Конспект уроку "Краса природи у її різноманітності. Василь Сухомлинський «Сонячний день узимку».

Про матеріал
Конспект уроку літературного читання в 3 класі "Краса природи у її різноманітності. Василь Сухомлинський «Сонячний день узимку». Урок побудований з використанням сучасних технологій та інтерактивних вправ, таких як "Передбачення", "6 капелюхів" тощо.
Перегляд файлу

Краса природи у її різноманітності. В. Сухомлинський «Сонячний день узимку».

 

Мета: 

продовжувати знайомити учнів з творами В.Сухомлинського;

формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного;

вчити характеризувати дійових осіб, давати оцінку їхнім вчинкам;

вдосконалювати навички свідомого, правильного читання;

збагачувати активний словник учнів;

вчити висловлювати власну думку і цінувати думку товаришів;

розвивати творчі здібності школярів, зв’язне мовлення, уяву, фантазію;

виховувати любов до природи, рідного слова.

 

Обладнання: мультимедійна презентація, завантажена програма для створення хмари слів WordArt https://wordart.com/create, 6 цеглинок лего.

 

 

                                                             Хід уроку

 

1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

 

Створення позитивного психологічного клімату.

- Діти, до нас на урок сьогодні завітали гості. Давайте привітаємо їх. Надішліть у чат реакції, якого настрою ви бажаєте нашим гостям на сьогоднішньому уроці. Дякую.

- А з яким настроєм ви будете працювати? Подивіться на екран та оберіть, хто ви на сьогоднішньому уроці, на яку тваринку ви схожі? Чудово, я рада бачити, що ви готові працювати невтомно.

 

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

2.1. Рефлексивна вправа «Передбачення».

- Подумайте та назвіть, що б ви хотіли зробити відмінно на цьому уроці?

Спробуйте самі для себе поставити мету, сформулювати завдання для себе на

цей урок читання.

- Щоб ваші передбачення здійснились, я бажаю вам бути:

У – уважними

Р – розумними

О – організованими

К – кмітливими

 

2.2. Рефлективна вправа «Очікування від уроку»

- Діти, скажіть будь ласка, а яким ви хочете, щоб був наш урок? Чого ви

очікуєте від уроку читання сьогодні?

- Я сподіваюсь, що всі наші очікування та побажання здійсняться. Тож

починаємо працювати!

 

3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

3.1. Повідомлення теми та мети уроку.

- Діти, подивіться уважно на наступний слайд. Тут ви бачите ілюстрації та назви творів одного дуже відомого письменника. Ці твори ми з вами читали в 1 та 2 класах. Здогадайтесь, хто це?

- Так. Це Василь Олександрович Сухомлинський.

 

3.2. Робота над біографією письменника. Створення хмари слів.

- Згадайте та розкажіть, що ви вже знаєте про цього письменника? Ким він був? А щоб узагальнити наші знання, давайте створимо хмару слів.

Василь Сухомлинський. Ми його знаємо, як письменника, що писав казки для дітей. А як ми назвемо людину, яка пише оповідання, казки, легенди? Письменник. А чому він це робив? Тому що прагнув навчити діточок, як треба правильно себе поводити в різних життєвих ситуаціях. Скажіть, будь ласка, як називають людину, яка вчить людей. Отже, ми з вами дійшли висновку, що Василь Сухомлинський був вчителем-педагогом. Він працював вчителем української мови у Павлівській середній школі і одночасно обіймав посаду директора. Але трапилось так, що йому довелось вчити і шестирічних діточок. Саме для них він створює „школу під блакитним небом”.

- Подивіться на екран. Давайте прочитаємо нові відомості про Василя Сухомлинського та доповнимо нашу хмару слів новими словами.

 

3.3. Фізкультхвилинка для очей.

 

4. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

4.1. Дихальні вправи.

Діти, а тепер, закрийте очі та уявіть, що ми потрапили до зимової країни, де довкола все вкрите снігом.

1. Вправа «Сніжинка». Діти, уявіть немов би ви набрали в долоні пухнастого снігу, давайте здуємо його.

2. Вправа «Зігріємо ручки». Сніг холодний, наші долоньки змерзли, потріть їх одна об одну і похукайте, щоб нагрілися.

 

4.2. Робота з чистомовкою.

Ло-ло-ло: снігом землю замело.

Ля-ля-ля: стала білою земля.

Лі-лі-лі: ос замети чималі.

Ра-ра-ра: дуже рада дітвора.

 

4.3. Вивчення скоромовки (із витиранням слів).

Притрусив сніжок стіг сіна

І санчата притрусив.

Уже снігу – по коліна,

А він сипле з усіх сил!

 

4.4. Читання анаграм. Гра «Переплутанка». 

- Зберіть з букв слова.

- Всі ці слова про Василя Олександровича.  Його любов до дітей була такою великою, як сонце. Він віддавав дітям красу і тепло своєї душі, бо був насправді доброю і щирою людиною. У своїх творах він вчить нас доброті, чуйності, людяністі, патріотизму, любові до батьків, до людей і до рідної землі. Мудрий учитель писав для дітей чудові твори: коротенькі повчальні і дуже змістовні.

 

 4.5. Вправа «Передбачення».

- Подивіться на картинку в підручнику. На вашу думку, про що буде цей твір?

- Прочитайте назву твору. Що ще можете передбачити?

- Отже, вирушаймо у світ зимової краси і зимових див.

 

4.6. Робота з підручником с.61.

Читання твору «ланцюжком» учнями.

- Назвіть дійових осіб твору?

Вибіркове читання.

Знайдіть відповіді в тексті.

- Яку дивовижну картину побачила дівчинка?

- Як вона розповіла про свої враження?

- Знайдіть речення, у якому висловлено головну думку. Обговоріть, як ви її розумієте.

 

4.7. Фізкультхвилинка

 

4.8. Вправа «6 капелюхів»

Білий капелюх. Факти.

Дайте відповіді на запитання:

- До якого жанру належить цей твір?

- Що з описаного у творі є казковим?

 

Жовтий капелюх. Позитив.

- Діти, ми сьогодні читали про красу природи. Насправді, якщо уважно придивитись, краса оточує нас повсюди.

- Як ви думаєте, що ще може бути красивим?

 

Чорний капелюх. Проблеми.

- Подумайте, яка небезпека чекає на синичку взимку?

- Як ми можемо їй допомогти?

 

Червоний капелюх. Емоції.

Хвилинка релаксації.

- Перегляньте відео та пориньте в красу зимової природи.

- Які емоції у вас виникли? Що ви відчували під час перегляду?

Зелений капелюх. Креатив.

Пофантазуйте:

- Про що ще могла говорити дівчинка з синичкою?

- Якби ви могли поговорити з синичкою, про що б ви її запитали?

 

Синій капелюх. Висновки.

- Складіть сенкан до слова краса.

 

5. Підсумок уроку.

5.1. Рефлексивна вправа «Незакінченні речення»

- На уроці я дізнався…

- Я зрозумів…

- Мені сподобалось..

 

5.2. Вправа «Самопохвала».

Назви 3 речі, за які ти себе можеш похвалити на сьогоднішньому уроці.

 

5.3. Самооцінювання.

За допомогою цеглинок лего оцініть, як ви сьогодні працювали на уроці? Чи все вам вдалось?

 

5.4. Домашнє завдання.

Читати с.61, намалювати малюнок до твору.

 

5.5. Слово вчителя.

- Василь Сухомлинський говорив: «Краса – це радість нашого життя. Це яскраве світло, що освічує світ…»

- Дорогі діти, шановні колеги, я бажаю, щоб ваше життя було сповнене краси, радості, світла, любові, щирих та справжніх почуттів. Пам’ятайте, що життя прекрасне та дивовижне. Цінуйте кожну мить, насолоджуйтесь кожною хвилиною.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 січня
Переглядів
350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку