Конспект уроку математики для 6-го класу на тему "Віднімання раціональних чисел"

Про матеріал

Урок вивчення нового матеріалу на тему "Віднімання раціональних чисел". На даному уроці учні самі визначають завдання на урок, здійснюють пошук розв'язання даних завдань під час виконання групової практичної роботи. Присутні елементи розвитку підприємливості та фінансової грамотності.

Перегляд файлу

Тема уроку: Віднімання раціональних чисел.

Мета уроку: формування навичок віднімати раціональні числа.

Завдання уроку:

  • ознайомитися з правилами віднімання раціональних чисел;
  • тренувати здібності використовувати виведений алгоритм.
  • розвивати цікавість учнів до вивчення предмета;
  • вчитися працювати самостійно;
  • вдосконалювати вміння слухати, брати участь в діалозі, колективному обговоренні проблем.
  • розвивати вміння учнів аналізувати, робити висновки, визначати взаємозв’язок і логічну послідовність думок;
  • розвивати вміння слухати і виправляти судження своїх співрозмовників, тренувати здібності рефлексії своєї діяльності.

Тип уроку: урок первинного засвоєння знань.

Форми роботи: фронтальна, в парах, групова, індивідуальна.

Обладнання: роздатковий матеріал для практичної роботи, листки для сам оцінювання.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Сьогодні на уроці:
• Я бажаю вам знання подвоїти,
• Уміння потроїти, 
• Здібності піднести до квадрату, 
• А поганий настрій давайте помножимо на нуль! 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.                   Прочитайте слова: виграш, поразка, віддав, взяв, зарплата, податок, борг.
  2.                   Дайте визначення слів доходи  — це всі грошові кошти, отримані за певний період часу, витрати — зменшення обсягу матеріальних цінностей, коштів тощо, які відбуваються в процесі свідомої людської діяльності.
  3.                   Розділіть ці слова на дві групи: в перший стовпчик запишіть слова-синоніми до слова «дохід», в другий – «витрати».

доходи

витрати

виграш

поразка

взяв

віддав

зарплата

податок

 

борг

Яким арифметичним знаком можна замінити слова дохід та витрати?

Кожен бережливий господар повинен знати як розмір своїх доходів, так і своїх витрат.

Допоможіть порахувати моєму другові, як він прожив місяць: з прибутком, чи зі збитками.

  1. Один чоловік віддав йому 320грн. свого боргу.
  2. Другому він позичив половину цих грошей.
  3. На будівництво церкви він пожертвував 300грн.
  4. Третій повернув йому 170грн.
  5. Продавши, сплетену власноруч корзину, він заробив 100грн.

Відповідь: 320-160-300+170+100=130(грн).

  • З яким знаком ми отримали результат?
  • В яку колонку можна записати отриману відповідь?
  • А якби число вийшло від’ємне?
  • Який можна зробити висновок?

На уроках ми здобуваємо знання. Що ми отримуємо в результаті: прибуток чи збитки?

Які знання потрібні, щоб порахувати свої прибутки? (Дії з раціональними числами).

Яку дію ми уже вміємо робити? (додавання)

А що, на вашу думку ми дізнаємося сьогодні? (як віднімати раціональні числа)

То, які завдання ми можемо визначити для себе на цей урок?

Самооцінювання (0-2 бали)

 

ІІІ. План дій.

Як легше справитися з будь якими проблемами, самостійно чи разом?

Які якості мають бути притаманні вашому другу, з яким ви хочете попрацювати над вирішенням проблем?

Щоб добре працювалося ви також повинні володіти цими якостями.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Зараз ви будете дослідниками і спробуєте самостійно зробити відкриття, вивести правило віднімання раціональних чисел.

Робота в групах.

Практична робота

Тема: Віднімання раціональних чисел.

Мета: вивести правило віднімання раціональних чисел.

  1. Заповнити таблицю.

Таблиця1.

-(-5)

 

-(+3)

 

-(-2)

 

  1. Використовуючи дані з таблиці 1, заповнити таблицю 2 за поданим зразком.

Таблиця 2.

-8-(-6)

-8+6

-2

3-(-5)

 

 

-5-(+3)

 

 

-9-(-2)

 

 

 

Висновок: щоб від зменшуваного відняти від’ємник, треба ________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Використовуючи виведене правило, обчисліть:

  1.                   5-(+7)=
  2.                   -5-(-3)=
  3.                   -9-(+3)=
  4.                   12-(-1)=
  5.                   10-21=
  6.                   -5-11=

 

V. Первинне осмислення та закріплення знань.

Кілька учнів повторюють правило вголос.

Фізкультхвилинка

Учні встають і вважається, що вони стоять в точці з координатою 0. Вчитель називає будь яке числа (від -5 до 5), якщо додатне така кількість кроків вперед, інакше – назад. Пострибали і сідають на місце.

  1. Індивідуальна робота «Знайди помилку».

-4-(-5)=9

4-(-2)=2

-15-(-3)=-18

4-6=10

-7-7=14

Учні по одному записують на дошці правильно розв’язані вирази. Здійснюється самоперевірка та самооцінювання (0-5 балів).

  1. Колективна робота з підручником №№1190(1-3), 1193(1-3)

 

  1. Робота в парах «Знайти пару».

 

З давніх давен різні рослини, дерева, кущі люди наділяли якоюсь символікою. Наприклад лавр символізує славу, береза – грацію.

Розв’яжіть рівняння, поставте у відповідність правильний розв’язок і ми зможемо заповнити таблицю.

СОСНА      -2+х=5;

ВІРНІСТЬ           7

ДУБ             х+7= -3;

МУЖНІСТЬ      -10

МОДРИНА 12,9-х=0,9;

ДОВГОЛІТТЯ   -12

ОСИКА      -8,3+х=18,7;

СТРАХ               27

КАЛИНА     х+8=0

ЖИТТЯ                -8

ЛИПА          2х+(-2,5)= 5,5;

КРАСА                 4

 

 

Самооцінювання

VІ. Домашнє завдання.

Вивчити п.27

Розвязати №1194, 1207

Виконати інтерактивну вправу пазл, на якому зашифроване ще одне завдання (знайти приказки та прислів’я про добро)

VІІ. Підсумок уроку.

Яку мету ми поставили перед собою на початку уроку?

Чи досягли ми її?

Хто вийде з цього уроку з прибутком, ставить знак плюс на додатному напрямі координатної прямої, а хто зі збитком – мінуc на відємному. (координатна пряма на дошці).

Бажаю, щоб всі ваші починання приносили були додатніми, тобто прибутковими.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Лукіних Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пасішніченко Лілія Романівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Андрейченко Тетяна Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Орєхова Надія Петрівна
    Ідея цікава, але де ваша вправа " пазл" (домашнє завдання) і незрозуміле побажання учням.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
7039
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку