Комунальний заклад
« Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5»
Конспект уроку математики для 1 класу за освітньою системою Анжеліки Цимбалару « Світ чекає крилатих»
Журнал №8
Тема: Звук [у], його артикуляція, вимова і позначення буквою «у».
Письмо великої та малої букви У, у. Читання буквосполучень з буквою «у».
Підготувала: Вчитель Грищенко В.П.
м.Нікополь
2020р.
Тема: Звук [у], його артикуляція, вимова і позначення буквою «у». Письмо великої та малої букви У, у. Читання буквосполучень з буквою «у».
Мета: вивчити з дітьми звук [у] і букву «у» на його позначення на письмі; навчити дітей писати друковану і письмову, велику і маленьку букву «у»; вдосконалювати артикуляційні навички, розвивати дрібну моторику рук; розвивати вміння зв’язно говорити; виховувати повагу і любов до природи, стимулювати прагнення до знань і бажання навчатися.
Обладнання: журнал, відео, кольорові олівці.
Тип уроку: сприймання нового матеріалу
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Привітання
- Доброго дня, діти!
2. Емоційне налаштування
- Діти, подивіться один на одного і подаруйте найяскравіші ваші посмішки. Подумки побажайте однокласникам чудового дня.
- А тепер, привітаймо наших Лаксиків, помахайте їм рукою.
ІІ. Основна частина.
1. Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми з вами розглянемо звук [у] і букву «у» на його позначення на письмі. Навчимося писати велику і маленьку літеру «у».
2. Робота з малюнком. Розвиток зв’язного мовлення.
- Діти, розгорніть ваші журнали на сторінках 12 – 13. Зверніть увагу на малюнок.
- Що на ньому зображено?
- Скажіть, яка пора року панує в намальованому лісі?
- Що ми можемо побачити в осінньому лісі?
- Кого ви бачите на малюнку?
- А чим займаються діти?
- Подивіться, на деяких деревах заховалися красиві віршики, пропоную їх прочитати. Один прочитаю я, а інші два хтось з вас.
- Доберіть слова, які починаються на букву «у» (урок, …).
- Підберіть слова, у яких літера «у» знаходиться всередині (чомусь, акула).
3. Каліграфічна хвилинка. Написання великої і малої літери «У у».
- Діти, дістаньте ваші планшетки і водяні фломастери.
- Будьте уважні. Слідкуйте за мною.
- Велика літера «У». Починаємо писати штрихову лінію трохи нижче верхньої міжрядкової лінії, закруглюючи, ведемо вгору до неї. Потім ведемо вниз пряму похилу, яка біля верхньої рядкової закругляється праворуч і продовжується вгору до міжрядкової. По цій же частині елемента ведемо лінію вниз до нижньої рядкової, де закругляємо елементи ліворуч.
- Пропишемо разом зі мною у повітрі зворотнім кінцем олівця велику букву «У».
- Мала літера «у». Починаємо писати від верхньої рядкової вниз. Ведемо пряму, яку закруглюємо праворуч біля нижньої рядкової і продовжуємо похило до верхньої рядкової. Не відриваючи руки, пишемо вниз пряму подовжену, яка закруглюється біля нижньої міжрядкової ліворуч і утворює петлю. Ліні петлі перетинає нижню рядкову і закінчується близько середини рядка.
- Пропишемо разом зі мною у повітрі зворотнім кінцем олівця малу букву «у».
- Візьміть у руки фломастери. Пропишіть на ваших планшетках велику і малу літери «Уу» двічі.
Фізхвилинка для очей
- А зараз ми трохи відпочинемо. Заплющіть ваші очі. Не рухаючи головою, подивіться вправо, вліво, вгору, вниз (повторити кілька разів)
- Намалюйте очима коло, спочатку ліворуч, тепер праворуч. Розплющіть ваші оченята і швидко-швидко покліпайте ними.
Пальчикова гімнастика
По черзі з'єднувати подушечку кожного пальця з великим пальцем, утворюючи колечко. Спочатку на правій, потім на лівій. А в кінці заняття - синхронні рухи на обох руках.
Раз, два, три, чотири, п'ять,
Вийшли пальчики гуляти.
Раз, два, три, чотири, п'ять,
Будемо вважати пальчики.
4. Виконання завдань на с. 14.
4.1. Завдання № 1. Розпізнавання звука [у] у вимовлених словах, визначення його місця у словах.
- Що зображено? Як назвати одним словом те, що зображено на світлинах.
- Яка із зображених тварин є на малюнку на с. 12-13?
- Які із зображених тварин не мешкають в нашій місцевості?
- Назвіть тварину, яку можна побачити у наших краях. Чи знаєте ви, як вона готується до зими?
- Які однакові звуки є в назвах зображених тварин?
- Визначте місце звука [у] в словах-назвах зображених об’єктів.
Охарактеризуйте його: голосний/приголосний, наголошений/ненаголошений. Позначте місце цього звука у словах і позначте наголос.
4.2.Завдання № 2. Читання буквосполучень.
- Кого/Що зображено на малюнку? Як називаються птахи? Чи є у назві цих пташок звук [у]? Який він? Визначте місце звука [у] в цих словах. Яку з цих пташок ми не побачимо восени? (зозулю – перелітна)
- Пропоную вам відшукати на малюнку ті гілочки, які схожі на букву У і навести їх.
- Візьміть до рук ваші олівці.
- Розфарбуйте листочки з буквами, які позначають голосні звуки олівцем жовтого кольору, приголосні – оранжевого. Наведіть листочки з буквами, які можуть бути окремими словами, олівцем червоного кольору.
- Подивіться на гілочки, які схожі на букву «у». Пропоную вам прочитати буквосполучення, які написані у цих місцях.
1) ума; ула
2) лу; му
3) умо; ули
4) уол; уал
5) ум; ул
6) луа; лоу.
Фізхвилинка (відео).
4.3.Завдання № 4. Друкування великої і малої букви «Уу».
- Візьміть прості олівці в руки і зверніть увагу на завдання четверте на сторінці 14. Вам необхідно прописати друковану літеру «у» за зразком. Пропишіть будь-ласка до кінця рядка.
ІІІ. Заключна частина.
1.Рефлексія
- Яку літеру ми сьогодні вивчали?
- Яких тварин ми сьогодні зустрічали на сторінках нашого журналу?
- Які з них мешкають у нашому краю?
2. Вербальне оцінювання.
- Ви всі сьогодні добре попрацювали! Лаксики вами дуже задоволені. Повторіть для Лаксиків ті слова, які ми сьогодні проговорювали.
3. Прощання
- Дякую за увагу, до побачення!