Конспект уроку із зарубіжної літератури для 6 класу на тему : "В.Г. Короленко ."Сліпий музикант". Петро Попельський і Евеліна ". Презентація.

Про матеріал
Конспект уроку із зарубіжної літератури на тему : "В. Г. Короленко. " Сліпий музикант" . Петро Попельський і Евеліна". Презентація до уроку. Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу. Обладнання : підручник для 6 – го класу загальноосвітніх навчальних закладів./ Євгенія Волощук. – К.: Генеза, 2014. – 256 с. ; предметний сюжет, презентація, кадри з фільму «Сліпий музикант», портрет В. Г. Короленка
Зміст архіву
Перегляд файлу

6 клас

Зарубіжна література

В. Г. Короленко. «Сліпий музикант» №2

 

Вчитель – Г. А. Ревенко

Петро Попельський і Евеліна

   Мета:   розкрити красу стосунків Петра і Евеліни, показати значення Евеліни у житті Петра Попельського; удосконалювати навички аналізу прозового твору; розвивати вміння висловлювати власні думки, правильно будувати судження, робити аналіз та узагальнення матеріалу; розширювати словниковий запас учнів; поглиблювати знання учнів з теорії літератури (епілог); виховувати культуру спілкування, толерантне ставлення один до одного та до людей з обмеженими можливостями, чуйність, повагу; любов до рідної природи та прагнення у досягненні власної мети.

 

   Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу.

 

   Обладнання : підручник для 6 – го класу загальноосвітніх навчальних закладів./ Євгенія Волощук. – К.: Генеза, 2014. – 256 с. ; предметний сюжет, презентація, кадри з фільму «Сліпий музикант», портрет В. Г. Короленка

 

 

Зміст уроку

 

  1. Організаційний момент. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми, мети уроку.

 

   Ми продовжуємо роботу над повістю В. Г. Короленка «Сліпий музикант». СЛАЙД №1 Хочу вас сьогодні познайомити із слов′янською богинею Ладою. Свято Лади наставало тоді, коли починав танути сніг, і тривало до початку весняних робіт.

Це богиня гармонії, краси і любові. Найпрекрасніша із богинь. Лада принесла світові живу воду, прийшовши до людей по Веселці з немовлям, з пшеничним колосом та квітами. В руці вона тримала червоне яблуко з виноградом. Немовля — то втілений світ, а яблуко, як і яйце — початок усього сущого. Сонячне світло спалахнуло тоді сімома райдужними кольорами. Слово «лад» нині означає «гармонію», «взаєморозуміння» і «красу».

    Сьогодні ми прослідкуємо красу стосунків Петра Попельського і Евеліни. З′ясуємо значення Евеліни у житті Петра. Повторимо відомості з теорії літератури.

   Тож запишіть тему нашого уроку. СЛАЙД №2.

 

  1. Повторення відомостей з теорії літератури. Робота з картками.

   А зараз повторимо відомості з теорії літератури.

   На кожній парті є комплект карток у конверті. Ви маєте знайти та скласти відповідники до теоретичних понять. Піднімайте руки, коли виконаєте роботу. Учні зачитують визначення.

 

ОПОВІДАННЯ

 

 

НЕВЕЛИКИЙ ЗА ОБСЯГОМ ПРОЗОВИЙ ТВІР,У ЯКОМУ ЗАЗВИЧАЙ ОПИСАНО ОДИН ЕПІЗОД ІЗ ЖИТТЯ ГЕРОЯ

ПОВІСТЬ

ПРОЗОВИЙ ТВІР, ЗА ОБСЯГОМ БІЛЬШИЙ, НІЖ ОПОВІДАННЯ, В ЯКОМУ ЗОБРАЖЕНО НИЗКУ ПОДІЙ ІЗ ЖИТТЯ ГОЛОВНОГО ГЕРОЯ ТА ДЕТАЛЬНО ЗМАЛЬОВАНО ПОВ’ЯЗАНИХ З НИМ ДРУГОРЯДНИХ ПЕРСОНАЖІВ

РОМАН

 

 

ВЕЛИКИЙ ЗА ОБСЯГОМ ПРОЗОВИЙ ТВІР, У ЯКОМУ ЗОБРАЖЕНО ЗНАЧНУ ЧАСТИНУ ЖИТТЯ ГОЛОВНОГО ГЕРОЯ АБО ЙОГО ДОЛЮ В ЦІЛОМУ

СЮЖЕТ

ПОСЛІДОВНІСТЬ ПОДІЙ, ЯКА СКЛАДАЄ ЗМІСТ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ

 

  1. Робота з предметним сюжетом.

   На дошці відтворено предметний сюжет. З ним вчитель працюватиме протягом уроку. На ньому зображено сопілку, букет польових квітів, хустинку, слово «біль», дві половинки серця,сльози, слово «жаль», яскраве серце.

   Ми щойно повторили, що сюжет – це послідовність подій, яка складає зміст художнього твору. Запам′ятайте, що в художніх творах докладно зображуються ті предмети, які мають певне значення для розвитку подій.

     Перед вами сюжетний ребус

- Діти, як ви  можете розшифрувати перший блок предметного сюжету? Поясніть зображені на ньому предмети.

 

[сопілка, польові квіти, хустинка]біль [серце,сльози]жаль[серце]

 

  1. Бесіда за питаннями. Робота з текстом.

 

  • Яким характером Евеліна дивувала рідних? («Дорослим»)
  • Чому Петрусь прогнав Евеліну, коли та зненацька натрапила на нього, почувши чарівні звуки сопілки? (Він звик бути самотнім, не звик гратися з кимось)
  • Що привернуло увагу Петруся до Евеліни після їх першої зустрічі? (Її напрочуд приємний голос)
  • Як почув наближення Евеліни Петрусь при другій зустрічі? (Він почув її тихі корки)
  • Діти, скажіть, хто до кого озвався першим при їх другій зустрічі? (Петрусь до Евеліни)
  • Як ви гадаєте, чому?(Він пошкодував що втратив можливість поспілкуватися після першої зустрічі)
  • Як Петрусь зрозумів її мовчання? (В удаваній безтурботності її голосу, що наспівував пісню, хлопцеві вчулася ще незабута образа. Він відчуває це через голос)
  • Що ще вловив хлопець у цій хвилині мовчання? (Зневагу)    ст.. 162
  • Чому? (Пауза була занадто довгою, він був сліпим і не бачив, що в цей час вона перебирала у руках квіти)
  • Чому звичайне запитання: «Хіба ви не бачите, що це я?» - викликало біль у серці хлопчика? (він був сліпим від народження і не розумів, що є інший світ)
  • Чому для Евеліни Петрусь здається чудним? (Тому що він не вміє гратися вкупі, Евеліна раніше не зустрічала сліпих дітей)
  • Чому жах охопив дівчинку, коли хлопчик доторкнувся до неї? (Вона раніше не знайомилась у такий спосіб, і для неї це було жахливо, а він не вміє по-іншому, ніж через дотик і слух пізнавати світ) Зачитайте цей уривок (ст..163) «Усе це було…    кошмаром»
  • Чому Петрусь був спантеличений такою реакцією Евеліни? (Він вперше зрозумів, що його сліпота може викликати не лише самий жаль, а й біль. Він вперше зазнає приниження каліки, бо сліпота і є каліцтво. Він страждає, бо ще не розуміє всіх відчуттів)
  • Чому він заплакав? (Почуття болю і кривди охопило його, але він намагався приборкати цей біль)
  • Евеліна повертається до Петруся. Чому? (Вона відчула співчуття і жаль до нього)

   Слово вчителя. Петрусь все ще соромиться говорити про свою сліпоту, але зворушений добротою Поліни, він врешті зізнається, що він сліпий. Тож розглянемо другий блок предметного сюжету. Як ви можете його пояснити?

   (Ми бачимо, що під час їхньої зустрічі у серці кожного з них з′являються нові відчуття. Такі, котрих вони не відчували раніше. У серці Петруся – це почуття болю, приниження каліки, він довідався, що його фізична вада може викликати не самий жаль, а й ляк. Він ще не міг усвідомити тяжкого почуття, пекучий біль підступав йому до горла і він плакав. Евеліна теж вперше у своєму житті зіткнулася зі словом  «сліпий». І це слово завдало незгладимого удару в її маленьке жіноче серце. Вона не втрималась на висоті своєї солідності й сама гірко і безутішно заплакала. )

  • Чи дружили Петро і Евеліна у подальшому? (так)
  • У що переросла їхня дружба? (У кохання)
  • Хто кому зізнався у коханні першим? (Евеліна Петру)
  • Що турбувало Петра у шлюбі? (Щоб не народилася сліпа дитина)

Дитина народилася зрячою, і це додало йому снаги і впевненості у собі

Тож прокоментуймо третій блок нашого сюжетного ребусу.

 

  1. Робота над кадром з фільму «Сліпий музикант». (Слайд 3)

Діти, перегляньте уважно кадри з фільму «Сліпий музикант». Будьте готові відповісти на запитання.

  • Діти, чи помітили ви, як звертається Евеліна до Петруся? (Вона звертається до нього на «ти»)
  • А як звертається Петрусь до Евеліни? (На «Ви»)
  • Як ви гадаєте, чому?

Вчитель нагадує про кличний відмінок в українській мові.

 

  1. Робота в групах.

   А тепер попрацюємо в групах.  У кожного на парті є картки з зазначеними сюжетними моментами. Вам потрібно спочатку опрацювати їх у парі та вибрати один найважливіший на вашу думку , після чого об′єднатись у групу по чотири та з двох варіантів вибрати один та пояснити свій вибір.    (А чому цей момент не вибрали за основний)

1.Перша зустріч Петра і Евеліни.

2.Друга зустріч Петра та Евеліни.

3.Перші сльози Петруся.

4.Кохання Евеліни і Петруся.

5. Народження дитини.

6. Зізнання Петруся у тому, що він сліпий.

Кожен із вас по – своєму правий. Тому що всі ці моменти є важливими у житті Петра.

   Підведення підсумків. Виставлення оцінок.

 

  1. Виразне читання діалогу. (ПЕТРО - ЕВЕЛІНА)

 

  1. Д/З

 

До уроку:

  1. Прочитати текст.
  2. Презентація.
  3. Портрет В. Г. Короленка.
  4. На дошці написати число і класна робота.
  5. Предметний сюжет.
  6. Картки (два комплекти).
  7. Оцінки .
  8. Д/З

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок №2

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Двадцять восьме січня Класна робота Петро Попельський і Евеліна

Номер слайду 4

zip
Додано
19 лютого
Переглядів
533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку