Тема: Точки на осях координат.
Мета: закріпити вміння будувати фігури за координатами їхніх вершин, закодовувати та відновлювати рисунки за їхніми координатами, правильно використовувати поняття абсциса, ордината; розвивати навички самостійної роботи, самоконтролю та взаємоконтролю, логічне мислення, формувати математичну компетентність; розвивати інтерес до предмету.
Обладнання: підручник, робочі зошити, плакати з координатними кутами, комп’ютер, презентація.
Хід уроку
І. Мотивація до навчальної діяльності.
1. Налаштування на урок «Побажання другові».
- Перш, ніж ми розпочнемо роботу, налаштуймося на позитивні емоції. Побажайте один одному успіхів та подаруйте усмішку.
2. Актуалізація знань.
- Пригадаймо вивчене на попередньому уроці.
* Що таке вісь абсцис? Як вона позначається?
* Що таке вісь ординат? Як вона позначається?
* Що таке координата?
* Як побудувати точку, якщо одне число з пари координат дорівнює нулю?
* Як відновити зображення на площині?
* Що таке симетрія? Які види симетрії ви знаєте?
3. Вправа «Очікування».
- Отже, ми повторили раніше вивчене. Тож зробіть припущення щодо роботи на сьогоднішньому уроці. Чого ви очікуєте від уроку?
ІІ. Закріплення раніше вивченого.
1. Робота за підручником с.67, з.1 (за групами): І група – а, б, в, ІІ група – г, д, е. Взаємоперевірка.
- Виконайте побудову геометричних фігур, проведіть (де можливо) вісь симетрії. Обміняйтесь зошитами та перевірте роботу свого сусіда по парті.
- Чому виникло утруднення? Що позначає кожне число в парі координат?
Давайте ще раз повторимо алгоритм.
2. Самостійна робота.
- Відгадайте загадку.
В лісі молодиця гуляє
На всі боки поглядає.
На ній шубка дорога
Вся горить, мов золота.
Хвіст пухнастий і м’який.
Що за звір такий?
(Лисиця)
- Переходимо до наступного завдання. З.2 с.67 – закодуй рисунок цієї лисички.
Самоперевірка за слайдом.
3. Завдання 3 с.68.
- А тепер відновіть рисунок за його кодом. Перевірка за слайдом.
4. Гра « Що сховалося?» Робота у зошитах, побудова 3-х рисунків (за координатами) на дошці.
- Самостійно виконайте з.6. Створіть нескладний рисунок та закодуйте його.
ІІІ. Фізхвилинка «Дружба».
ІV. Закріплення вивченого.
1. Гра «Закодуй своє місце». Взаємоперевірка.
- Уявіть, що у нашому класі також побудовано координатний кут. Спробуйте закодувати своє місце за партою.
2. Самостійна робота. З. 7 с.69.
- Позначте точки А і В та запишіть їх координати.
3. Групова робота.
- На кожній парті є картка із зображенням казкового героя. Об’єднайтесь у групи та відновіть зображення на дошці. Будьте уважними та не помиліться! Від кожного з вас залежить перемога! Успіхів! ( Розподіл на 3 команди. Діти по черзі виходять до дошки та за координатами відновлюють рисунок).
4. Завдання на повторення.
Завдання 9 – усно, з.11 – розв’язання задачі з коментуванням.
V. Рефлексія.
- Ось і скінчився наш урок. Чи справдилися ваші очікування? (Відповіді дітей)
Вправа «Незакінчене речення».
Сьогодні ми вчилися …
Мені сподобалося…
Я б хотів ( хотіла…)
Ці знання мені знадобляться…
VІ. Домашнє завдання.