Конспект уроку "Моя країна - Україна"

Про матеріал

Моя країна - Україна

2 клас

Мета. Поглиблювати знання учнів про Україну – державу, рідну землю, Батьківщину; державні символи, свята. Розвивати мовлення, мислення, пам'ять, увагу. Виховувати у дітей патріотичні почуття, національну гідність, любов до рідної мови.

Перегляд файлу

Моя країна - Україна

2 клас

Мета. Поглиблювати знання учнів про Україну – державу, рідну землю, Батьківщину; державні символи, свята. Розвивати мовлення, мислення, пам’ять, увагу. Виховувати у дітей патріотичні почуття, національну гідність, любов до рідної мови.

Обладнання: екран, малюнки дітей.

-Дорогі діти, ось і розпочався наш перший урок. Вітаю вас з Днем знань,який сьогодні святкує наша Батьківщина.

- А що для вас означає слово Батьківщина?

( Складання асоціативного куща за відповідями дітей.)

Батьківщина

Україна Рідний край Рідна земля Вітчизна

- Яка наша Україна? Співуча.

А хто підготував пісню про Україну?

- Чому так співається в пісні?

(Відповідь: «Україна – єдина країна!» )

- Що, на вашу думку, означає вислів «рідна земля» ?

(Відповіді дітей: рідна – люба, дорога, мила, де народився, де живе родина, де жили предки; земля – грунт, край, планета, країна.)

Вчитель. Так, Україна – це славетна історія, чарівна природа, рідна мова, культура, традиції. Це все, що навколо нас, усе чим живемо і про що мріємо, це наші батьки, рідні, друзі. Україна – це та земля, де ми народилися, де завжди нас чекає батьківська домівка, зігріта родинним затишком, добром і материнською ласкою, це наша Батьківщина, найкраща, найрідніша земля.

Вчитель. Батьківщина багато означає для кожного з нас. Це, передусім, місто або село, де народився. Рідний край – місцевість, де проходило дитинство. Вітчизною українці називають Україну – країну, в якій ми всі разом живемо.

Україна – це держава, а основа держави – народ. Щоб наша країна стала ще сильнішою і прекрасною, ми всі маємо дбати про її зміцнення і процвітання.

Діти! Нехай ваша любов до України проявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських традицій, історії, любові та бережному ставленні до природи.

Завдання. « Дай відповіді на запитання»

- Яке слово заховалося у слові «батьківщина»?
(батько)

  • Як називається наша Батьківщина?

(Україна)

  • Як називається місто – столиця нашої держави?

(Київ)

  • Наше рідне місто – це…

Загадка. Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша соловїна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься… (Україна)

(І. Січовик)

Вчитель. Карпати, Донбас, Полісся, Чорне та Азовське моря… З півночі на південь, із заходу на схід єднаються українці, щоб ніхто не зміг знищити найбільшу за розмірами країну Європи, українську мову, Дніпро – Славутич, родючі землі. Презентація «Це Моя Україна»

Вчитель. 24 серпня 1991 року було проголошено незалежність України. Державними символами є герб, прапор, гімн, які уособлюють історію, сутність Вітчизни.

Герб – символ влади. В основу сучасного герба нашої держави покладено стародавній золотий тризуб на синьому тлі.

Національний прапор України – синьо – жовтий стяг. Синій колір – це колір чистого мирного неба. Жовтий – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна. Це і колір золотого сонечка, без ласкавого його проміння не дозрів би хліб.

В основу сучасного Державного Гімну України (урочиста пісня) покладено мелодію пісні XIX століття Михайла Вербицького «Ще не вмерла України…», автор слів - Павло Чубинський.

(Звучить Гімн України)

Вчитель. Рідний край, Україна, Батьківщина! Які ці прості й разом із тим прекрасні слова. Велика священна любов до Батьківщини жила, живе і буде жити в усіх чесних і щирих серцях.

Вчитель. Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій, багатій, мальовничій землі, у нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини. Де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємось, зачувши рідне слово.

Вчитель. Найбільше і найдорожче добро кожного народу – це його мова. Вона – жива схованка людського духу, його багата скарбниця, у яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподівання, розум, досвід, почуття. «Любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова» (В. Сухомлинський)

Завдання «Зєднай частини – утвори прислівя»

1. Кожному мила…

2. Рідна домівка, рідна сімя…

3. Де рідний край,…

4. Людина без рідної землі - …

5. Та земля мила,…

6. Нема без кореня рослини,…

  • тут виростає доля моя.
  • там і рай.
  • своя сторона.
  • де мати народила.
  • а нас людей без Батьківщини.
  • як соловейко без гнізда.

Вчитель. Батьківщина – друга мати. Немає ріднішої від неї, немає найгарнішої. Треба прагнути бути гідним її, примножувати її багатства, піклуватися про добробут країни, гарно працювати.

Вчитель. Україна – єдина країна: бо в єдності – сила – це коли ніхто не зазіхає на її територію, не порушує кордони держави. Коли кожен українець шанує історичне минуле, традиції, виконує закони, не шкодує життя для захисту рідної землі. «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя» (Сенека).

Нас єднає рідна земля, сила духу, мова, віра в майбутнє, бо «людина без рідної землі – як соловейко без гнізда».

Завдання «Порівняй»

  1. Батьківщина краща за… (зірку, небо, веселку тощо).
  2. Батьківщина дорожча за… (гроші, автомобіль, золото, палац, діаманти тощо).
  3. Батьківщина – як мати… (люба, мила, єдина тощо).

ІV. Робота над темою уроку

1. Вступне слово вчителя.

- Кожен із нас живе в родині серед близьких і дорогих людей. Тато, мама, діти – це родина. Дід, баба, дядько, тітка, дядькові і тітчині діти – рідня. А вся рідня, теперішня і давнішня, - це рід. Рід від роду – то народ. Від любові до своєї родини починається велика любов до свого народу, до своєї землі. Сьогодні на уроці ми будемо говорити і про чарівну землю, багату і щедру, співочу, сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає в світі.

Діти (з буквами): У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніша їм своя пустиня,

А ніж земний в пустині рай.

Її всі згадують щоднини,

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

Давайте спробуємо підібрати риму до вірша про Україну.

2. Вірш про Україну

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна найкраща у …. (світі!)

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже …(сучасні.)

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … (весела.)

Це щира, багата, як світ її мова,

Крилата така, мелодійна … (чудова.)

Її обереги верба і калина,

Найкраща у світі – …( моя Україна.)

Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!

Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна й мирна … (держава.)

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, … (відкрила.)

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі – … (єдина.)

3. Розповідь учителя

– Україна це отча земля, рідний край, де ти народився. Історія нашої країни сягає глибини віків. Це держава із цікавим минулим, багатою культурною спадщиною, давніми народними традиціями. Широкі й чарівні простори, прекрасні села та міста. Могутньо котить до Чорного моря хвилі найбільша річка України — Дніпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, ліси. Золотистим морем розливається по безкраїх нивах жито-пшениця. Тут живуть працьовиті волелюбні люди. Якою б мовою вони не розмовляли, в якому б куточку країни вони не жили – це єдина нація, і Україна для нас – єдина неподільна держава, це наш спільний дім.

4. Декламування віршів учнями

5. Гра «Мікрофон»+ дитячі малюнки

Ви –  майбутнє  України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю так, як заповідав великий Тарас, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ і його мелодійну мову. Шануйте себе і свою гідність, і шановані будете іншими.

  • Як ви можете вже примножити нашу державу?

Ніхто не зупинить історії хід –

Будує свій дім Україна.

І стверджує нині і захід і схід,

Що ми є велика родина.

6. Перегляд презентації «Моя Україна»

7. Тестування

Оберіть правильну відповідь.

1) Як називається столиця України?

А) Харків;

Б) Львів;

В) Київ.

2) Коли наша країна святкує День Незалежності?

А) 22 січня;

Б) 24 серпня;

В) 28 червня.

3)Як правильно називається поєднання кольорів на українському державному прапорі?

А) Жовто-блакитний;

Б) блакитно-жовтий;

В) синьо-жовтий

11. Заключне слово вчителя

Вчитель. Любі діти! Бажаю вам гарних успіхів у навчанні. Шануйте своїх рідних, любіть Батьківщину. Нехай ваші знання і вміння принесуть користь рідній землі, а згуртованість допоможе подолати труднощі і досягти перемоги. Чекаю на ваші малюнки до теми сьогоднішнього уроку: «Україна – єдина країна!».

Ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.

Ми Єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного - миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою

Сьогодні, на жаль, нам доводиться захищати свою незалежність та єдність. Та українці сильній і незалежний народ. Про це свідчить історія. Ми впевнені, що в нашій країні завжди пануватиме мир та спокій.

Україна – єдина країна,

нероздільна як мати й дитя.

Твердо вірю в майбутнє своєї країни.

Такої як вона – більше в світі нема.

Сонце гарно так сяє, пташечки скрізь співають.

Ми – єдина країна, нероздільна, красива, як мати й дитя.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Я знаю…

Я вмію…

Я ціную…

 

Завантаження...
docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
8398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку