Конспект уроку із зарубіжної літератури для 8-го класу на тему: "Оспівування чистого пристрасного кохання в п'єсі В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта"

Про матеріал

закріпити знання про життя Шекспіра, ознайомити із історією створення трагедії «Ромео і Джульєтта»; розвивати навички виразного читання; учити зіставляти твори різних видів мистецтва; удосконалювати навички аналізу драматичного твору; формувати інтерес до творчості Шекспіра.

ТИП УРОКУ : формування умінь та навичок

ОБЛАДНАННЯ: портрет Шекспіра, ілюстрації до трагедії «Ромео і Джульєтта»,картки,Любов завжди прекрасна і особливо, як вона нежданна.

У. Шекспір

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань. Перевірка д\з: напам'ять сонет. Самостійна робота за картками ( 5 хв)Оцінювання( 2 хв)
Перегляд файлу

Тема: Оспівування чистого пристрасного кохання в п'єсі В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта». Трагедія і торжество кохання героїв.

Мета: закріпити знання про життя Шекспіра,  ознайомити із історією створення  трагедії «Ромео і Джульєтта»; розвивати навички виразного читання; учити зіставляти твори різних видів мистецтва; удосконалювати навички аналізу драматичного твору; формувати інтерес до творчості Шекспіра.

ТИП УРОКУ : формування умінь та навичок

ОБЛАДНАННЯ:  портрет Шекспіра, ілюстрації до трагедії «Ромео і Джульєтта»,  картки,   презентація, епіграф Любов завжди прекрасна і жаданна, а  особливо, як вона нежданна.

                                                                                                    У. Шекспір

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань. Перевірка д\з: напам’ять сонет. Самостійна  робота за картками ( 5 хв)  Оцінювання( 2 хв)
  1. Шекспір – представник країни___________________________________
  2. Він народився у місті___________________________________________
  3. Ким був батько майбутнього письменника?________________________
  4. Де навчався Шекспір?__________________________________________
  5. Скільки дітей було у письменника?_______________________________
  6. Куди поїхав Шекспір з рідного міста?_____________________________
  7. Чим займався у театральній трупі?________________________________
  8. Чим прославився Вільям Шекспір?________________________________
  9. Який театр заснував Шекспір?____________________________________
  10. Що стало з його театром?________________________________________
  11. Найвідоміші твори Шекспіра – це_________________________________
  12. В чому полягає «шекспірівське питання»? _________________________
  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Вступне слово учителя

 Є у світі літератури імена героїв, які знайомі усім, навіть якщо людина не читала самого твору. Ці імена стали символами якихось вічних цінностей : честі, благородства, відданості, любові. Над ними не владні ні люди, ні смерть. Символами вічного і вірного кохання стали герої трагедії В. Шекспіра – Ромео і Джульєтта

Оголошення теми і мети уроку

  1. Бесіда з класом по трагедії Шекспіра «Ромео і Джульєтта»

- З чого розпочинається п'єса? Який персонаж з'являється на сцені? Чи не здалося вам це дивовижним? (У пролозі на сцену виходить хор і коротко повідомляє сюжет усій п'єси.)

- Давайте прочитаємо пролог.

а) Читання вголос прологу

Учитель: В давнину в античних трагедіях був такий персонаж - хор, що складався з групи акторів. Він висловлював думку автора, висловлював відношення до того, що відбувається, коментував події. Шекспір використав цей прийом древніх авторів, щоб відразу настроїти глядачів на трагедію.

Запис: Трагедія – драматичний твір, конфлікт у якому веде до загибелі героїв

- Визначте тему трагедії.(Твір про жорстокість світу, про силу любові, про дорослішання  юних героїв.)

- Де відбувається дія? Італії, у Вероні і Мантуї.)

- Що ми дізнаємося про життя Верони на самому початку твору?

(Тут багатьох років триває ворожнеча двох сімейств, причина її  давно забута, правителеві Верони і жителям ця ворожнеча вже давно набридла, оскільки вона приносить багато бід і як і раніше ллє кров.)

Завдання: прослухати музику і сказати, який настрій у ній втілений

б) Прослуховування в грамзаписі музичного фрагмента  з фільму муз. Ніно Рота

- Який настрій втілений в цій музиці? ( Настрій закоханності, страждання тривоги за коханого, хочеться любити)

- У чому незвичність ситуації, яка з'являється перед нами в п'єсі?

(Показано, як закохуються один в одного члени ворогуючих сімейств, самі юні представники прізвищ Монтеккі  і  Капулетті.)

- Згадайте, що таке сюжет, назвіть його елементи.

(Сюжет - це система подій в творі. Елементи  сюжету: експозиція, зав'язка, кульмінація, розв'язка.)

- Виділіть елементиекспозиції та зав’язки  сюжету в трагедії Шекспіра.

(Експозиція - зіткнення Монтеккі і Капулетті, бесіда Бенволіо і Ромео, підготовка до балу у будинку Капулетті;  зав'язка - зустріч Ромео і Джульєтти на балу у Капулетті і  зародження любові)

- Що є способом характеристики героїв в драматичному творі?

(Їх монологи і діалоги, вчинки, відгуки про них інших героїв і авторські примітки, пояснення -  ремарки)

- Давайте простежимо, як створюються образи головних героїв, які змінюються під впливом своєї любові. Що говорить Ромео про любов на початку трагедії, до знайомства з Джульєттою?

- Чому герой так відгукується про любов? У чому справа?

- Коли ми уперше зустрічаємо Джульєтту? Про що йде мова?

- Як і де спалахує почуття юних героїв?

- Зачитайте уривки з тексту, в яких герої говорять про свої враження один  від одного.

(акт 2, сцена 1)

- Що заважає їх любові?(Ворожнеча їх сімейств.)

- Як поводяться Ромео і Джульєтта до і після знайомства?

- У чому бачать герої сенс життя?(У любові. Вони не можуть залишатися один без одного, )

  1. Робота з картками

Учні заповнюють картки, користуючись словами –підказками, записаними на дошці:

Любов, ніжність, благородство, відданість, мужність, безрозсудність, повага;

Палкий, глибокий, чистий, безмежний, теплий (про почуття, відношення).

Ромео та Джульєтта здатні на глибокі і чисті почуття, цінують любов більш,. ніж власне життя.

  1. Підсумок уроку 

Історія юних героїв живе у віках, не залишаючи байдужими нікого, а імена Ромео і Джульєтти викликають у нас найзахопленіші почуття, повагу до їх стійкості і вірності.

  1. Домашнє завдання:

 

  1. Питання кросворду:

1. Ім’я одного з  головних героїв трагедії

2. Назва міста, в якому відбуваються події трагедії.

3 і 4. Прізвища ворогуючих родин.

5. Родич князя, за якого хотіли віддати заміж головну героїню.

6. Ім’я головної героїні трагедії.

7. Назва міста, в якому переховувався головний герой трагедії.

8. Автор трагедії

                           6

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

ж

 

 

 

 

 

4

 

у

 

 

 

 

 

К

5

л

 

 

 

 

 

а

П

ь

 

8

 

 

3

п

а

є

 7

Ш

 

2

М

у

р

т

М

е

1

В

о

л

і

т

а

к

Р

е

н

е

с

а

н

с

о

р

т

т

 

 

т

п

м

о

е

т

 

 

у

і

е

н

к

і

 

 

я

р

о

а

к

 

 

 

 

 

 

 

і

 

 

 

 

 

 

 

2. Робоча картка

В.Шекспір «Ромео і Джульєтта»

Усеперемагаючий голос любові

  1. Любов – це …
  2. Ромео - … юнак (за словами ворога), … друг (мститься за Меркуціо), до старших ставиться з …, здатен на … й … почуття, цінує … дорожче за власне життя.
  3. Джульєтта - …
  4. Герої гинуть, тому що …

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чоботар Тетяна Анатоліївна
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
6056
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку