План – конспект уроку з музичного мистецтва у 2 класі на тему: «Створюємо музичні портрети»

Про матеріал

Мета уроку:

Навчальна : з'ясувати, чи може музика виражати риси характе­ру людей, намалювати музичний портрет; збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості виражальності музики;

Розвивальна:розвивати емоційність, творчу фантазію; розвивати слухацьку увагу учнів, уміння аналізувати, інтерпретувати та виконувати музику, розвивати ритмічне почуття;

Виховна: виховувати інтерес до музичної творчості Д.Кабалевського; виховувати співчуття; інтерес до народної пісні, творчості М. Леонтовича; прищеплювати учням зацікавленість музикою, комунікативні навички.

Музичний матеріал: Л. Бетховен. «Весела. Сумна»; музичне вітання «Ми другокласники»; Д. Кабалевський «Три подружки»; А. Філіпенко «Веселий музикант», «Ой, заграйте, дударики»; М. Леонтович. «Дуда­рик»; українська народ­на пісня «Дударик».

Наочні посібники: «Музичне мистецтво» підручник для 2 класу ЗНЗ (Л.Аристова, В.Сергієнко), пор­трети композиторів Л. Бетховена, Д. Кабалевського, М. Леонтовича, ілюстрації до музичних творів, таблиця: «Словник характеру музики».

Обладнання:фортепіано, комп'ютер, телевізор, фонохрестоматія, відео до музичних творів, караоке-презентації пісень.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Перегляд файлу

План – конспект уроку

 з музичного мистецтва у 2 класі на тему:

«Створюємо музичні портрети»

 

Тема уроку:   Створюємо музичні портрети

Мета уроку:

Навчальна : з'ясувати, чи може музика виражати риси характе­ру людей, намалювати музичний портрет;  збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості виражальності музики;

Розвивальна:  розвивати емоційність, творчу фантазію; розвивати слухацьку увагу учнів, уміння  аналізувати, інтерпретувати та виконувати музику, розвивати ритмічне почуття;

Виховна: виховувати інтерес до музичної творчості Д.Кабалевського; виховувати співчуття; інтерес до народної пісні, творчості М. Леонтовича; прищеплювати учням зацікавленість музикою, комунікативні навички.

Музичний матеріал: Л. Бетховен. «Весела. Сумна»; музичне вітання «Ми другокласники»; Д. Кабалевський «Три подружки»;  А. Філіпенко «Веселий музикант», «Ой, заграйте, дударики»;  М. Леонтович. «Дуда­рик»; українська народ­на пісня «Дударик».

Наочні посібники: «Музичне мистецтво» підручник для 2 класу ЗНЗ (Л.Аристова,  В.Сергієнко), пор­трети композиторів  Л. Бетховена, Д. Кабалевського, М. Леонтовича, ілюстрації до музичних творів, таблиця: «Словник характеру музики».

Обладнання:  фортепіано, комп’ютер, телевізор, фонохрестоматія, відео до музичних творів, караоке-презентації пісень. 

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Хід уроку

 

I. Організаційний момент

Картинка 41 из 21041.Вхід до класу під звучання п'єси «Весела. Сумна» Л. Бетховена.

                2. Перевірка готовності класу до уроку.

      Картинка 41 из 21043. Музичне привітання «Дзень-дзелень, дзвенить дзвінок»

 

II. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

 

  • Яка музика зустрічала вас?
  •           Композитор Л. Бетховен відобразив два настрої людини, різні сторони життя, в якому є місце і сумному, і веселому, оскільки люди­на не може бути весь час тільки сумною чи тільки веселою. На нашому уроці буде звучати різна музика, і він буде і веселим, і сумним.
  •                     А яким би ви бажали його бачити? (веселим, радісним)

Тож  давайте заспіваємо  поспівку вже знайомого нам композитора

 Д. Кабалевського «Ми - другокласники» бадьоро і радісно.

Картинка 41 из 2104Поспівка «Ми — другокласники». (Виконується радісно,  бадьоро).

 

III. Повідомлення теми уроку.

Якщо ми бачимо на малюнку зображення людини, то говоримо,

що це …..— портрет. Кожного уроку ви вдивлялися в портрети різних композиторів та  помічали різницю між ними, їхнім настроєм, який відобра­зив художник. А чи може композитор, як художник, намалювати порт­рет людини, виразити в музиці характер людини?.. Чи може музика створити портрет людини?( так,ні) Про це ми сьогодні з вами і будемо вести розмову, тому як тема нашого уроку Створюємо музичні портрети.

 

IV. Слухання музики

- А чи однакові у вас характери? (Ні)  Хто спокійний, а хто невгамовний.

   Я хочу познайомити  вас  ще з одним твором Д. Кабалевського, який називається  «Три подружки». Композитор Д. Кабалевський був спостережливою людиною. Одного разу, гуляючи парком, він побачив трьох подружок. Композитор спостерігав за їх грою, а потім розповів про дівчаток музикою,  створивши їхні музичні портрети. Свій  інструментальний твір він так і назвав — «Три подружки». Ці дівчатка-подружки були дуже різними, а якими саме — дізнаєтесь, якщо уважно слухатимете музику.

Уявіть, що до класу ввійшли три дівчинки-подружки. Спробуйте
визначити, яким є характер дівчаток, як би ви їх назвали?

Слухання  п'єси «Три подружки» Д. Кабалевського.

 

Скільки частин має цей твір?

—Хто визначив, які подружки «ввійшли» до класу під музику Д. Кабалевського?

Як за характером різняться частини твору Д. Кабалевського?

Як ви назвали б першу, другу й третю дівчинку?

На допомогу вам на дошці розташовані назви їх характерів, але деякі букви  ви повинні відгадати самі. (Для активізації уваги, мислення учнів вико­ристання ігрового моменту «Упізнай слово»)

 

з

 

ю

 

а

(Злюка)  (Похмура, різка, сердита, незадоволена) 

                                                        + ПІДРУЧНИК

п

 

 

к

 

а

  (Плакса)  (Сумна, журлива,  жалібна)   + СЛОВНИК ХАРАКТЕРІВ                     

п

 

 

т

 

 

 

а

              (Пустунка) (Дзвінка, грайлива, жвава, весела)

 

Чи допомогла музика впізнати характери дівчаток?

  •           Порівняйте з художнім портретом подружок  «Кому підходить портрет». (Портрети демонструються в іншому порядку, ніж записана назва п'єс, використовується прийом «руйнування художнього образу».)

ВІДЕО «Три подружки» №1

 

Рольова гра «Актори» (троє учнів виступають у ролі акторів, які під музику повинні зобразити подружок. Свої думки і почуття вони намагаютьсь передати жестами, мімікою і звуками. )

ВІДЕО «Три подружки»№2

Яка з подружок вам більше до вподоби? З якою ви б хотіли дружити? 

( З веселою, пустункою.)

А  чи знаємо ми пісню про веселого хлопчика, під гру на музичних інструментах якого танцювали навіть зайці на лужайці ?              ( Так)

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Виконання пісні «Веселий музикант» А. Філіпенка(з танц.рухами)

V. Вокально-хорова робота

    Інший настрій у відомої української народної пісні«Дударик», з якою ви сьогодні ознайомитесь.

Жив-був дідусь-дударик. Багато доброго зробив людям, звеселяв їх своєю музикою, а дітям майстрував «пищики» (саморобні муз. інтрументи).

Та от його не стало, і всі немовби осиротіли. І тоді народи­лася пісня-вдячність про добру, музичну людину — «Дударик». (Зачи­тується текст пісні.)


Діду , мій . дударику

Ти ж, було, селом ідеш,

Ти ж, було в дуду граєш.

 

Тепер тебе немає,

Дуда твоя гуляє,

А пищики зосталися,

Казна кому досталися.


 

  • Якою має бути музика на даний текст?

Виконання української народної пісні «Дударик» пісні вчите­лем

 

  • Якими є особливості ритму, мелодії пісні? (Звернути увагу на жалісливі інтонації мелодії та смуток за людиною, котрої вже немає, але яка залишила про себе добру згадку. Передати цей настрій у виконанні за допомогою роботи над плавним звуковеденням, проспівуванням голосних звуків, умінням утримувати дихання протягом усієї фрази.)

РОЗУЧУВАННЯ ПІСНІ

 

 Ця пісенька сподобалася Миколі Леонтовичу - українському ком­позитору. (ПОРТРЕТ) Довгий час вона не давала йому спокою і нарешті він вирішив перекласти її на декілька голосів. Так народилася хорова мініатюра «Дударик», що стала відо­мою не тільки в Україні, а й у всьому світі. Ось послухайте….

ВІДЕО Дударик

 

 Вражений та зачарований чудовими, неповторними обробками М. Леонтовича, видатний поет Павло Тичина написав відомий вірш «Леонтович»

Мамонько,  люблю я пісню про зозулю і про гай. 

Я прошу тебе, ну, люба, Леонтовича співай!

Ти ж мені про нього вчора, ой же як розповіла!

Про пташину про калину, що у лузі розцвіла 

 

  •                                                                                                                                                                                                               Можливо, і вам сподобаються обробки М. Леонтовича, і ви напишете свої вірші, присвячені великому українському композиторові, і українській пісні.
  •                                                                                                                                                                                                                    Яку музику, пісні, присвячені музикантам-дударикам, можете зга­дати?

Виконання пісні А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики»

 

VI. Підсумок уроку.

(Учні доходять висновку, що музика, відображаючи життя людини, ставлення до навколишнього світу, виражає не тільки різні відтінки почуттів, настрою людини, а й може передавати риси характеру людини, створити її портрет. Художній портрет передає зовнішні риси людини, а музичний портрет — характер людини.)

  • Чи переконалися ми на сьогоднішньому уроці, що композитор може музикою , намалювати портрет людини? (Так)Ми вже знаємо, що музика може передавати  різні відтінки настрою  людини, її  почуття, а сьогодні ми побачили , що музика може виражати і риси характеру людини.
  • Які твори слухали, хто автор, назва?

  – Яку пісню вивчили?

    Вам сподобався урок?

  – Мені теж дуже сподобалось як ви працювали на уроці.  Ви показали себе з кращого боку, вмілими виконавцями, старанними, уважними слухачами і знавцями музики. Думаю, що кожен із вас, зустрічаючись із музикою в повсякденному житті, зможе уявити   що вона  виражає чи зображує.

І я хочу усім вам видати наші музичні розумнички. (Оцінювання)

    Яким музичним твором ви б хотіли закінчити наш урок? Під яку  музику ви б хотіли вийти з класу?

Картинка 41 из 2104Музичне прощання «Дзень-дзелень, дзвенить дзвінок»

Картинка 41 из 2104Вихід із класу під звучання музики за бажанням учнів. 

1

 

doc
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку