Контрольна робота розроблена згідно із рекомендаціями 2017-2018 навчального року, на основі програми Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. (Зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804).
Контрольна робота містить тести (класичні, з відкритою формою відповіді), а також завдання, що потребує розгорнутої аргументації та роботи з текстом. Для зручності користування матеріалом додано відповіді.
Контрольна робота з теми «Прислівник»
І варіант
1. Визначити рядок, у якому прислівник позначає ознаку предмета.
А. Діяти наперекір. Б. Поділити надвоє.
В. Читання вголос. Г. Повертати наліво.
2. Визначити рядок, у якому всі прислівники утворені префіксально-суфіксальним способом.
А. Увечері, догори, вночі, поволі. Б. Удень, скраю, побіч, наяву.
В. Набік, зараз, заочі, укупі. Г. Напочатку, напам’ять, знизу, впоперек.
3. Визначити, у прислівниках якого рядка у процесі творення простої форми вищого ступеня порівняння відбувається чергування.
А. Ніжно, ясно. Б. Довго, вузько.
В. Чітко, весело. Г. Швидко, мудро.
4. Визначте прислівники, що пишуться разом.
А. З дня/ на/ день, на/перекір, казна/коли. Б. Будь/де, хтозна/як, казна/де.
В. Аби/де , до/дому, у/трьох. Г. У/двох, десь/то, таки/от.
5. Записати прислівники, розкривши дужки: безумов(н/нн)о, волелюб(н/нн)о, невдоволе(н/нн)о, со(н/нн)о, несказа(н/нн)о.
6. Відновити словотворчий ланцюг слова по-козацькому. Позначити словотворчі засоби (суфікси, префікси).
По-козацькому ← _______________ ← козак.
7. Записати текст, поширюючи його потрібними за змістом прислівниками. Визначити всі члени речення.
З одинокої на ціле татарське село кав’ярні … видно було і море, і сірі піски берега. В одчинені вікна і двері на веранду … перлась ясна блакить моря. (За М. Коцюбинським).
Контрольна робота з теми «Прислівник»
ІІ варіант
1. Визначити рядок, у якому прислівник позначає ознаку предмета.
А. Рухатися вгору. Б. Біг наввипередки.
В. Голосно говорити. Г. Робити якісно.
2. Визначити рядок, у якому всі прислівники утворені префіксально-суфіксальним способом.
А. Увечері, догори, вночі, тихо-тихо. Б. Удень, скраю, коло, тричі.
В. Убік, опівночі, укупі, будь-коли. Г. Знизу, по-нашому, втричі, зліва.
3. Визначити, у прислівниках якого рядка у процесі творення простої форми вищого ступеня порівняння відбувається чергування.
А. Низько, дорого. Б. Темно, легко.
В. Дешево, хитро. Г. Світло, гостро.
4. Визначте прислівники, що пишуться разом.
А. День/у/день, в/ночі, віч/на/віч. Б. Ось/де, будь/коли, казна/де.
В. На/дворі, до/долу, у/двох. Г. Казна/хто, сильно/пресильно, таки/от.
5. Записати прислівники, розкривши дужки: безпереч(н/нн)о, голослів(н/нн)о, сумлі(н/нн)о, стара(н/нн)о, злободе(н/нн)о.
6. Відновити словотворчий ланцюг слова по-братськи. Позначити словотворчі засоби (суфікси, префікси).
По-братськи ← _______________ ← брат.
7. Записати текст, поширюючи його потрібними за змістом прислівниками. Визначити всі члени речення.
З моря … дув вітер. Солона прохолода принаджувала гостей, і вони тислися до вікон або сідали на веранді. Навіть хазяїн кав’ярні … стежив за потребами гостей (За М. Коцюбинським).
Контрольна робота з теми «Прислівник»
ІІІ варіант
1. Визначити рядок, у якому прислівник позначає ознаку предмета.
А. Сидіти праворуч. Б. Радіти по-батьківськи.
В. Вдало дібраний. Г. Вікно навпроти.
2. Визначити рядок, у якому всі прислівники утворені префіксально-суфіксальним способом.
А. Сильно, тихо, близько, зелено. Б. Утрьох, по-іншому, вгорі, здалека.
В. Нашвидкоруч, мимоволі, стоголос, убік. Г. Більш-менш, утрьох, увечері, угору.
3. Визначте, в якому з поданих варіантів, всі прислівники стоять у формі вищого ступеня порівняння.
А. Швидше, тепліше, найглибше. Б. Найтихіше, якнайкраще, гірше .
В. Більше, складніше, легше. Г. Найбільш смачно, найкраще, якнайгірше.
4. У якому рядку всі прислівники пишуться через дефіс?
А. по/перше, по/вашому, ні/куди. Б. будь/як, по/братерськи, в/голос.
В. хтозна/де, коли/не/коли, на/бік. Г. по/нашому, де/не/де, віч/на/віч.
5. Записати прислівники, розкривши дужки: ю(н/нн)о, тума(н/нн)о, щоде(н/нн)о, невблага(н/нн)о, невтом(н/нн)о.
6. Відновити словотворчий ланцюг слова по-сільському. Позначити словотворчі засоби (суфікси, префікси).
По-сільському ← _______________ ← село.
7. Записати текст, поширюючи його потрібними за змістом прислівниками. Визначити всі члени речення.
Над берегом… висів солоний туман од дрібних бризків. Каламутне море скаженіло. Уже не хвилі, а буруни вставали на морі, високі, сердиті, з білими гребенями, од яких… одривалися довгі китиці піни і злітали. (За М. Коцюбинським).
Контрольна робота з теми «Прислівник»
VІ варіант
1. Визначити рядок, у якому прислівник позначає ознаку іншої ознаки.
А. Сидіти ліворуч. Б. Вдягатися по-сільському.
В. Занадто голосно. Г. Бігти далеко.
2. Визначити рядок, у якому всі прислівники утворені префіксально-суфіксальним способом.
А. Часто-густо, сильно, низько, добре. Б. Натщесерце, зпересердя, замолоду.
В. По-вовчи, по-нашому, по-новому. Г. Запізно, недовго, повсюди.
3. Визначте, в якому з поданих варіантів, всі прислівники стоять у формі найвищого ступеня порівняння.
А. Швидше, тепліше, найглибше. Б.Найтихіше, якнайкраще, найгірше.
В. Більше, складніше, легше. Г. Гостріше, сильніше, більш дорого.
4. У якому рядку всі прислівники пишуться через дефіс?
А. на/весні, на/зло, до/дому. Б. з давніх/давен, на/певно, у/трьох.
В. казна/коли, коли/не/коли, на/бік. Г. часто/густо, по/нашому, де/не/де.
5. Записати прислівники, розкривши дужки: бажа(н/нн)о, вихова(н/нн)о, натхне(н/нн)о, навма(н/нн)я, замрія(н/нн)о.
6. Відновити словотворчий ланцюг слова по-українськи. Позначити словотворчі засоби (суфікси, префікси).
По-українськи ← _______________ ← Україна.
7. Записати текст, поширюючи його потрібними за змістом прислівниками. Визначити всі члени речення.
Буруни йшли…, підбирали під себе зворотні хвилі, перескакували через них і заливали берег. …було мокро, поналивано, в берегових ямках лишалася вода (За М. Коцюбинським).
Правильні відповіді
№ |
І варіант |
ІІ варіант |
ІІІ варіант |
ІV варіант |
1. |
В |
Б |
Г |
В |
2. |
А |
Г |
Б |
В |
3. |
Б |
А |
В |
Б |
4. |
В |
В |
Г |
Г |
5. |
Безумовно, волелюбно, невдоволено, сонно, несказанно. |
Безперечно, голослівно, сімлінно, старанно, злободенно. |
Юно, туманно, щоденно, невблаганно, невтомно. |
Бажано, виховано, натхненно, навмання, замріяно. |
6. |
Козацький. |
Братський. |
Сільський. |
Український. |
7. |
Добре, невтомно. |
Сильно, постійно. |
Постійно, повсякчас. |
Шидко, дуже. |