КОНСПЕКТ УРОКУ МАТЕМАТИКИ ДЛЯ 6 КЛАСУ
ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Тема «Ділення звичайних дробів»
Мета: вивчити правило ділення звичайних дробів, повторити та закріпити знання і вміння виконання дій зі звичайними дробами; розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, увагу; формувати навички усного рахунку, формувати вміння аналізувати відповіді однокласників; розвивати культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність; виховувати любов до математики.
Наочне оформлення: Презентація «Ділення звичайних дробів», кросворд «Дроби», дошка «Підказки»
Обладнання: ноутбук, проектор, дошка, підручник «Математика 6 клас» О.С.Істер.
Тип уроку: комбінований
ХІД УРОКУ
Слово учителя:
Хочу побажати вам гарного уроку,
Щоб було цікаво всім нам працювати,
Щоб хотіли дуже всі відповідати.
Щоб допомагало вам вміння міркувати
І дванадцять балів легко заробляти!
(Слайд 2)
Сьогодні на уроці ми повторимо все, що ми вже знаємо про дроби, дії, які з ними можна виконувати і вивчимо ще одну дію зі звичайними дробами, але яку, про це дізнаєтесь пізніше.
Почнемо з перевірки домашнього завдання.
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Діти зачитують відповіді №386 (Слайд3)(Слайд 4) (Слайд5)
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ви вже знаєте, що натуральні числа виникли в результаті практичної діяльності людей, яким треба було лічити тварин, предмети, вимірювати довжини, площі, об’єми. Але результат вимірювання не завжди можна позначити натуральним числом, бо внаслідок вимірювань найчастіше дістаємо частини прийнятої одиниці. Тому у науці, промисловості і сільському господарстві часто використовують дроби.
Більше ніж 2000 років тому видатний римський оратор Ціцерон сказав: «Без знань дробів ніхто не може сказати, що знає математику». (Слайд11)
Дроби вважали найважчим розділом арифметики. І до цього часу в Германії залишилась приказка «попався на дробі», тобто потрапив на важку стежину. Я думаю, що ми постараємось, гарно вивчимо цю тему, будемо знати всі дії з дробами і не будемо «попадатися на дробі», легко пройдемо цю стежину. Для цього лише потрібно уважно слухати, запам’ятовувати і виконувати всі завдання.
IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання вправ на знаходження обернених дробів (усно). (Слайд12)(Слайд 13)
Гра “Кросворд” (Слайд14)
Запитання до кросворду
4. Число, записане під рискою дробу називається ...(Знаменник)
5. Чому дорівнює добуток ? (Один)
6. Числа виду (Взаємно)
7. Рівність, що містить невідоме …(Рівняння)
Ключове слово: Ділення (Слайд15)
V. ФОРМУВАННЯ ТЕМИ
І це не випадково, тому що сьогодні ми вивчимо тему «Ділення звичайних дробів ». (Слайд16)
Щоб нам було цікаво вивчати цю тему, нам допоможуть наші друзі.
(Перегляд частини уроку № 35 «Ділення звичайних дробів» методичного комплексу Математика 6 клас) (Слайд17)
Отже, щоб поділити звичайні дроби, потрібно ділене помножити на дріб, обернений до дільника.
- Про що слід пам’ятати при виконанні ділення?
(На нуль ділити не можна!)
VI. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота з підручником
Ми почули правило ділення звичайних дробів від наших віртуальних друзів, а тепер погляньте, що пише наш підручник з математики. Відкрийте підручник на сторінці 76, § 17 прочитайте правило (кожен читає мовчки), а потім один учень вголос.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Продовжуємо працювати.
VII. ОСМИСЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Користуючись правилом обчисліть:
№ 392 1) (виконує учитель )
№ 392 2)-3), 9)-10) № 394 1-2) (виконують учні біля дошки з допомогою учителя)
№392
2)
3)
9)
10)
№394
№ 396 1)-2)
№398 Задача
Розв′яння
(м)
Відповідь: довжина прямокутника 3м.
VIII. Домашнє завдання
Повторити правила виконання дій зі звичайними дробами, опрацювати § 17 ст. 76-77, виконати № 395, № 397, № 401, №405.
(переглянути з учнями усі номери, дати вказівки щодо виконання)
IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКУ УРОКУ
Пропоную вам продовжити одну із фраз:
Прокладіть стежину
X. ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ