Тема уроку: Віднімання раціональних чисел.
Мета уроку: формування навичок віднімати раціональні числа.
Завдання уроку:
Тип уроку: урок первинного засвоєння знань.
Форми роботи: фронтальна, в парах, групова, індивідуальна.
Обладнання: роздатковий матеріал для практичної роботи, листки для сам оцінювання.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Сьогодні на уроці:
• Я бажаю вам знання подвоїти,
• Уміння потроїти,
• Здібності піднести до квадрату,
• А поганий настрій давайте помножимо на нуль!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
доходи |
витрати |
виграш |
поразка |
взяв |
віддав |
зарплата |
податок |
|
борг |
Яким арифметичним знаком можна замінити слова дохід та витрати?
Кожен бережливий господар повинен знати як розмір своїх доходів, так і своїх витрат.
Допоможіть порахувати моєму другові, як він прожив місяць: з прибутком, чи зі збитками.
Відповідь: 320-160-300+170+100=130(грн).
На уроках ми здобуваємо знання. Що ми отримуємо в результаті: прибуток чи збитки?
Які знання потрібні, щоб порахувати свої прибутки? (Дії з раціональними числами).
Яку дію ми уже вміємо робити? (додавання)
А що, на вашу думку ми дізнаємося сьогодні? (як віднімати раціональні числа)
То, які завдання ми можемо визначити для себе на цей урок?
Самооцінювання (0-2 бали)
ІІІ. План дій.
Як легше справитися з будь якими проблемами, самостійно чи разом?
Які якості мають бути притаманні вашому другу, з яким ви хочете попрацювати над вирішенням проблем?
Щоб добре працювалося ви також повинні володіти цими якостями.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Зараз ви будете дослідниками і спробуєте самостійно зробити відкриття, вивести правило віднімання раціональних чисел.
Робота в групах.
Практична робота
Тема: Віднімання раціональних чисел.
Мета: вивести правило віднімання раціональних чисел.
Таблиця1.
-(-5) |
|
-(+3) |
|
-(-2) |
|
Таблиця 2.
-8-(-6) |
-8+6 |
-2 |
3-(-5) |
|
|
-5-(+3) |
|
|
-9-(-2) |
|
|
Висновок: щоб від зменшуваного відняти від’ємник, треба ________________________________________________________________________________________________________________________________
Використовуючи виведене правило, обчисліть:
V. Первинне осмислення та закріплення знань.
Кілька учнів повторюють правило вголос.
Фізкультхвилинка
Учні встають і вважається, що вони стоять в точці з координатою 0. Вчитель називає будь яке числа (від -5 до 5), якщо додатне така кількість кроків вперед, інакше – назад. Пострибали і сідають на місце.
-4-(-5)=9
4-(-2)=2
-15-(-3)=-18
4-6=10
-7-7=14
Учні по одному записують на дошці правильно розв’язані вирази. Здійснюється самоперевірка та самооцінювання (0-5 балів).
З давніх давен різні рослини, дерева, кущі люди наділяли якоюсь символікою. Наприклад лавр символізує славу, береза – грацію.
Розв’яжіть рівняння, поставте у відповідність правильний розв’язок і ми зможемо заповнити таблицю.
СОСНА -2+х=5; |
ВІРНІСТЬ 7 |
ДУБ х+7= -3; |
МУЖНІСТЬ -10 |
МОДРИНА 12,9-х=0,9; |
ДОВГОЛІТТЯ -12 |
ОСИКА -8,3+х=18,7; |
СТРАХ 27 |
КАЛИНА х+8=0 |
ЖИТТЯ -8 |
ЛИПА 2х+(-2,5)= 5,5; |
КРАСА 4 |
|
|
Самооцінювання
VІ. Домашнє завдання.
Вивчити п.27
Розвязати №1194, 1207
Виконати інтерактивну вправу пазл, на якому зашифроване ще одне завдання (знайти приказки та прислів’я про добро)
VІІ. Підсумок уроку.
Яку мету ми поставили перед собою на початку уроку?
Чи досягли ми її?
Хто вийде з цього уроку з прибутком, ставить знак плюс на додатному напрямі координатної прямої, а хто зі збитком – мінуc на від’ємному. (координатна пряма на дошці).
Бажаю, щоб всі ваші починання приносили були додатніми, тобто прибутковими.