Конспект уроку "Лічильна одиниця - сотня . Розряд сотень. Лічба сотнями. Розрядні числа. Читання і запис трицифрових чисел. Порівняння сотень. Розв'язування задач."

Про матеріал

Інтегрований урок математики з природознавством. Даний матеріал допомагає ознайомити учнів з усною нумерацією другої сотні, вчити лічити в межах199; визначати попереднє та наступне число до поданого числа;розв'язувати задачі на сумісні дії першого та другого ступенів.-Розвивати навички усної лічби, логічне мислення, увагу, пам'ять,навички каліграфічного письма.-Виховувати любов та бережне ставлення до природи.

Перегляд файлу

 

                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель Проценко О.П.

2013-2014 н.р.

 

 

ТЕМА:      Лічба в межах 199.  Попереднє та наступне числа 

                   до даного  числа. Задачі на сумісні дії першого  і

                   другого ступенів.                                         

МЕТА.       -  Ознайомити учнів з усною нумерацією другої сотні, вчити лічити в межах

                    199; визначати попереднє та  наступне число до поданого числа;

                    розв’язувати задачі на сумісні дії першого та другого ступенів.

  • Розвивати навички усної лічби, логічне  мислення,  увагу, пам’ять,

   навички  каліграфічного письма.

  • Виховувати любов та бережне ставлення до природи.

Обладнання. Презентація, знаки-попередження, індивідуальні картки для

                        гри «Вирости дерево», таблиця для пояснення нового матеріалу,

                        малюнок зайця.

 

                                                                          ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.

Урок сьогодні незвичайний. Урок математики з елементами екології.

Що таке екологія ? (Екологія – наука про взаємозв’язок людини з навколишнім світом)

     Вчитель. Ідучи до вас, я зустріла ось цю красуню. Погляньте, яка вона

                      красива, які чудові у неї діти: звірі, птахи, рослинки. Ось до чого 

                      вона закликає.

        СЛАЙД 1

(Читаю вислів).    

                          Усе нам в світі треба берегти:

І птаха, й звіра, і оту травинку.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо врешті ти – лише її частинка.

 

  • Як ви розумієте цей вислів?
  • Так, ми всі – діти природи і повинні берегти її. Тоді вона нам буде дарувати свою чудову красу. Це і квіти, трави, пташенята, звірі, дощик, сніжинки, вітерець, веселка тощо. А сьогодні вона дарує нам особливі подарунки із завданнями. Розгадавши їх, ми багато чого корисного дізнаємося.

            Почнемо працювати.

 

ІІ. КОНТРОЛЬ ТА КОРЕКЦІЯ ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ.

  1. Усний рахунок.

     Пташки – окраса природи. Вони прикрашають та оживляють її. У саду, у полях, у лугах, біля житла – скрізь привертають нашу увагу. Поглянемо, які завдання – подарунки приготували вони.

                     СЛАЙД 2

Дятли — санітари лісу. Вони знищують багато шкідливих комах. Якщо розв'яжемо приклади, то дізнаємося про них багато цікавого.Ви повинні до кожного приклада відшукати відповідь.       

           

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        12 видів дятлів у лісах нашої країни;

                                                        100 грам — маса тіла дятла;

                                                        5 яєць відкладає самка дятла;

                                                        14 днів насиджує яєчка самка дятла;

                                                        15 років — тривалість життя пташки.

 

Добре виконали завдання. А ось ще одне.

 

2. Розв'язання задач.

СЛАЙД 3

\

 1. У сім'ї сойок за рік вилупилося 6 пташенят, а у сім'ї синичок — у 4 рази більше. Скільки пташенят з'явилося в сім'ї синичок?

                                                   6 х 4 = 24

                  синичок  з’являються пташенята два рази на рік).

 

 2. Лелека живе 20 років, а зозуля — у 2 рази менше.

    Скільки років живе зозуля?

                                                 20 : 2 = 10 .

 

СЛАЙД 4

 

Вчитель. Всі ви гарно працювали, за це пташки дарують вам знаки-пам'ятки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зверніть увагу на число 19. 19 березня всі учні нашої школи беруть активну участь у проведення Дня птахів.

Ви теж повинні оберігати гнізда, дотримуватися тиші, коли виводяться пташенята.

3. Каліграфічна хвилинка.

Запишемо каліграфічно число 19.    

                  (Показ на дошці).

  Виберіть чарівну пару, найкращу пару і намалюйте їй корону у клітинці над нею.   

  А якщо є «бридкі каченята», то поставте над ними крапочку.

  У наступному рядку напишіть якомога більше красивих цифр.

 

 Підсумок.

(Вчитель проходить, дивиться, визначає кращих).

 

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

(Малюнок зайця)

  Погляньте, яке завдання приготували нам тваринки. Тваринки непокояться, що перед святом Нового року почалося зрубування ялинок. Вони просять допомогти. Спробуємо допомогти звірятам. Для цього потрібно поз­найомитися з новою темою.

 

  1. Оголошення теми і мети уроку.

СЛАЙД 5

Отже, тема уроку    

 Лічба в межах 199.  Попереднє та наступне числа до даного числа. Задачі на сумісні дії першого  і другого ступенів.                                         

 

  Сьогодні ми познайомимося з нумерацією трицифрових чисел, будемо вчитися читати і записувати такі числа, лічити у межах 199, розв'язувати задачі та прикла­ди. Це потрібно і для вас, щоб ви були розумними, а та­кож для того, щоб допомогти тваринкам.

 

2.  Робота за таблицею.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

— Скільки ялинок зображено на малюнку? (Десять, де­сяток)

— Якщо кожного року ми будемо садити по 10 ялинок, то скільки їх буде через 10 років?

 

 

 

 

 

 

Якби 100 учнів нашої школи посадили 100 ялинок та ще 1 — вчитель, скільки буде ялинок?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Прочитаємо ці числа.

       Полічи від 101 до 110.

 

 

 

 

 

 

  Прочитаємо ці числа.

— Якщо число містить 1 сотню, кілька десятків та оди­ниць, то спочатку називаємо сто, потім число утворене з десятків та одиниць (сто одинадцять, сто двадцять один).

  Полічи від 110 до 120.

Висновок. Якщо ми дружно візьмемо та посадимо яли­ночки та інші деревця, то повітря стане чистішим, а та­кож звірі будуть нам вдячні.

А щоб ми не забували, вони дарують нам знаки-попередження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка. СЛАЙД 6

 

Діти, є така професія — лісник. Це людина, яка слідкує за порядком у лісі. У нас є можливість побувати лісника­ми.

(Звучить запис «Спів пташок»).

Уявимо, що ми — лісники,

(Діти встають. Вчитель розповідає).

Оскільки природа взимку спить, ми побуваємо у весня­ному лісі і поспостерігаємо за професією лісника.

Кожного дня лісник ходить по лісу і веде спостережен­ня. (Ходьба на місці).

 Ось він побачив, що з гніздечка ви­пало пташеня. Від підняв його, поклав у гніздо. (Діти на­хиляються, імітують рухи піднімають пташеня, кла­дуть у гніздо).

Потім іде далі стежкою. Господар лісу помітив, що на дереві зламана гілочка. Він полікував і об­копав дерево. (Діти імітують перемотують дерево і об­копують). Пішов далі. Побачив, що зайчик потрапив у капкан. Нахилився, звільнив тваринку. (Діти імітують рухи лісника).

Повертаючись назад, лісник побачив вогнище. Шви­денько побіг до озерця, набрав води і загасив вогнище. (Діти імітують рухи).

Прийшов додому, сів відпочити. (Діти сідають за парти).

Можливо, хтось з вас у майбутньому буде лісником. Ад­же ця професія дуже важлива!

 

3.Первинне закріплення (фронтально)Робота за таблицею (з впр. № 461).

   Прочитайте перше число (99). Це число містить дев'ять десятків і дев'ять одиниць.

  Прочитаємо наступне число (101). Воно містить од­ну сотню, нуль десятків і одиницю.

  Число, записане у останньому рядку (121). Воно містить одну сотню, два десятки і одиницю.

А зараз у зошитах запишемо ці числа. Запишемо їх у рядок, через кому.

 (Діти записують у зошит.)

СЛАЙД 7

 

Сотні

Десятки

Одиниці

 

9

9

1

0

1

1

2

1

 

4. Виконання вправи № 462.

    Читання прикладів. Відкриємо підручник на стор. 69 (вправа № 462).

  Кожне число має наступне та попереднє. Щоб отри­мати наступне число, треба додати одиницю. Щоб отри­мати попереднє число, потрібно відняти одиницю.

                    (Показ на дошці: 101 + 1 = 102; 101-1 = 100).

Зараз ми будемо читати приклади, називаючи відповіді.

            (Діти читають приклади з вправи № 462, називаючи відповіді).

Отже, у першому стовпчику ми отримали наступні чис­ла, а у другому стовпчику — попередні числа.

Фронтальне опитування.

  Назви наступне число до числа 135.

  Назви попереднє число до числа 134.

  Назви наступне число до числа 141.

  Назви попереднє число до числа 158.

Висновок. Отже, щоб отримати наступне число, до­даємо одиницю, щоб отримати попереднє число, віднімаємо одиницю.

 

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

  Поглянемо на подарунки, які подарували нам рос­линки.

(Вивішуємо знаки).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Не зривай ягідних кущів з корінням!       

Ходи по стежках обережно!                      

Не рви квітів для букетів!

 

  • Запам'ятайте ці знаки. Є ще одна професія людини, яка дбає про зелені насадження — професія садівника.

 

  1. Розв'язування задачі № 465. СЛАЙД 8

Читання умови задачі.

Вздовж тротуару — 44 дерева

            Парк — ? решта (порівну у 4 р.;                      80дерев

           1 ряд - ?                                                      

1)  80 - 44 = 36 (д.) – у  парку

2)  36 : 4 = 9 (д.) -  у ряду

 

Проводиться аналіз роботи над задачею.

         По 1 учневі записують розв'язок. Відповідь до задачі  називають усно.

Вчитель   виставляє   бали,   мотивує.   Діти   записують розв'язок у зошитах.

 

Підсумок. Чим корисна професія садівника?

 

  1. Гра «Вирости дерево».СЛАЙД 9

А зараз ми будемо садівниками. Спробуємо виростити дерево.

(№ 466)

    Для деяких учнів — завдання окремі, на картках. Ми працюємо разом. Хто може, працює самостійно.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

1. Інтерв'ю (робота з мікрофоном).

— Діти, ви так гарно працювали, що я вирішила взяти у вас інтерв'ю.

(Запитує у окремих учнів).

— Як отримати наступне число? (+ 1)

— Як отримати попереднє число? (- 1)

  Полічи від 110 до 120.

  Полічи від 120 до 130.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. СЛАЙД 10

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
3035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку