План-конспект уроку музичного мистецтва
7 клас
« Класичний кроссовер - музика сучасності»
Тема чверті: "Історія виникнення і розвитку рок-музики".
Тема уроку: Класичний кросовер - музика сучасності.
Тип уроку: Поглиблення теми.
Форма уроку: урок-дискусія.
Мета уроку: На прикладі одного з напрямів рок-музики – класичного кроссовера, сформувати в учнів уявлення про тенденції розвитку сучасної музики.
Завдання уроку:
Навчальні:
Сформувати в учнів уявлення про напрям рок-музики – класичний кроссовер. Через зіставлення з творами класичної музики вчити аналізувати сучасні музичні явища, інтерпретувати сучасну музику з позицій музичних традицій, наступності музики минулих століть і сучасності.
Виховні:
Формувати навички оцінки рок-музики з духовно-моральних та естетичних позицій, виховувати толерантне ставлення до іншої думки.
Розвиваючі:
Розвивати музичне сприйняття зразків сучасної музики.
Розвивати критичне мислення школярів у процесі аналізу сучасної музики.
Музичний матеріал: Rainbow «Ball of Mountain Ling», Мetallika, Л.Бетховен 5 симфонія, Й.С. Бах. Прелюдія С- dur, А. Вівальді. Пори року. Обладнання: Презентація № 1, № 2, відеоматеріали, комп’ютер, фортепіано, синтезатор, фонохрестоматія. Метод і прийоми:
1. У ході вікторини «Музична відгадайка» використовується метод ретро-спективи, тобто повторення знань, спираючись на які буде викладено новий матеріал.
2. Гра "Морський бій", спрямована на створення ситуації зацікавленості, змагання і передбачає ненав'язливе повторення матеріалу, пройденого на початку навчального року. 3. У процесі викладу нового матеріалу при створенні проблемно-пошукових ситуацій, шляхом методу роздумів та дискусій про музику, діти аналізують і порівнюють музику минулого і сучасності. 4.Виконання пісні «Червона рута» спрямоване на розвиток вокально – хорових навичок, інтересу до творчості українських авторів, виховання естетичного смаку.
Учні повинні засвоїти: поняття - класичний кроссовер, основні характерис-тики класичного кроссовера, познайомитися з творчістю рок-груп «Rainbow» , «Мetallika».
Епіграф до уроку:
«Хто був хорошим сучасником своєї епохи, той має
найбільші шанси опинитися сучасником багатьох
майбутніх епох».
ХІД УРОКУ:
Вчитель: Слайд №1. Сьогодні ми проведемо урок-дискусію на тему «Сучасність у музиці» на прикладах відомих композиторів давніх часів та виконавців нашого часу. Протягом чверті ми постійно дискутували з вами, що означає «Сучасність у музиці». Наш клас поділився на дві групи. Одна група вважає, що сучасна музика це та , яка створена у наш час, яка є популярною серед молоді. А інша частина класу вважає, що сучасна музика це не тільки створена у наш час, але і та, що звучала багато років тому. Ми сьогодні спробуємо знайти компроміс , недарма епіграфом до уроку було
вибрано такі слова. До речі, як ви розумієте цей вираз? Слайд №2 В рамках нашої теми « Історія виникнення та розвитку рок – музики», ми познайомимося з новим стилем рок – музики –«класичний кроссовер».
3. Актуалізація знань учнів: Для того щоб перейти до нового матеріалу, нам потрібно згадати те, що ми вивчили на минулих уроках:
1. Пропоную заспівати нашу улюблену пісню «Червона рута». Слайд №3.
2.«Музична відгадайка» Слайд №4
3.Гра «Морський бій» презентація №2
4. Робота в групах:
Перше завдання для кожної групи: протягом хвилини ви повинні привести аргументи для захисту своєї думки: « Чому ми вважаємо,що сучасна музика –це…»
Друге завдання: ви підготували комп’ютерні презентації про своїх улюблених композиторів та виконавців. Давайте їх переглянемо.
Наступним завданням будуть ваші питання опонентам, які ви підготували за допомогою гри «Ланцюжок».
5. Вивчення нового матеріалу: Кожна команда гарно попрацювала, відстою-ючи свою думку, але я хочу сьогодні знайти для вас компроміс, який об’єднає обидві групи. Ми зробимо висновок, де праві будуть усі. Пропоную послухати фрагмент музичного твору та відповісти на запитання: «Як ви вважаєте, коли була створена ця композиція, в наш час або в давні часи?» Звучить прелюдія до-мажор Й.С. Баха у сучасній обробці. Після відповідей граю на фортепіано оригінал. Послухайте рок - композицію, яку виконує дівчина на гітарі та назвіть автора. (Вівальді. Пори року. Літо.) Відеоматеріал.
- Який музичний твір ви почули? Хто є його автором?
- Що незвичайного помітили в музиці?
- Що залишилося незмінним порівняно з оригінальним звучанням?
- Вам сподобалося нове звучання в музиці?
- Навіщо змінювати звучання оригіналу? Що це додало музиці?
Робота у зошитах: поняття - «класичний кроссовер» у рок- музиці. Classical crossover ( классікал кросовер ) - музичний стиль , який представляє собою своєрідний синтез , гармонійне поєднання елементів класичної музики і поп , рок , електронної музики. Назва офіційно утвердилось не так давно , увійшовши в список номінацій музичної премії Grammy , яка щорічно присуджується Національною академією звукозапису США. Класичний кросовер грає в культурному світі важливу роль - популяризує класичну музику , зберігає музичні традиції 17-20 століть .
Багато виконавців зверталися до цього стилю. Це відомі Ванесса Мей, Сара Брайтман, гітарист В. Зинчук, рок – групи Deep Purple, Queen, Scorpions, Metallica. Слайд № 5
В презентації ви розповіли нам про рок – групи «Rainbow» , «Мetallika». Ці групи також мають у своєму репертуарі твори в стилі класичного кроссовера. Пропоную послухати ці композиції та відповісти на запитання: Твори яких композиторів використовували рок – групи? Що це за твори? Відеоматеріал.
А зараз пропоную вам послухати пісеньку крокодила Гени з відомого вам мультфільма в стилі «класичний кроссовер»
Підсумок уроку:
Минує час, змінюється мода, з’являються нові музичні напрями. Але музика тільки тоді запалює серця слухачів, коли вона змушує думати, співчувати, та яскраво передає почуття та думки її автора.
Домашнє завдання:
Слухати музику в стилі “класичний кроссовер”