Конспект уроку для 7 класу за темою "Прислівник"

Про матеріал

Урок з української мови за темою" Прислівник" для 7 класу. Використано багато видів роботи, цікавих для дітей. Обов"язково клас поділити на команди. Для уроку використовуются наочність, роздатковий матеріал, тестові завдання. Сподіваюсь Вас зацікавить!

Перегляд файлу

 

Тема

Прислівник як частина мови

 

Тема.  Узагальнення  і  систематизація  вивченого з теми  «Прислівник»

Мета.    

  • узагальнити і систематизувати знання про прислівник як самостійну частину мови;закріпити вміння визначати граматичні ознаки і синтаксичну роль; розрізняти розряди прислівника, утворювати його ступені порівняння; з’ясувати, яку роль відіграють прислівники у тексті і взагалі у нашому житті;
  • розвивати своє логічне мислення.
  • виховувати любов до художнього слова; вчитися бачити прекрасне у звичайному.

 

 

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал.

Тип уроку: систематизація і узагальнення вивченого матеріалу.

Форма уроку: урок-подорож.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

День, коли ви нічого для себе не засвоїли, не зрозуміли, пройшов дарма. Я бажаю вам, щоб сьогоднішній урок не пройшов безслідно.

Давайте з  вами пригадаємо, яке найголовніше  свято  в березні? (8 Березня). А як ми  його зустрічали? (радісно, весело, приємно)

Скажіть мені, будь ласка, а яку частину мови ви так активно використовували, даючи відповіді на мої питання? (прислівник). То ж якою, на вашу думку, буде тема уроку?  (прислівник)

   ІІ. Актуалізація опорних знань.

        Мотивація навчальної діяльності.

1. Відтворення теоретичних відомостей про прислівник.  Гра «Відірви пелюстку» (0,5 б.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення теми і мети уроку

   Так, ви правильно відповіли. Тема нашого уроку: «Узагальнення вивченого з теми прислівник».

Відкриваємо зошити, записуємо число, «класна робота», тему нашого уроку.

Сьогодні ми з вами на уроці повинні:

  • узагальнити і систематизувати знання про прислівник як самостійну частину мови;
  • закріпити вміння визначати граматичні ознаки і синтаксичну роль;
  • розрізняти розряди прислівника, утворювати його ступені порівняння;
  • правильно писати прислівники;
  • нам необхідно з’ясувати, яку ж роль відіграють прислівники у тексті і взагалі у нашому житті;
  • будемо розвивати своє логічне мислення.

І мені дуже хочеться, щоб на цьому уроці ви навчилися бачити прекрасне у звичайному, а з  уроку винесли любов до художнього слова.

 

  1. Організація навчальної діяльності учнів.

А урок у нас буде незвичайним – ми вирушимо з вами у подорож. До неї ви вже готові. А щоб цікавіше було подорожувати, ми поділилися на три  екскурсійні команди.

 І екскурсійна команда – «Сонячний промінь». Капітан команди –

 ІІ екскурсійна команда – «Весняна посмішка». Капітан команди –

        ІІІ екскурсійна команда – «Веселка». Капітан команди –

 

А маршрут нашої подорожі проляже до незвичайного материка Морфології. На якому знаходиться казкове місто Прислівник.

             То ж рушаймо!

 

ІV. Систематизація знань.

  Перш ніж сісти на корабель «Фортуна», нам треба переконатися у тому, чи здатні капітани-екскурсоводи вести свої команди у далекий похід до місця призначення. Тому учасники подорожі повинні поставити своєму капітанові по два запитання щодо загальних знань з морфології. Але слідкуйте, щоб вони не повторювалися. Якщо капітан не зможе відповісти, то йому може допомогти його суперник. (0,5б.)

«Сонячний промінь»

  1. Що таке морфологія?
  2. Що таке прислівник?

 

«Весняна посмішка»

  1. На які групи поділяються частини мови?

       2. Які ступені порівняння            мають прислівники?

«Веселка»

  1. На які питання відповідають прислівники?

2. На які групи поділяються прислівники?

 

Підбивається підсумок даного етапу уроку.

Виставляємо оцінки у лист оцінювання.

 

Ми пливемо бурхливим Морфологічним морем. Ось дивіться, що нам підкинули хвилі: це пляшка, але не звичайна. Тут знаходилася записка, в якій зашифровано назву того, що неодмінно знадобиться  вам у житті. Але хвилі пошкодили її, і все змішалося. Вам необхідно вибрати з поданих слів прислівники і за першими буквами відновити слово. (2 б.)

 

Коло, мимоволі, малий, троє, утричі, близький, далеко, раз у раз, інший, танути, інколи, сонний, вільний, сонно, четверо, тихий, тендітно.

 

мимоволі

утричі

далеко

раз у раз

інколи

сонно

тендітно

ь

Я бажаю, щоб кожен з вас набув життєвої мудрості!

Наступний острів, що ми відвідаємо - Ступені Порівняння. Капітан пароплаву передав кожній команді Орфографічні словники і завдання: виписати із словника по 4 прислівники, утворити від них просту (І команда) і складену (ІІ команда) форми вищого та найвищого ступенів порівняння.         

А (ІІІ команда) утворює 2 прислівника простої і 2 складеної форми вищого та найвищого ступенів порівняння. (2б.)

 

Попереду острів Грамотності. Кожна  команда працює над творчим завданням: скласти міні текст-опис острова, використовуючи подані прислівники. Одна біда – букви -н- та -нн- десь втекли. От ми їх і пошукаємо. (2б. )

1. бездога...о, зеле..о, спросо..я, духмя..о.

2.  вогне..о, непереверше..о, тума..о, зеле..о.

3.  блаже..о, сніж..о, зра..я, вітря..о.

 

Фізкультхвилинка

Ми попрацювали, і повинні трошки відпочити. Давайте потягнемося вгору, нахилили голівки вправо – вліво, вправо – вліво. А тепер зіжмемо наші кулачки швидко-швидко. І нахилилися вниз. Повернулися на наш корабель. А хто помітив щось цікаве у нашій розминці? Так, ми знову користувалися прислівниками.

 

А ми тим часом ми потрапили на острів НЕ-НІ. Цікава назва. Правда? А щоб довго тут не затримуватись, кожному члену команди треба виконати завдання: згадати і записати приказку або прислів΄я, де використовується прислівник з часткою НЕ, пояснити їх написання. (2 б.)

Солома біля вогню лежатиме не довго.

Де контролерів багато, там нечасто буває свято.

Хто невчасно сіно косить, той у стріхи корму просить.

Роби не кревно, а певно.

Говори не пишно, щоб на зле не вийшло.

Недалеко ледачому до голоду.

Не тепер по гриби ходити, а тепер, коли будуть родити.

Не довго думав, а добре сказав.

Не так сталося, як гадалося.

 

І ось ми нарешті дісталися заповідного материка Морфології. А перед нами розкинулося казкове місто Прислівника. Щоб увійти до міста і знайти наш скарб, нам необхідно виконати завдання.

Тестування

 

І команда

  1. У якому рядку правильно названо морфологічні ознаки прислівника?                           

А. рід, число, відмінок;

Б. час, спосіб;

В. відмінок, число;

Г. незмінність

2. У якому рядку до складу всіх словосполучень входять прислівники:

А. ставитись по/сусідському, дивитись по/вовчому, взяти за/багато;

Б. за/багато днів, приносити до/дому, відпочивати по/перше вересня;

В. іти по/вовчому сліду, співати по/українськи, кинути на/гору;

Г. підніматися на/гору Ельбрус, іти до/дому, постукати в/друге вікно.

ІІ команда

1. У якому рядку не від усіх прислівників можна утворити ступені порівняння:

А. гарно, корисно, весело, завзято;

Б. рішуче, багато, щойно, далеко;

В. глибоко, рано, швидко, легко;

Г. дорого, голосно, важко, зручно.

2. У якому рядку всі прислівники пишуться через дефіс:

А. по/перше, по/вашому, ні/куди, на/весні;

Б. будь/як, по/братерськи, в/голос, на/певно:

В. хтозна/де, коли/не/коли, на/бік, у/перше;

Г. по/нашому, де/не/де, віч/на/віч, часто/густо.

 

ІІІ команда

1. У якому рядку всі прислівники пишуться з нн?

А. гума..о, актив..о, безупи..о, со..о;

Б. відмі..о, стара..о, несказа..о, щоде..о:

В. негада..о, самовідда..о, нездола..о, дореч..о,

Г. багря..о, не поруш..о, невтом..о, невпи..о.

2. У якому рядку допущено помилку в правописі прислівників?

А. день у день, без кінця-краю, віч-на-віч, не до вподоби;

Б. не зло, зозла, час від часу, безперестанку;

В. у стократ, по-друге, як-небудь, навиворіт;

Г. по-моєму, по-зимовому, як-небудь, рік-у-рік.

 

1.Г;  2.А;  3.Б;  4. Г;  5.Б;  6.Г.

Молодці, швидко виконали завдання. А тепер обміняйтеся зошитами по колу і перевірте один одному виконання тестів. Поставте оцінки в лист оцінювання. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Швиденько додайте ці оцінки. Хто отримав оцінку 12? 11?

Молодці! Я дуже задоволена вашою роботою.

Прекрасне місто Прислівник! І на головній площі на вас чекає скарб.

 

V. Оцінювання учнів

VІ. Підсумок уроку.

  •  Вправа «Мікрофон»

Сьогодні на уроці я….

  • повторив…
  • навчився…
  • допоміг …
  • закріпив…
  • дізнався…
  • дякую…

Отже, ми з вами досягли кінцевого пункту нашого маршруту, виконали усі завдання, досягли мети. Сьогодні кожен з вас став переможцем – кожен показав свої знання!  Запам΄ятайте, що найголовніший скарб – це ваші знання, які неодмінно стануть вам у нагоді у бурхливому морі під назвою Життя! Кажуть, солодке стимулює роботу мозку. Я думаю, що ці цукерки допоможуть вам отримати на наступник уроках сьогодні гарні оцінки.

 

VІІ. Домашнє завдання.

Ознайомитись з службовою частиною мови – прийменником.

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лохматова Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
21 березня 2018
Переглядів
2406
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку