Конспект уроку із зарубіжної літератури "Планета Маленького принца"

Про матеріал
Урок має на меті розкрити сутність алегоричних образів твору, а також розгадати загадки Маленькогого принца
Перегляд файлу

Селютіна Марина

НВК «Ерудит»

м. Київ

 

Тема. Планета Маленького принца

Мета: працювати над виразним читанням за особами, розмірковувати над відносинами героїв повісті, розкрити сутність алегоричних образів твору, розгадувати загадки Маленького принца; виховувати бажання працювати над собою.

Встав вранці, вмився, привів себе до ладу -

і відразу ж упорядкуй свою планету.

Сент-Екзюпері

ХІД УРОКУ

 

I. Актуалізація опорних знань

1. Опитування

Дайте визначення:

• притчі;

• алегорії;

• казки.

2. Перевірка домашнього завдання

Усна відповідь на запитання: «Хто з героїв Екзюпері міг повторити його слова: Звідки я родом? Я родом із дитинства, як із якоїсь країни».

 (Повторити слова Екзюпері, звичайно, міг би льотчик-оповідач. Він так і не став дорослим, змушений жити у світі дорослих і пристосовуватися до нього. Сум з дитинства відчувається у багатьох його фразах. Вимовити ці слова міг би і Маленький принц, який є втіленням дитячого, безпосереднього, чистого світосприйняття.)

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

А може, планета Маленького принца є «країною дитинства»?

Словесне малювання. Якби у вас була власна планета, якою б вона виглядала? Хто б на ній жив? Опишіть вашу планету.

ІІІ. Робота з текстом

1. Читання розділу V

Робота у групах.

«Загадки Маленького принца»

• Чому Маленькому принцу треба було випалювати паростки баобабів?

(Щоб вони не виросли, не захопили всю планету та не розірвали її.)

• Що означає баобаби і планета, якій вони загрожують?

(Кожна група висловлює свою думку.)

Баобаби - це зло, яке поселяється в душі людини. Якщо не працювати над собою, не «випалювати» паростки зла у своїй душі, то воно розростеться, заповнить всю душу, серце людини і може розірвати його.

Згадайте вираз «лопнути від злості», «сійте розумне, добре, вічне».

• Як зрозуміти вислів «Встав ранком, вмився, привів себе до ладу - і відразу ж упорядкуй свою планету»?

(У прямому сенсі - людині потрібно стежити як за чистотою, так і за порядком на своїй планеті. Треба не смітити, вчасно прибирати, захищати її, стежити за екологічним станом рідної планети. У переносному сенсі - не можна забувати про чистоту духовну, треба берегти свою душу від паростків зла. Духовна чистота не менш важлива за фізичну.)

2. Читання VII розділу за особами

• Чому посварилися льотчик та Маленький принц?

(Оповідач прагнув відремонтувати літака, а хлопчик хотів з'ясувати, навіщо троянді  шипи.)

• Якою була ситуація з точки зору дорослого?

(Він хотів урятуватися, повернутися додому, а Маленький принц не міг йому допомогти, тільки заважав своїми питаннями.)

• Чому Маленького принца так хвилювало, «навіщо троянді шипи»? (На його планеті жила троянда, і хлопчик не хотів, щоб баранчик її з'їв. Він хотів зберегти і квітку, і баранчик, але не знав як.)

 • Хто з героїв височіє над особистими проблемами до глобальних, а хто – ні?

(Льотчик зараз думає тільки про порятунок свого життя, все інше для нього - неважливо, Маленький принц, стривожений власною проблемою, замислюється над «вічними» питаннями: «Мільйони років у квітів ростуть шипи. І мільйони років баранці все одно їдять квіти. Так невже ж це не серйозна справа - зрозуміти, навіщо вони щосили намагаються відростити шипи, якщо від них немає жодної користі? Невже це не важливо, що баранці і квіти воюють один з одним?».)

3. Читання VIII, IX розділів за особами

• Розкажіть про характер Троянди.

 (Горда, примхлива, кокетлива, вразлива)

• Як складалися стосунки Маленького принца та Троянди? (Маленький принц дбав про квітку, а вона весь час вередувала.)

• Чому Маленький принц вирішив залишити свою планету?

 (Він страждав через непорозуміння з квіткою. Під час прощання Роза зізналася Маленькому принцу, що любить його, але він уже прийняв рішення і не змінив його.)

З'ясуйте алегорію образу Троянди.

В образі Рози ми бачимо жінку, прекрасну, улюблену, але примхливу, горду, егоїстичну.

• Яких висновків дійшов герой казки?

 («Нічого я тоді не розумів. Треба було судити не за словами, а за справами. Вона дарувала мені свій аромат, осяяла моє життя, як сонце; Я не повинен був тікати. За цими невиразними хитрощами я повинен був відчути ніжність. Квіти такі непослідовні!.. І я був ще дуже молодий, я ще не вмів любити».)

• Як ви розумієте останні слова хлопчика: «І я був ще дуже молодим, я ще не умів любити»? Що означає любити?

(Розуміти, підтримувати, прощати...)

IV. Домашнє завдання

Підібрати підписи-цитати до малюнків із розділів VII-IX.

docx
Додано
29 квітня 2022
Переглядів
1165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку