Цікавий конспект уроку-дослідження з математики для 6 класу.
В даній розробці використовуються інноваційні методи та прийоми, які вчитель може застосувати для кращої активізації пізнавальної та креативної діяльності учнів на уроці.
Тема уроку. Додавання двох чисел з різними знаками.
Мета уроку:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Форма уроку: урок-дослідження.
Обладнання та наочність: план-конспект, картки із задачами, демонстраційний термометр
Епіграф уроку.
Методи, форми, прийоми:
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Перевірка домашнього завдання.
Діти, усе в нашому житті поєднується в трикутник. Що ж об’єднує такі поняття як завдання, вміння і навички? Звичайно, домашнє завдання.
Тести
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
Я хочу розпочати наш урок із казки «Пряник і колосок», яку написав своєму сину відомий педагог В. О. Сухомлинський.
Вранці, до сходу сонця Людина взяла білий пряник і пішла в поле. Зірвала колосок у полі, вийняла з нього зернята, і спробувала на зуб, посміхнулася і заховала колосок у кишеню. Ось там і зустрілися Пряник і Колосок.
- Хто ти такий? - запитав Пряник.
- Я Колосок.
- Ой, який ти колючий! Яка з тебе користь? Посміхнувся Колосок, поворухнув своїми вусиками і відповів:
- Без мене не було б ні хліба, ні сухаря, ні тебе, Прянику.
- Отже, - каже Пряник, - все від тебе. Але хто ж над тобою старший?
- Праця, - відповідає Колосок, - вона все дає. Але праця в руках Людини. Праця і Людина - найголовніше.
Отже, я вас закликаю до наполегливої праці на уроці.
Інтерактивна вправа «Інтерв’ю»
V Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми дізнаємось, як додають числа з різними знаками, навчимося додавати числа з різними знаками. Діти, пам’ятайте: «Математику не можна вивчати спостерігаючи, як це робить сусід» (А.Нівен)
Саме ці слова є епіграфом нашого уроку.
VІ Формування нових знань.
Сьогодні наш урок – це урок ідей. І хоча їх ще не можна назвати великими, пам’ятаймо велике починається з малого. Разом навчатися і змагатися не тільки легше й цікавіше, але значно ефективніше.
Завдання. Розв’язати задачі. Сформулювати правило додавання двох чисел з різними знаками.
Група 1 «Замок»
Задачі
(Герда потрапила до замку. Замок розмежований на дві половини: територія Принцеси і територія Короля (проводиться інсценування).)
1. Герда знаходиться на половині Принцеси за 7 кроків від лінії поділу. Вона зробила 7 кроків у напрямку до Короля. Де зараз знаходиться Герда? (7+(-7) = ...)
2. Герда зробила 3 кроки на половину Короля, потім повернулася на 6 кроків у сторону Принцеси. Де зараз знаходиться Герда? (-3+6= ...)
3. Герда повільно зробила 3 кроки на половину Короля і швидко пробігла 5 кроків на сторону Принцеси. Де зараз знаходиться Герда? (-3+5= ...)
4. Герда стояла на межі й зробила 6 кроки на сторону Короля. Де зараз знаходиться Герда? (0+(-6)= ...)
Група 2 «Метеорологи»
(Дослідження на демонстраційному термометрі)
Задача.
Проблемне запитання 2: Увечері температура повітря була 10 градусів морозу, а за ніч знизилася ще на 7 градусів. Яка температура повітря стала вранці?
Потім на день піднялась на 8 градусів, а на вечір знов опустилась на 6.
Група 3 «Банк»
Задача.
Відомо, що додатні і від’ємні числа біли відомі ще давнім індусам. Брахмагупта індійський математик, який жив у VII столітті. Одним з перших він почав використовувати додатні та від’ємні числа. Додатні числа він назвав «майно», від’ємні – «борг».
- майно+майно є майно
- богр+богр є борг
Завдання. Спробуйте перевести вивчене сьогодні правило додавання двох чисел з різними знаками на мову давніх індусів.
VІІ Фізкультхвилинка
Комплекс вправ гімнастики для очей
1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.
2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разі
VІІІ Первинне застосування набутих знань.
Усно.
ІХ Формування вмінь і навичок.
Таблиця для індивідуальної роботи
сума |
-4 |
-13 |
-22 |
-10 |
-18 |
-37 |
-5 |
|
|
|
|
|
|
-6 |
|
|
|
|
|
|
-8 |
|
|
|
|
|
|
-10 |
|
|
|
|
|
|
-14 |
|
|
|
|
|
|
(*15)+(*11)=-4
(*15)+(*11)=+4
(*7)+(*7)=0
(*15)+(*15)=30
Д.0
Рефлексія. Метод «Хвилинка хвальби». Кожен учень повинен продовжити речення, яке починається такими словами: «Сьогодні я хочу похвалити себе за те, що…»
Домашнє завдання Опрацювати П. 39 (с. 189), виконати вправи№1024(І), №1027 (ІІ), №1032