Конспект уроку мистецтва для 11 класу з теми "Французькі імпресіоністи, постімпресіоністи.Модернізм, постмодернізм "

Про матеріал
Мета: 1) закріпити попередні знання з живопису ХХ століття: розглянути зразки творів імпресіонізму, постімпресіонізму, неоімпресіонізму; пригадати мистецькі течії ХХ століття, порівнювати їх прийоми; 2) розвивати вміння характеризувати твори художників, комунікативні здібності; розширювати загальний кругозір; 3) виховувати ціннісно-світоглядні орієнтації, потреби у творчому самовираженні та естетичному самовдосконаленні
Перегляд файлу

                                                          Урок 15

Тема: Французькі імпресіоністи (К. Моне, Е. Мане, О. Ренуар, К. Піссарро, А. Сіслей, Е.Дега,Б.Морізо),постімпресіоністи (Ж.Сьора,  П. Сіньяк)  та неоімпресіоністи (П. Гоген), фовісти (А. Матісс). Живопис різних течій модернізму і постмодернізму

Мета: 1) закріпити попередні знання з живопису ХХ століття: розглянути зразки  творів імпресіонізму, постімпресіонізму, неоімпресіонізму; пригадати мистецькі течії ХХ століття, порівнювати їх прийоми;

2) розвивати вміння характеризувати твори художників, комунікативні здібності; розширювати загальний кругозір;

3) виховувати ціннісно-світоглядні орієнтації, потреби у творчому самовираженні та естетичному самовдосконаленні

Наскрізна змістовна лінія: «Громадянська відповідальність»

ОБЛАДНАННЯ: комп’ютер,  відеоматерал

ТИП УРОКУ: комбінований, поглиблення в тему

МЕТОДИ:  аудіовізуальний, порівняння і зіставлення, комплексний вплив мистецтва, художня драматургія, діалог культур

Хід уроку:

 

  1. Актуалізація опорних знань

   У Франції в останній третині XIX — на початку XX ст. виникло нове мистецьке явище, яке назвали імпресіонізмом. Зазвичай під цим терміном мається на увазі напрям або стиль у живописі, хоча його ідеї та методи знайшли своє втілення в літературі та музиці.

  1. Мотиваційний етап

    Історія виникнення об’єднання молодих художників, їхніх паризьких виставок, які спричинили ажіотаж і скандали,  і роль у цьому картини Клода Моне «Враження. Схід сонця» (1872) для виникнення терміну, який випадково став назвою стилю.

 

3. Етап підготовки до викладення нової теми

  Першопрохідцями імпресіонізму стали Едуард Мане, Огюст Ренуар, Каміль Піссарро, Едгар Дега, Альфред Сіслей, Берта Морізо. 

      Суттєвою ознакою імпресіонізму стала орієнтація на почуття, а не на розум. Об’єктом зображення обирають не предмети, події та явища, а враження від них. Живописці прагнули відобразити світ у його мінливості. Звідси пошук виразності, інтерес до технічних деталей малярства.

     Імпресіоністи писали просто неба – на пленері. Це спричинило появу «ескізної» манери живопису, техніки дрібного мазка. Захоплюючись передачею повітряної перспективи, вони створювали ілюзію світла, повітря.

Як художники-імпресіоністи передавали враження від мінливості світу?

Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=K6NYsyXLKjk

 

     Методи імпресіоністів знайшли логічне продовження у творчих пошуках французьких постімпресіоністів та неоімпресіоністів. Ці пошуки спричинили відкриття нових живописних технік: дивізіонізм (розділення) і пуантилізм (письмо крапками). Поль Сезанн створив натюрмортний метод

зображення дійсності, на відміну від пейзажного методу своїх колег-імпресіоністів. Жорж Сера і Поль Сіньяк не тільки писали картини в нових техніках, а й намагалися обґрунтувати наукову теорію кольору, використовуючи відкриття в галузі оптики.

 

  Перегляд відеоматеріалу (творчість В. ван Гога)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=35&v=YbPlwHf4tJI&feature=emb_logo

 

    Поль Гоген збагатив досягнення попередників підкреслено екзотичною декоративністю, символізмом образів. Із кожним десятиліттям стилістичне розмаїття європейського живопису ставало дедалі складнішим, виникали

нові напрями, стилі, течії, що об’єднують спільним терміном модернізм. Знаковими для мистецтва стали свобода творчого самовираження митця, кардинальне оновлення художньої мови, пріоритет форми над змістом, полістилістика.

         З якими стилями і напрямами модернізму ви вже ознайомилися раніше?                      Дайте їх лаконічну характеристику, орієнтуючись на представлені нижче твори лідерів європейського модернізму.

      (А.Матісс, Е. Мунк)

Картинки по запросу Авиньонские девицыКартина по номерам Поцелуй Густав Климт 2 40 х 50 см (KHO4534)     (Г.Клімт, П.Пікассо)


 

(П.Мондріан,С.Далі)

 

Із кінця 50-х років ХХ ст. на світовій арені та в мистецтві Європи настала

 епоха постмодернізму. Проте і вона була так само далека від єдності, як і попередня. На зміну художньому образу прийшли колаж, інсталяція, сучасні арт-практики. Реалізм перетворюється на гіперреалізм, коли живописні твори успішно конкурують із фотографією, ностальгія за символізмом породжує фентезі, захоплення віртуально реальністю приводить до нет-арту.

     Таким чином, радикальний перегляд традицій і виражальних засобів європейського живопису і візуального мистецтва загалом триває.

 4. Етап закріплення нових знань. Творче завдання

    Наслідуючи техніку постімпресіоністів, спробуйте різнокольоровими крапками виразити в абстрактних образах свої почуття: радість, сум, розпач,

тривогу, гнів тощо (фломастери)

5.  Практичне завдання (вдома)

  Нет-арт — вид цифрового мистецтва, що поширюється в інтернеті, часто

передбачає втягування глядачів у взаємодію з веб-твором.

Спробувати створити зразок нет-арту

6. Етап висновків

   ХХ ст. – це цілісна художня доба, якій властиві напружене прагнення до гуманізації людського буття і творчості, глибокий інтерес до особистості. Сучасний живопис завжди прагне розкрити світорозуміння, самопізнання людини. В цей період відсутній панівний стиль, відповідно існує безліч течій і напрямів. Інтенсивно оновлюються виражальні засоби. Динамізм сучасного суспільного життя настільки великий, що кожне десятиріччя має своє творче обличчя в художній культурі.

7. Рефлексія

  • З якими стилями живопису ми знайомилися?
  • Які художники стилів постімпресіонізм,  модерн вам подобаються?
  • Які картини найбільше запамяталися?
  • Назвіть представників імпресіонізму, -екпресіонізму, -супрематизму,   --кубізму, -сюрреалізму, -примітивізму, -фовізму тощо.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мошкіна Людмила Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 грудня 2019
Переглядів
5849
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку