирішити проблему взаємовідносин батьків і дітей на основі оповідання Д. Олдріджа «Останній дюйм».

ІІІ. Оголошення теми, завдань:

проаналізувати оповідання і, досліджуючи образи головних героїв, дати відповідь на проблемне питання:

    Як подолати непорозуміння  між батьками і дітьми?

 Нам допоможе презентація, у  якій використані кадри із відомого фільма «Останній дюйм», знятого в 1958 році режисерами Вульфовичем та Куріхіним.

ІV. Формування нових знань, умінь, навиків.

 Робота над епіграфом уроку.

Словникова робота: дюйм – одиниця довжини, дорівнює 2, 54см.

Це багато чи мало?

 

Робота над формуванням уміння в учнів аналізувати літературний твір.

1. Хто головні герої оповідання?

2. Що можемо сказати про відносини батька і сина на початку їхньої подорожі в Акулячу бухту? (с.243, опора на текст), складаємо схему методом «Кола Вена».

 

 

Відносини батька і сина на початку їхньої подорожі в               Акулячу бухту

 

 

3. Чого хоче навчити батько сина?  ( Управляти літаком). Як проходить це навчання? ( Роздратованість, різкість).

4. Яку важливу  пораду пілота дає Бен сину? ( с.235, зачитати). «Найголовніше…» 6*2.54 =15,24см

 

5. З якою метою син і батько прилетіли в Акулячу бухту? (інсценізація)

Батько: ми в Акулячій бухті, Деві. Тут багато акул, особливо цікавою буде акула-кішка. Зробимо багато фото. Це гроші необхідні для життя. Мої послуги більше не потрібні нафтоекспортній компанії. То ж треба шукати інший заробіток.

 

Син: А хто-небудь знає, що ми тут?

Батько: Чому ти запитуєш?

 

Син: Не знаю, просто так.

Батько: Ніхто не знає, що ми тут. Ніхто не знає, що ми залетіли так далеко. І не повинні знати. Це ти Запам ятай!

Син: А нас зможуть знайти?

Батько: Ні, прикордонники нас не знайдуть. З літака навряд чи помітять нашу машину.

Син: Невже ніхто-ніхто про нас не знає?

Батько: Я ж кажу, що ні (роздратовано). Та ти не бійся, нічого з тобою не станеться.

 

6. Як поводить себе батько? ( С.236 ) ( Дає розпорядження сину, керує ним і не сприймає зусилля сина серйозно).

7. Про що непокоїться Деві? ( Ніхто не знає, де вони) . На що це вказує?

(Безвідповідальність батька, який не подбав про безпеку дитини, і про певну дорослість сина, який занепокоєний тим, що в разі небезпеки їх ніхто не знайде).

8.Яка трагедія сталася з батьком?

9. Як змінюються взаємовідносини батька і сина після нападу акул?  (с.239).

Складаємо схему.

 

10. Як змінив цей політ батька і сина? ( Політ знищив той останній дюйм у відносинах між батьком і сином, який віддаляв їх один від одного. Батько і син подолали цей дюйм.

 

                                Як змінився батько?

Втратив

 Отримав

Руку

Довіру сина

Професію

Любов сина

Гроші

Життя, яке подарував йому Деві

 

                                                 Як змінився син?

Втратив

Отримав

Страх і розпач

Упевненість у своїх силах

Почуття самотності

Відчуття батьківської уваги

Відчуття непотрібності

Загартування характеру

 

Висновок:

с. 274 зачитати уривок «Їм обом потрібен час…»

 

V. Систематизація та узагальнення

1. Вирішення  проблемного питання:

 

  • Доповнити речення « Я хотів би, щоб мої батьки…» ( метод незакінчених речень)
  • Виступ учнів –художників, які готували стрічку « Подолай останній дюйм у відносинах»; ( малюнки  учнів з порадами щодо взаємовідносин із батьками)
  • Виступ –звернення батьків до дітей « Давайте жити дружно»

Учитель:

      По- моему, это пустой разговор,

      Когда утверждают, что есть на свете,

      Какой-то нелепый извечный спор,

      В котором воюют отцы и дети.

      Пускай болтуны, что хотят твердят,

      У нас же не две, а одна дорога.

VI. Оцінювання, коментар.

Д\з  Творча робота ( вірш, оповідання, малюнок, міні-твір «Подолай останній дюйм»).

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
9 січня
Переглядів
231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку