Конспект уроку музичного мистецтва у 2 класі "Пригоди на балетній сцені"

Про матеріал

Конспект уроку музичного мистецтва у 2 класі "Пригоди на балетній сцені" (за Кондратовою). За допомогою гри, творчих завдань можна легко ознайомити другокласників з балетом; допомогти засвоїти поняття «танцювальність», «міміка», «жести», а також виховувати зацікавленість народною піснею, казкою, музикою С.Прокоф'єва, любов до них.

Перегляд файлу

Музичне мистецтво

2 клас

Тема: ПРИГОДИ НА БАЛЕТНІЙ СЦЕНІ

Мета:

• навчальна: продовжувати знайомство з балетом; навчати учнів визначати особливості танцю та маршу для розкриття казкових образів музики С.Прокоф'єва; засвоювати поняття «танцювальність», «міміка», «жести»;

• розвивальна: розвивати в учнів спостережливість, почуття ритму, співацькі навички, вміння аналізувати прослухану музику;

• виховна: виховувати зацікавленість народною піснею, казкою, музикою С.Прокоф'єва, любов до них.

Музичний матеріал: А. Філіпенко «Ой весела дівчинка Олена», С. Прокоф'єв «Вальс» із балету «Попелюшка»,  музика сцени «Опівночі» з балету С.Прокоф’єва «Попелюшка», фрагмент мультфільму «Попелюшка».

Обладнання: музичний інструмент, ТЗН, мультимедійна презентація, фонохрестоматія, годинник із запитаннями, нотний текст (привітання, розспівки, пісня «Ой, весела дівчина Олена» А.Філіпенка, вальсова мелодія), лист «А було це так…», книга з темою та зображенням Попелюшки і принца, картки з характеристикою музики, гарбуз, розмальовки, палички для тактування.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Вальс» із балету «Попелюшка» С. Прокоф'єва).

 

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку.

Музичне вітання «Урок музики у нас…»

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Сьогодні ми з вами продовжимо знайомитись з темою балету, а допоможе нам в цьому відома на увесь світ казка «Попелюшка» про дівчину, яка дуже мріяла потрапити на бал.

Ви сьогодні також, наче маленькі принци і принцеси, зібрались на казковий бал, щоб не лише потанцювати, а й отримати ще більше знань про балет, розвивати свої вміння співати, відчувати ритм та слухати музику.

Заплющте очі та уявіть, що ви – справжні принци та принцеси, запрошені на бал.

(Щоб отримати діадему або комірець, учні відповідають на запитання про казку «Попелюшка»).

 

3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (Моніторинг по темі «Типи музики» та «Основні музичні жанри»)

- Дорогі діти, ви знаєте, що Попелюшка мала повернутися з балу до 12-ї години, а ми з вами теж звернемо свою увагу на годинник і спробуємо пригадати, що вже вивчили протягот теми «Типи музики» та частково «Основні музичні жанри»

 

Діти крутять стрілки годинника і відкривають запитання-малюнок на фоні музики сцени «опівночі» з балету «Попелюшка» Сергія Прокоф’єва.

4. Ритмічні вправи

А) Учні проплескують ритмічний запис на дошці; простукують його по парті.

П І П І     П П П І      І Z І І       П П І І

Б) Гра «Луна» (Вчитель проплескує ритмічний рисунок, а учні, прослухавши його до кінця, проплескують по пам’яті)

Вч. І І П І                       Уч. І І П І                      

     Вч. П П П І                   Уч. П П П І                           

5. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку «Пригоди на балетній сцені»

Мультимедійна презентація з пізнавальною бесідою.

Пригадаймо, що вистава, у якій все передається не словами, а пластичними танцювальними рухами, називається балетом. А чим балет відрізняється від опери? Ви вже слухали на попередньому уроці «Танець маленьких лебедів» з опери П.Чайковського і знаєте, що сюжетом його балету стала казка. Отож сьогодні ми також прослухаємо ще один танок, вальс, сюжетом якого стала казка «Попелюшка». І саме цю музику створив відомий композитор російський С.Прокоф’єв.

Розгортаю лист «А було це так…» і читаю учням:

Попелюшка дуже любила танцювати. А де можна було потанцювати? Звісно, на балу. Попелюшка мріяла потрапити до королівського палацу на бал. Усе, чого дуже бажаєш, обов'язково здійсниться! Так сталося і з Попелюшкою. Одного разу у палаці короля відбувся бал. Мачуха та її доньки вирушили туди, а Попелюшку залишили вдома. Але добра Фея вирішила нагородити Попелюшку за її добрий характер та працьовитість. Вона перетворила її вбрання на чудову сукню, а її ніжки взула у кришталеві черевички. Гарбуз перетворила на карету, а мишей — на коней. Попелюшка вирушила на бал!

«У залі запанувала тиша. Гості перестали танцювати, музики грати: так уразила їх краса незнайомої дівчини. Чути було тільки шепіт:

 — О, яка вона гарна!

   Король, хоч який був старий, теж не зводив з неї очей і пошепки сказав королеві, що давно вже не бачив такої вродливої й милої дівчини.

   Усі дами придивлялися до сукні та зачіски незнайомки, щоб завтра й собі зробити такі самі, якщо тільки знайдеться такий крам і такі вмілі кравці та перукарі...

 

   Принц посадовив Попелюшку на почесне місце, а потім запросив до танцю. Вона танцювала напрочуд граційно, і всі гості милувалися нею.

Після танців подали різні смачні наїдки та питва, але принц і не торкнувся їх — він дивився тільки на красуню гостю і думав тільки про неї».

 

♦ Який танець виконували Попелюшка та принц? Послухайте музику — і ви впізнаєте цей танець.

Слухання «Вальсу» з балету «Попелюшка» С. Прокоф'єва. (фрагмент мультфільму «Попелюшка»)

 

Аналізування прослуханого твору

♦ Що ви почули у цій музиці?

♦ Які настрої, почуття Попелюшки передає музика?

«Гарбуз з характеристиками прослуханого твору» (діти підходять і дістають з «гарбуза» папірець з написом, висловлюють свої думки і прикріплюють до зображення Попелюшки і принца)

  • А звучання яких інструментів вам вдалося почути?
  • Давайте відтворимо уявну гру на таких інструментах. (діти імпровізують, демонструючи ударні, духові, струнні інструменти тощо)
  • А як називається людина, що керує усім оркестром?

6. Гра «Диригент»

Візьміть палички і уявіть себе диригентами. Підкресліть рухами характер вальсу, його пульсацію.

 

7. Музично-ритмічні рухи «Ритми вальсу»

Ви - молодці! А зараз я на інструменті буду виконувати вальс. А ви будете ударною групою, відтворюючи ритм вальсу. Пам’ятайте, що для вальсу характерна сильна доля і дві слабкі, тобто: раз, два, три. На раз – тупаєте ногою, на два, три – плескаєте в долоні.

8. Повторне слухання «Вальсу» з балету «Попелюшка» С. Прокоф'єв з пластичним інтонуванням

  Які б чудові не були окремі танці, проте тільки вони не можуть складати балет. Що ще для цього потрібне? Як розповісти цілу історію, але не словами, а рухами?

    Робота з поняттями

    Саме танцювальність музики, а також міміка, жести допомагають артистам балету розігрувати драматичні сцени, різноманітні танцювальні пантоміми.

 

- Учитель. Настав і наш час розповісти музичну історію, але не у танці, а у пісні. Послухайте пісню про дівчаток і хлопчиків, які дуже хотіли потанцювати, але спочатку нам потрібно розспіватись.

  9. Розспівування

а) вправи для дихання;

б) Поспівка «А-котика нема…» (плавне голосоведення);

в) Поспівка «Соль, соль, мі…» (чистота інтонування, дикція).

10. Розучування пісні «Ой, весела дівчина Олена», сл. Н.Кукловської, муз. А.Філіпенка.

1. Слухання у виконанні вчителя або фонограми (плюс)

2. Бесіда про характер і зміст пісні.

3. Розучування, слідкуючи за правильним засвоєнням мелодії.

4. Спів за ролями.

 

4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ за допомогою питань із композиції

Учитель. Упродовж двох уроків ми ознайомилися ще з одним музичним жанром — балетом, що розповів нам цікаві казки. Щоб дізнатися про всі пригоди головних героїв, обов'язково прочитайте ці казки або запросіть ваших батьків разом із вами переглянути ці вистави.

 

Учні виходять із класу під музичний супровід

(«Вальс» із балету «Попелюшка» С. Прокоф'єва).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Жарська Марія
Додано
7 листопада 2018
Переглядів
3343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку