Інтегрований урок математики з природознавством. Даний матеріал допомагає ознайомити учнів з усною нумерацією другої сотні, вчити лічити в межах199; визначати попереднє та наступне число до поданого числа;розв'язувати задачі на сумісні дії першого та другого ступенів.-Розвивати навички усної лічби, логічне мислення, увагу, пам'ять,навички каліграфічного письма.-Виховувати любов та бережне ставлення до природи.
.
Вчитель Проценко О.П.
2013-2014 н.р.
ТЕМА: Лічба в межах 199. Попереднє та наступне числа
до даного числа. Задачі на сумісні дії першого і
другого ступенів.
МЕТА. - Ознайомити учнів з усною нумерацією другої сотні, вчити лічити в межах
199; визначати попереднє та наступне число до поданого числа;
розв’язувати задачі на сумісні дії першого та другого ступенів.
навички каліграфічного письма.
Обладнання. Презентація, знаки-попередження, індивідуальні картки для
гри «Вирости дерево», таблиця для пояснення нового матеріалу,
малюнок зайця.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
Урок сьогодні незвичайний. Урок математики з елементами екології.
Що таке екологія ? (Екологія – наука про взаємозв’язок людини з навколишнім світом)
Вчитель. Ідучи до вас, я зустріла ось цю красуню. Погляньте, яка вона
красива, які чудові у неї діти: звірі, птахи, рослинки. Ось до чого
вона закликає.
СЛАЙД 1
(Читаю вислів).
Усе нам в світі треба берегти:
І птаха, й звіра, і оту травинку.
Не чванься тим, що цар природи ти,
Бо врешті ти – лише її частинка.
Почнемо працювати.
ІІ. КОНТРОЛЬ ТА КОРЕКЦІЯ ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ.
Пташки – окраса природи. Вони прикрашають та оживляють її. У саду, у полях, у лугах, біля житла – скрізь привертають нашу увагу. Поглянемо, які завдання – подарунки приготували вони.
СЛАЙД 2
12 видів дятлів у лісах нашої країни;
100 грам — маса тіла дятла;
5 яєць відкладає самка дятла;
14 днів насиджує яєчка самка дятла;
15 років — тривалість життя пташки.
Добре виконали завдання. А ось ще одне.
2. Розв'язання задач.
СЛАЙД 3
\
1. У сім'ї сойок за рік вилупилося 6 пташенят, а у сім'ї синичок — у 4 рази більше. Скільки пташенят з'явилося в сім'ї синичок?
6 х 4 = 24
(У синичок з’являються пташенята два рази на рік).
2. Лелека живе 20 років, а зозуля — у 2 рази менше.
Скільки років живе зозуля?
20 : 2 = 10 .
СЛАЙД 4
Вчитель. Всі ви гарно працювали, за це пташки дарують вам знаки-пам'ятки.
Зверніть увагу на число 19. 19 березня всі учні нашої школи беруть активну участь у проведення Дня птахів.
Ви теж повинні оберігати гнізда, дотримуватися тиші, коли виводяться пташенята.
3. Каліграфічна хвилинка.
Запишемо каліграфічно число 19.
(Показ на дошці).
Виберіть чарівну пару, найкращу пару і намалюйте їй корону у клітинці над нею.
А якщо є «бридкі каченята», то поставте над ними крапочку.
У наступному рядку напишіть якомога більше красивих цифр.
Підсумок.
(Вчитель проходить, дивиться, визначає кращих).
III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
(Малюнок зайця)
— Погляньте, яке завдання приготували нам тваринки. Тваринки непокояться, що перед святом Нового року почалося зрубування ялинок. Вони просять допомогти. Спробуємо допомогти звірятам. Для цього потрібно познайомитися з новою темою.
СЛАЙД 5
Отже, тема уроку
Лічба в межах 199. Попереднє та наступне числа до даного числа. Задачі на сумісні дії першого і другого ступенів.
— Сьогодні ми познайомимося з нумерацією трицифрових чисел, будемо вчитися читати і записувати такі числа, лічити у межах 199, розв'язувати задачі та приклади. Це потрібно і для вас, щоб ви були розумними, а також для того, щоб допомогти тваринкам.
2. Робота за таблицею.
— Скільки ялинок зображено на малюнку? (Десять, десяток)
— Якщо кожного року ми будемо садити по 10 ялинок, то скільки їх буде через 10 років?
Якби 100 учнів нашої школи посадили 100 ялинок та ще 1 — вчитель, скільки буде ялинок?
— Полічи від 101 до 110.
— Прочитаємо ці числа.
— Якщо число містить 1 сотню, кілька десятків та одиниць, то спочатку називаємо сто, потім число утворене з десятків та одиниць (сто одинадцять, сто двадцять один).
— Полічи від 110 до 120.
Висновок. Якщо ми дружно візьмемо та посадимо ялиночки та інші деревця, то повітря стане чистішим, а також звірі будуть нам вдячні.
А щоб ми не забували, вони дарують нам знаки-попередження.
Фізкультхвилинка. СЛАЙД 6
Діти, є така професія — лісник. Це людина, яка слідкує за порядком у лісі. У нас є можливість побувати лісниками.
(Звучить запис «Спів пташок»).
Уявимо, що ми — лісники,
(Діти встають. Вчитель розповідає).
Оскільки природа взимку спить, ми побуваємо у весняному лісі і поспостерігаємо за професією лісника.
Кожного дня лісник ходить по лісу і веде спостереження. (Ходьба на місці).
Ось він побачив, що з гніздечка випало пташеня. Від підняв його, поклав у гніздо. (Діти нахиляються, імітують рухи — піднімають пташеня, кладуть у гніздо).
Потім іде далі стежкою. Господар лісу помітив, що на дереві зламана гілочка. Він полікував і обкопав дерево. (Діти імітують — перемотують дерево і обкопують). Пішов далі. Побачив, що зайчик потрапив у капкан. Нахилився, звільнив тваринку. (Діти імітують рухи лісника).
Повертаючись назад, лісник побачив вогнище. Швиденько побіг до озерця, набрав води і загасив вогнище. (Діти імітують рухи).
Прийшов додому, сів відпочити. (Діти сідають за парти).
Можливо, хтось з вас у майбутньому буде лісником. Адже ця професія дуже важлива!
3.Первинне закріплення (фронтально)Робота за таблицею (з впр. № 461).
— Прочитайте перше число (99). Це число містить дев'ять десятків і дев'ять одиниць.
— Прочитаємо наступне число (101). Воно містить одну сотню, нуль десятків і одиницю.
— Число, записане у останньому рядку (121). Воно містить одну сотню, два десятки і одиницю.
А зараз у зошитах запишемо ці числа. Запишемо їх у рядок, через кому.
(Діти записують у зошит.)
СЛАЙД 7
Сотні |
Десятки |
Одиниці |
|
9 |
9 |
1 |
0 |
1 |
1 |
2 |
1 |
4. Виконання вправи № 462.
Читання прикладів. Відкриємо підручник на стор. 69 (вправа № 462).
— Кожне число має наступне та попереднє. Щоб отримати наступне число, треба додати одиницю. Щоб отримати попереднє число, потрібно відняти одиницю.
(Показ на дошці: 101 + 1 = 102; 101-1 = 100).
Зараз ми будемо читати приклади, називаючи відповіді.
(Діти читають приклади з вправи № 462, називаючи відповіді).
Отже, у першому стовпчику ми отримали наступні числа, а у другому стовпчику — попередні числа.
Фронтальне опитування.
— Назви наступне число до числа 135.
— Назви попереднє число до числа 134.
— Назви наступне число до числа 141.
— Назви попереднє число до числа 158.
Висновок. Отже, щоб отримати наступне число, додаємо одиницю, щоб отримати попереднє число, віднімаємо одиницю.
IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
— Поглянемо на подарунки, які подарували нам рослинки.
(Вивішуємо знаки).
Не зривай ягідних кущів з корінням!
Ходи по стежках обережно!
Не рви квітів для букетів!
Читання умови задачі.
Вздовж тротуару — 44 дерева
Парк — ? решта (порівну у 4 р.; 80дерев
1 ряд - ?
1) 80 - 44 = 36 (д.) – у парку
2) 36 : 4 = 9 (д.) - у ряду
Проводиться аналіз роботи над задачею.
По 1 учневі записують розв'язок. Відповідь до задачі називають усно.
Вчитель виставляє бали, мотивує. Діти записують розв'язок у зошитах.
Підсумок. Чим корисна професія садівника?
А зараз ми будемо садівниками. Спробуємо виростити дерево.
(№ 466)
Для деяких учнів — завдання окремі, на картках. Ми працюємо разом. Хто може, працює самостійно.
V. ПІДСУМОК УРОКУ.
1. Інтерв'ю (робота з мікрофоном).
— Діти, ви так гарно працювали, що я вирішила взяти у вас інтерв'ю.
(Запитує у окремих учнів).
— Як отримати наступне число? (+ 1)
— Як отримати попереднє число? (- 1)
— Полічи від 110 до 120.
— Полічи від 120 до 130.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. СЛАЙД 10