19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Конспект уроку із зарубіжної літератури у 5 класі " Ернест Сетон-Томпсон "Лобо". Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору"

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів із змістом оповідання, навчити характеризувати художні образи; розвивати навички виразного читання, переказу та аналізу художнього твору, образне мислення, а також сприяє вихованню в учнів спостережливості, кмітливості, інтересу до різнобічних знань, спонукає до роздумів над сенсом протиставлення світу людей і світу живої природи на прикладі протистояння героїв оповідання "Лобо". У конспекті уроку використано як традиційні, так і інноваційні форми та методи роботи з учнями.

Перегляд файлу

 

Розробка уроку на тему: Ернест Сетон-Томпсон. «Лобо». Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору

Мета: ознайомити учнів із змістом оповідання, навчити характеризувати художні образи; розвивати навички виразного читання, переказу та аналізу художнього твору, образне мислення; виховувати любов до живої природи

Епіграф

Я впевнений, що кожна тварина є дорогоцінною спадщиною,

яку ми не повинні віддавати на муки нашим дітям.

Е.Сетон-Томпсон

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Літературний диктант (виконують учні із середнім рівнем навчальних досягнень).

Тест (виконують учні, які мають достатній та високий рівень навчальних досягнень).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Уявіть, що ви отримали листа, в якому прочитали таке: «Люди і звірі! Ми – діти однієї матері природи». А замість підпису намальований слід вовка. Що це могло означати? Чи міг це написати Чорний вовк? Ні? Тому що вовки не вміють писати? Дійсно, звичайні вовки не вміють, але Чорний вовк умів. Він написав багато оповідань про тварин, що їх читають у всіх країнах світу. Адже Чорний Вовк – людина. Таке ім’я дали канадські індіанці своєму товаришеві – письменнику, художнику і натуралісту Ернесту Сетону-Томпсону.

ІУ. Оголошення теми та мети уроку

  1. Повідомлення учнів на тему «Вовк у живій природі», «Образ вовка у художній літературі».
  2. Словникова робота

Лобо – іспанською мовою означає «вовк».

Бланка – іспанською мовою «біла».

Стрихнін – сильна отрута.

Перевертень – за народними повірями – людина, чаклуванням обернена на тварину або предмет.

Ранчо – скотарська ферма у США.

Горопашний – сповнений біди, горя.

Ласо – довга мотузка із зашморгом на кінці для лову тварин.

  1. Бесіда з елементами вибіркового читання

Образ Лобо

  • Що ми дізнаємося з оповідання про Лобо та його зграю?
  • Чому скотарі прагнули знищити невеличку зграю Лобо?
  • Якої шкоди вовки завдавали людям?
  • Намалюйте словесний портрет Лобо.
  • У яких випадках виявилися надзвичайний розум ватажка та його кмітливість?
  • Що свідчить про те, що Лобо – справжній ватажок, який уміло керує зграєю?
  • Чому хитрий та кмітливий Лобо все ж таки потрапив до пасток, які колись обминав дуже легко?
  • Як змінюється внутрішній стан вовка після смерті Бланки?
  • Як дала змінюється його поведінка?
  • Розкажіть про поведінку Лобо в полоні. Чому він не кликав на допомогу свою зграю?
  • Прочитайте останні слова твору. Що символізують дії оповідача та слова ковбоя?
  1. Фізкультхвилинка

Слово вчителя. В одному із своїх оповідань із книги «Життя і звички диких тварин» Сетон-Томпсон пише про лицарство вовка.

  • Кого прийнято називати лицарем?
  • Чи можна назвати лицарем Лобо?

Образ Бланки

  • Хто така Бланка?
  • Зачитайте її опис.
  • Яка риса вдачі вовчиці стала причиною трагедії?
  • Як вона поводить себе в останні хвилини життя?
  • Ким була Бланка для Лобо? Доведіть свою думку прикладом із тексту.
  1. Прийом «Гронування» (Лобо, Бланка).

6.Робота над епіграфом до уроку.

Які почуття у читачів, на вашу думку, намагається викликати автор?

7.Перегляд уривка з кінофільму Волта Діснея «Легенда про Лобо» (1962) про перебування Лобо в полоні.

8.Робота з літературознавчими термінами

Оповідання, його основні ознаки.

У.Підсумок уроку

«Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці ми…

У своєму оповіданні Е.Сетон-Томпсон закликає…

Заключне слово вчителя

Завершити урок я хотіла б словами ще одного відомого письменника, великого друга тварин Дж.Даррелла: «Ми отримали у спадок невимовно прекрасний і різнобарвний сад, але біда в тому, що ми нікчемні садівники. Ми не подбали про те, щоб засвоїти прості правила садівництва. Ми так відірвалися від природи, що уявили себе богами. Такий світогляд ніколи не приносить добра. На відміну від нас, тварини не владні над своїм майбутнім. У них немає членів парламенту, яких вони могли б закидати скаргами, вони не можуть оголосити страйк і зажадати кращих умов. Їхнє майбутнє, саме їхнє існування – у наших руках. Бережіть природу, турбуйтесь про «братів наших менших».

Домашнє завдання. Підготуватися до контрольної роботи за розділом «Природа і людина».

 

 

 

 

 

Тест

  1. Чому пастухи та власники худоби Курумпо відчували величезний страх перед вожаком вовчої зграї?

А) він і вовки з його зграї нападали на людей;

Б) через його величезний розмір;

В) він упродовж багатьох років знищував худобу і був надзвичайно сильним, хитрим та підступним.

Г) Лобо вважали чаклуном, що приносить лихо родинам місцевих жителів.

2. Чим Лобо відрізнявся від інших вовків?

А) незвичним кольором хутра;

Б) надзвичайною ненавистю до людей;

В) велетенським розміром;

Г) завжди був одинаком і не мав супутниці.

3. Чим вирізнялися вовки, що входили до зграї Лобо?

А) надзвичайною підступністю й розумом;

Б) великими розмірами, силою або швидкістю;

В) нічим не відрізнялися від інших вовків;

Г) надприродними здібностями.

4. Яке з цих тверджень згадується в оповіданні?

А) «Вовки зі зграї Лобо були постійно голодні й готові пожирати все, що завгодно;

Б) вони ніколи не вирізнялися великою перебірливістю щодо їжі;

В) вовки нерідко вбивали овець заради забави;

Г) вовки полювали на собак, оскільки відчували до них якусь непереборну ненависть.

5. Чому зграя Лобо тікала, коли дізнавалася про наближення людини?

А) Лобо боявся вогнепальної зброї і знав, що люди завжди мають при собі рушниці;

Б) нечисленна зграя не могла впоратися з великою кількістю людей;

В) вовки відчували перед людьми якийсь дивний страх, що не мав пояснення;

Г) тому що людей супроводжували навчені мисливські собаки, які були небезпечними для вовків.

6. Яку нагороду обіцяли мисливцю, який зумів би вбити Лобо?

А) маєток у Курумпо;

Б) 100 тисяч доларів;

В) 1 тис. доларів;

Г) право стати місцевим володарем.

7. Які засоби, спрямовані на те, щоб упіймати та вбити Лобо, не згадуються в тексті оповідання?

А) отрута; Б) капкани; В) чари та заклинання; В) особливі музичні інструменти.

8. Яких тварин умисно залучали до овечого стада, щоб посилити захист на випадок нападу вовків?

А) віслюків;

Б) корів;

В) свиней;

Г) коней.

9. Що автор називає причиною загибелі Лобо?

А) його надзвичайну впертість;

Б) бажання помститися за смерть супутниці життя;

В) надмірну любов до Бланки;

Г) втрату уваги через старіння.

10. Які емоції відчуває й намагається передати оповідач, коли описує страждання Лобо та його тугу за загиблою супутницею життя?

А) втіху через те, що вдалося покарати лихого хижака;

Б) співчуття до вовка, розуміння того, що тварини, як і люди, здатні щиро та віддано любити когось;

В) байдужість;

Г) оповідач не розкриває своїх почуттів.

11. Під час описання останнього дня життя Лобо автор:

А) захоплюється мужністю та вправністю мисливця;

Б) радіє через звільнення місцевих жителів від Лобо;

В) захоплюється мужністю, спокоєм та героїзмом вовка, що втратив і силу, і свободу, і подругу;

Г) розмірковує над правом людини бути «царем природи».

12. Від чого помирає Лобо?

А) від отриманих поранень;

Б) від пострілу мисливця;

В) від зради інших вовків;

Г) від розбитого серця, втрати подруги й свободи.

 

1

 

docx
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
7684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку