Конспект уроку музичного мистецтва "Історія рок-музики" 7 клас

Про матеріал
Конспект уроку музичного мистецтва "Історія рок-музики" 7 клас. Тема уроку: Класичний кросовер - музика сучасності. Мета уроку: На прикладі одного з напрямів рок-музики – класичного кроссовера, сформувати в учнів уявлення про тенденції розвитку сучасної музики.
Перегляд файлу

                       План-конспект уроку  музичного мистецтва
                                                      7 клас
                         « Класичний кроссовер - музика сучасності»
Тема чверті: "Історія виникнення і розвитку рок-музики".
Тема уроку: Класичний кросовер - музика сучасності.
Тип уроку:  Поглиблення  теми.
Форма уроку:  урок-дискусія.
Мета уроку:  На прикладі одного з напрямів рок-музики – класичного кроссовера,  сформувати в учнів уявлення про тенденції розвитку сучасної музики.
Завдання уроку:
Навчальні:
Сформувати в учнів уявлення про напрям  рок-музики – класичний кроссовер. Через зіставлення з творами класичної музики вчити аналізувати сучасні музичні явища, інтерпретувати сучасну музику з позицій музичних традицій, наступності музики минулих століть і сучасності.
Виховні:
Формувати навички оцінки рок-музики з духовно-моральних та естетичних позицій, виховувати толерантне ставлення до іншої думки.
Розвиваючі:
Розвивати музичне сприйняття зразків сучасної музики.
Розвивати критичне мислення школярів у процесі аналізу сучасної музики.
Музичний матеріал: Rainbow «Ball of Mountain Ling», Мetallika,  Л.Бетховен 5 симфонія, Й.С. Бах.  Прелюдія С- dur, А. Вівальді. Пори року.                                                                                                     Обладнання: Презентація № 1, № 2, відеоматеріали, комп’ютер, фортепіано, синтезатор, фонохрестоматія.                                                                                                              Метод і прийоми:
1. У ході  вікторини «Музична відгадайка»  використовується метод ретро-спективи, тобто повторення знань, спираючись на які буде викладено новий матеріал.
2. Гра "Морський бій", спрямована на створення ситуації зацікавленості, змагання і передбачає ненав'язливе повторення матеріалу, пройденого на початку навчального року.                                                                                           3. У процесі викладу нового матеріалу при створенні проблемно-пошукових ситуацій, шляхом методу  роздумів та дискусій  про музику, діти аналізують і порівнюють музику минулого і сучасності.                                            4.Виконання пісні «Червона рута» спрямоване на розвиток вокально – хорових навичок, інтересу до творчості українських авторів, виховання естетичного смаку.
Учні повинні засвоїти: поняття -  класичний кроссовер, основні характерис-тики класичного кроссовера,  познайомитися з творчістю  рок-груп «Rainbow» ,  «Мetallika».  

                                                                                              Епіграф до уроку:

                                         «Хто був хорошим сучасником своєї  епохи, той має  

                                          найбільші шанси опинитися    сучасником багатьох

                                          майбутніх епох». 

                                                            ХІД УРОКУ:  

  1. Організаційний момент:   Музичне вітання: «Усміхнись до всіх навколо»
  2. Мотивація навчальної діяльності: 

Вчитель:  Слайд №1. Сьогодні ми проведемо урок-дискусію на тему «Сучасність у музиці» на прикладах відомих композиторів давніх часів та виконавців нашого часу.  Протягом чверті ми постійно дискутували  з вами, що означає «Сучасність у музиці». Наш клас поділився на дві групи.  Одна група вважає, що  сучасна музика це та , яка  створена  у наш час, яка є популярною серед молоді. А інша частина класу вважає, що сучасна музика це не тільки створена у наш час, але і та, що звучала багато років тому.  Ми сьогодні спробуємо знайти компроміс , недарма епіграфом до уроку було

 

вибрано такі слова.  До речі, як ви розумієте цей вираз?   Слайд №2  В рамках нашої теми « Історія виникнення та розвитку рок – музики», ми познайомимося з новим стилем рок – музики –«класичний кроссовер».                                                                         

3.  Актуалізація знань учнів:   Для того щоб перейти до нового матеріалу, нам потрібно згадати те, що ми вивчили на минулих уроках:

1. Пропоную заспівати нашу улюблену пісню «Червона рута».    Слайд №3. 

C:\Users\User\Desktop\DSCF6577.JPG

 2.«Музична відгадайка»  Слайд №4                                                                                    

 

 

 

3.Гра «Морський бій»  презентація №2

C:\Users\User\Desktop\DSCF6580.JPG

4. Робота в групах: 

Перше завдання для кожної групи: протягом хвилини ви повинні привести аргументи для захисту своєї думки: « Чому ми вважаємо,що сучасна музика –це…»

C:\Users\User\Desktop\DSCF6587.JPG

Друге завдання: ви підготували компютерні презентації про своїх улюблених композиторів та виконавців. Давайте їх переглянемо.

C:\Users\User\Desktop\DSCF6590.JPG

 

Наступним завданням будуть ваші питання опонентам, які ви підготували за допомогою гри «Ланцюжок».

5. Вивчення нового матеріалу: Кожна команда гарно попрацювала, відстою-ючи свою думку, але я хочу сьогодні знайти для вас компроміс, який обєднає обидві групи.  Ми  зробимо висновок, де  праві будуть усі. Пропоную послухати фрагмент музичного твору та відповісти на запитання: «Як ви вважаєте, коли була створена ця композиція, в наш час або в давні часи?» Звучить прелюдія  до-мажор Й.С. Баха у сучасній обробці.    Після відповідей граю на фортепіано оригінал.  Послухайте рок - композицію, яку виконує дівчина на гітарі та назвіть автора. (Вівальді. Пори року. Літо.) Відеоматеріал.   

- Який музичний твір ви почули? Хто є його автором?

- Що незвичайного помітили в музиці?

 - Що залишилося незмінним порівняно з оригінальним звучанням?

-  Вам сподобалося нове звучання в музиці?

- Навіщо змінювати звучання оригіналу? Що це додало музиці?                     

Робота у зошитах:  поняття -  «класичний кроссовер» у рок- музиці.      Classical crossover ( классікал кросовер ) - музичний стиль , який представляє собою своєрідний синтез , гармонійне поєднання елементів класичної музики і поп , рок , електронної музики. Назва офіційно утвердилось не так давно , увійшовши в список номінацій музичної премії Grammy , яка  щорічно присуджується Національною академією звукозапису США. Класичний кросовер грає в культурному світі важливу роль - популяризує класичну музику , зберігає музичні традиції 17-20 століть .

  Багато виконавців зверталися до цього стилю.  Це відомі Ванесса Мей, Сара Брайтман, гітарист В. Зинчук, рок – групи  Deep Purple, Queen, Scorpions, Metallica.   Слайд № 5             

  В презентації  ви розповіли нам про рок – групи  «Rainbow» ,  «Мetallika».  Ці групи також мають у своєму репертуарі твори в стилі класичного кроссовера. Пропоную послухати ці композиції  та відповісти на запитання:  Твори яких композиторів використовували рок – групи? Що це за твори? Відеоматеріал.

А зараз пропоную вам послухати пісеньку крокодила Гени з відомого вам мультфільма в стилі «класичний кроссовер»

C:\Users\User\Desktop\DSCF6609.JPG

 

Підсумок уроку:

  • З яким поняттям ми сьогодні познайомилися?
  • До якої спільної думки ми дійшли розкриваючи зміст поняття «Сучасність у музиці»?
  • Творчість рок – музикантів, на вашу думку, буде актуальною у майбутньому?
  • А композиторів – класиків?

Минує час, змінюється мода, зявляються нові музичні напрями.  Але музика тільки тоді запалює серця слухачів, коли вона змушує думати, співчувати, та яскраво передає почуття та думки її автора.

Домашнє завдання:

Слухати музику в стилі  “класичний кроссовер”

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 травня 2020
Переглядів
2508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку