Конспект уроку із зарубіжної літератури для 6 класу на тему "Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження"

Про матеріал

Тема уроку: Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження

Мета: вдосконалювати навички аналізу тексту, навчити визначати ключові моменти сюжету повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі», простежувати динаміку образу Скруджа, знаходити у тексті відповідні цитати; висловлювати власне ставлення до Скруджа (до зміни героя і після його внутрішньої зміни); розвивати творчу уяву, формувати гуманістичні ідеали – совісті, справедливості, милосердя, любові; виховувати любов до читання, повагу до християнських традицій.

Перегляд файлу

Тема: Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження

Мета: вдосконалювати навички аналізу тексту, навчити визначати  ключові моменти сюжету повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі», простежувати  динаміку образу Скруджа, знаходити у тексті відповідні цитати; висловлювати власне ставлення до Скруджа (до зміни героя і після його внутрішньої зміни); розвивати творчу уяву, формувати гуманістичні ідеали – совісті, справедливості, милосердя, любові; виховувати любов до читання, повагу до християнських традицій.

Хід уроку

І. Організація уроку

ІІ. Узагальнення окремих фактів, подій, власних вражень

1.     Слово вчителя.

На попередніх уроках ми ознайомилися з повістю Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».

Різдво. Все починалося з Різдва. В ці дні кожна людина очікує на свято. Зірка Різдва посилає немеркнуче світло в наші душі, очищає їх; і душа потребує дива і вірить у нього.

Тому, мабуть, хочеться бути привітнішими, добрішими, чуйними, хочеться співати, робити добро. Ч. Діккенс писав: «Це радісні дні – дні милосердя, доброти, всепрощення. Це єдині дні в усьому календарі, коли люди, наче з мовчазної згоди, вільно розкривають одне одному серця і бачать у своїх ближніх, - навіть у тих, хто не має ні грошей, ні долі, - таких самих людей, як вони самі».

Діти, а що ви знаєте про Різдво?

(Використання прийому «мікрофон»).

Зробімо висновок, чого у світі більше: духовного чи бездуховного? Прослідкуємо, як Скрудж змальований у І строфі.

 

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

1. Вчитель. Сьогодні ми підсумуємо причини казкового переродження Скруджа. Це не так легко адже емоції героя постійно змінюються. (Учні записують у зошит тему та епіграф уроку).

2. Словникова робота.

А що означає слово переродження – зміна, оновлення.

Переродитися – стати зовсім іншою людиною.

3. Вчитель. І так Скрудж відправляється у подорож з духами Різдва.

Прослідкуйте, з якою метою завітали гості до Скруджа, як змінювалися почутя героя, коли він бачив своє минуле, теперішнє і майбутнє. Наслідки подорожі.

4. Робота в групах.

1 група. «Подорож у Минуле».

- Які картини минулого показав Скруджові Дух минулого Різдва? Чому саме ці?

- Чи змінювалися почуття героя від побаченого?

- Чому потрібно було покласти руку на серце, щоб здійснити подорож у минуле?

-  Що Дух хотів дати зрозуміти Скруджу?

2 група. «Подорож у Сучасне».

- З якою метою Дух завітав до Скруджа?

- Де побував Дух теперішнього Різдва разам зі Скруджем?

- Які почуття він хотів розворушити у Скруджа під час цієї подорожі?

3 група. «Подорож у Майбутнє».

- З якою метою  відвідує Дух майбутнього Різдва Скруджа?

- Чому Дух не хотів говорити зі Скруджом?

- Чому цей гість справив на Скруджа найбільше враження?

5. Вчитель. Отже, Скрудж пригадав своє минуле, дізнався, що  про нього думають оточуючі, побачив свою смерть і зрозумів, що на нього чекає самотність, герой зрозумів свої помилки.

- Як  Скрудж спокутує минуле, теперішнім і майбутнім?

- Чи змінилося його ставлення до Різдва, до оточуючих його людей?

Як бачимо  зірка Різдва вселила в душу Скруджа немеркнуче світло, очистила від зла, відродила і серце героя. Під впливом Різдвяної подорожі воно розтало і стало  іншим. Яким саме?

 

V. Підведення підсумку уроку.

  Вчитель: Отже, Скрудж не тільки на словах, а й усіма своїми вчинками доводить, що він переродився.

           Є така народна мудрість: «Якщо у тебе горе, поділися ним із другом, і у тебе залишиться половина горя. Коли у тебе щастя, поділися ним, і матимеш вдвічі більше щастя».

А які прислів'я чи приказки про добро знаєте ви? (Літературна гра «Добери приказку»).

Вчитель. Так закінчується «Різдвяна пісня в прозі», яку сам Діккенс назвав «повістю про переродження людини, яка понад усе цінувала дзвін монет».

Отже, кожен із нас відповідає перед Богом за свої вчинки. Скоро і ми будемо святкувати Різдво - єдиний з усіх днів, коли ширшають вузькі серця; найкращий в році, добрий, веселий, привітний день!»

Тож нехай різдвяний дзвін розбудить замкнені людські душі так, як розбудив душу Скруджа. Запам'ятайте слова Ч.Діккенса: «Май душу, май серце, і будеш людиною на всі часи!».

А я бажаю вам, дорогі мої, щоб диво Різдва – диво Добра і Любові до людей залишилося у ваших серцях, тому що Добро завжди перемагає, незважаючи ні на які обставини і перепони. Нехай буде над кожним із нас Боже благословення, його любов та ласка.

VI. Виставлення і мотивація оцінок.

VII. Домашнє завдання: І підгрупа: характеристика Скруджа; ІІ підгрупа: знайти елементи фольклору у повісті (цитати)

 

 

 

 

docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
2517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку