закріпити знання про життя Шекспіра, ознайомити із історією створення трагедії «Ромео і Джульєтта»; розвивати навички виразного читання; учити зіставляти твори різних видів мистецтва; удосконалювати навички аналізу драматичного твору; формувати інтерес до творчості Шекспіра.
ТИП УРОКУ : формування умінь та навичок
ОБЛАДНАННЯ: портрет Шекспіра, ілюстрації до трагедії «Ромео і Джульєтта»,картки,Любов завжди прекрасна і особливо, як вона нежданна.
У. Шекспір
Хід уроку
Мета: закріпити знання про життя Шекспіра, ознайомити із історією створення трагедії «Ромео і Джульєтта»; розвивати навички виразного читання; учити зіставляти твори різних видів мистецтва; удосконалювати навички аналізу драматичного твору; формувати інтерес до творчості Шекспіра.
ТИП УРОКУ : формування умінь та навичок
ОБЛАДНАННЯ: портрет Шекспіра, ілюстрації до трагедії «Ромео і Джульєтта», картки, презентація, епіграф Любов завжди прекрасна і жаданна, а особливо, як вона нежданна.
У. Шекспір
Хід уроку
Є у світі літератури імена героїв, які знайомі усім, навіть якщо людина не читала самого твору. Ці імена стали символами якихось вічних цінностей : честі, благородства, відданості, любові. Над ними не владні ні люди, ні смерть. Символами вічного і вірного кохання стали герої трагедії В. Шекспіра – Ромео і Джульєтта
Оголошення теми і мети уроку
- З чого розпочинається п'єса? Який персонаж з'являється на сцені? Чи не здалося вам це дивовижним? (У пролозі на сцену виходить хор і коротко повідомляє сюжет усій п'єси.)
- Давайте прочитаємо пролог.
а) Читання вголос прологу
Учитель: В давнину в античних трагедіях був такий персонаж - хор, що складався з групи акторів. Він висловлював думку автора, висловлював відношення до того, що відбувається, коментував події. Шекспір використав цей прийом древніх авторів, щоб відразу настроїти глядачів на трагедію.
Запис: Трагедія – драматичний твір, конфлікт у якому веде до загибелі героїв
- Визначте тему трагедії.(Твір про жорстокість світу, про силу любові, про дорослішання юних героїв.)
- Де відбувається дія? (в Італії, у Вероні і Мантуї.)
- Що ми дізнаємося про життя Верони на самому початку твору?
(Тут багатьох років триває ворожнеча двох сімейств, причина її давно забута, правителеві Верони і жителям ця ворожнеча вже давно набридла, оскільки вона приносить багато бід і як і раніше ллє кров.)
Завдання: прослухати музику і сказати, який настрій у ній втілений
б) Прослуховування в грамзаписі музичного фрагмента з фільму муз. Ніно Рота
- Який настрій втілений в цій музиці? ( Настрій закоханності, страждання тривоги за коханого, хочеться любити)
- У чому незвичність ситуації, яка з'являється перед нами в п'єсі?
(Показано, як закохуються один в одного члени ворогуючих сімейств, самі юні представники прізвищ Монтеккі і Капулетті.)
- Згадайте, що таке сюжет, назвіть його елементи.
(Сюжет - це система подій в творі. Елементи сюжету: експозиція, зав'язка, кульмінація, розв'язка.)
- Виділіть елементиекспозиції та зав’язки сюжету в трагедії Шекспіра.
(Експозиція - зіткнення Монтеккі і Капулетті, бесіда Бенволіо і Ромео, підготовка до балу у будинку Капулетті; зав'язка - зустріч Ромео і Джульєтти на балу у Капулетті і зародження любові)
- Що є способом характеристики героїв в драматичному творі?
(Їх монологи і діалоги, вчинки, відгуки про них інших героїв і авторські примітки, пояснення - ремарки)
- Давайте простежимо, як створюються образи головних героїв, які змінюються під впливом своєї любові. Що говорить Ромео про любов на початку трагедії, до знайомства з Джульєттою?
- Чому герой так відгукується про любов? У чому справа?
- Коли ми уперше зустрічаємо Джульєтту? Про що йде мова?
- Як і де спалахує почуття юних героїв?
- Зачитайте уривки з тексту, в яких герої говорять про свої враження один від одного.
(акт 2, сцена 1)
- Що заважає їх любові?(Ворожнеча їх сімейств.)
- Як поводяться Ромео і Джульєтта до і після знайомства?
- У чому бачать герої сенс життя?(У любові. Вони не можуть залишатися один без одного, )
Учні заповнюють картки, користуючись словами –підказками, записаними на дошці:
Любов, ніжність, благородство, відданість, мужність, безрозсудність, повага;
Палкий, глибокий, чистий, безмежний, теплий (про почуття, відношення).
Ромео та Джульєтта здатні на глибокі і чисті почуття, цінують любов більш,. ніж власне життя.
Історія юних героїв живе у віках, не залишаючи байдужими нікого, а імена Ромео і Джульєтти викликають у нас найзахопленіші почуття, повагу до їх стійкості і вірності.
1. Ім’я одного з головних героїв трагедії
2. Назва міста, в якому відбуваються події трагедії.
3 і 4. Прізвища ворогуючих родин.
5. Родич князя, за якого хотіли віддати заміж головну героїню.
6. Ім’я головної героїні трагедії.
7. Назва міста, в якому переховувався головний герой трагедії.
8. Автор трагедії
6
|
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
|
|
ж |
|
|
|
|
|
4 |
|
у |
|
|
|
|
|
К |
5 |
л |
|
|
|
|
|
а |
П |
ь |
|
8 |
|
|
3 |
п |
а |
є |
7 |
Ш |
|
2 |
М |
у |
р |
т |
М |
е |
1 |
В |
о |
л |
і |
т |
а |
к |
Р |
е |
н |
е |
с |
а |
н |
с |
о |
р |
т |
т |
|
|
т |
п |
м |
о |
е |
т |
|
|
у |
і |
е |
н |
к |
і |
|
|
я |
р |
о |
а |
к |
|
|
|
|
|
|
|
і |
|
|
|
|
|
2. Робоча картка
В.Шекспір «Ромео і Джульєтта»
Усеперемагаючий голос любові