24 квітня о 18:00Вебінар: Хто змінює світ? Результати найбільшого освітянського форуму Global Education and Skills Forum

Урок " Що розповідає музика про осінь? " 2 клас

Про матеріал
Доповнити знання учнів про змістовні можливості музики, які засобами музичної мови відображають картини природи.
Перегляд файлу

Що розповідає музика про осінь?   2-й клас

 

Тема уроку: «Врожайна» муз. А. Філіпенка, сл. Т.Волгіної - розучу­вання пісні.

Виконання пісні «Засмутилось кошеня » муз. І. Кириліної

Слухання музики: П. І. Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків »

Ціль уроку: Працювати над вокально-хоровими навичками, чистотою інтону­вання; познайомити дітей з новою піснею; добиватись осмисле­ного виконання фраз у пісні, працювати над її художнім вико­нанням .

Пояснити поняття: пісня, танець, марш.

Виховувати у дітей патріотичні почуття, любов до рідного краю, пісням, народним традиціям.

Виховувати у дітей повагу та любов до батьків, друзів, Батьків­щини.

Хід уроку:

  1. Організація класу.

I. Вхід під марш до класу.

  1. Музичне привітання. «Добрий день вам діти»

Вчитель.   В нас зараз почнеться музичний  урок,

Про це повідомив веселий дзвінок,

 Сказав з переривом на ноті високій:

«Вітаю вас друзі з початком  уроку.»

  1. Ознайомлення з темою уроку.

II. Розспівування з елементами музичної грамоти.
Впр.1. «Світить сонечко.»

Тепер сіли всі рівненько,  руки поклали на коліна,  голову тримати рівно.(Працюю над виразністю  складів голосних.  Тримаємо дихання. Працюю над чистотою інтонування, над єдиним вступом по руці вчителя.)

Впр.2. «Тук - тук чобіток» - працюю над чіткою дикцією, чистотою інтонування, співом по руці вчителя.

III. Хоровий спів.

1. Розучування пісні «Врожайна» (художнє виконання пісні, вступна бесіда.)

Вчитель. Діти, відгадайте будь ласка загадку:

                Спустіли поля

                Мокне земля.

                Дощ поливає.

                Коли це буває? (Восени) 

 Вчитель. Діти подивіться , будь ласка, на дошку та скажіть, яка пора року намальована на цих картинах? Послухайте уважно вірш, та скажіть, які почуття викликає у вас він, про що у ньому розповідається, про яку пору року?

Осінь.

Небеса прозорі, як глибінь ріки,

Падають, як зорі, з явора листки.

А над полем нитка дзвонить, як струна.

Зажурилась квітка - чує сніг вона.

                                            Дм.Павличко. (Відповіді дітей на запитання.)

Вчитель. Сьогодні на уроці ми будемо розучувати пісню українського композитора

А. Філіпенка «Врожайна». Зараз я вам заспіваю цю пісню, а ви уважно послухайте, та скажіть про що співається в пісні? (Співаю пісню, діти відповідають на запитання)

 Про які овочі ці загадки?

1. Розкололася хатинка

    На дві половинки,

    І посипались у жменьку

    Зелені дробинки?         (горох)

2. На городі молода

    Пишні коси розплела,

    У зеленії хустинки

    Золоті хова зернинки.       (кукурудза)

3. На городі в нас росте

    Сонце ясне, золоте.

    Жовте око, жовті вії.

    Та чомусь воно не гріє.         (соняшник)

2. Розучування 1 куплету пісні «Врожайна».

(Розучую по фразам, слідкую за диханням, за єдиним вступом по руці вчителя. Розучую слова пісні, пояснюючи зміст незнайомих слів, працюю над чітким співом приголосних звуків.)

  1. Закріплення та виконання пісні « Засмутилось кошеня»  муз. І. Кириліної.

Вчитель. Діти на тому уроці ми з вами вивчали пісню «Засмутилось кошеня». Давайте зараз згадаємо слова цієї пісні (повторюємо слова пісні)

-  Давайте виконаємо цю пісню. ( Виконуємо пісню, працюю над вокально -хоровим, та художнім виконанням пісні)

4. Підсумок хорового співу:
IV. Музична хвилинка з виконанням музично-ритмічних рухів

(Виконання пісні «Ми співали притомились»

1 куплет робимо «пружинку»,

 2 куплет-плескаємо в долоні,

 3 куплет - тупаємо ногами.)

V. Музично - дидактична гра.

Вчитель. Музиканти виділяють 3 типи музики: пісню, танець, марш. Давайте згадаємо, що таке пісня? Танець? Марш? Марш - це французьке слово, яке означає «ходьба». Зараз пограємо в гру.

- Я граю колискову пісню, ви спите.

- Я граю танок - ви танцюєте.

- Я граю марш - ви крокуєте.

VI. Слухання музики.

Давайте,  дітки,  трішки  відпочинемо  і  послухаємо  музику  П. І. Чайковського. П'єса називається «Марш дерев'яних солдатиків»

Музику відомого російського композитора  Петра Ілліча Чайковського знають і люблять усі. Майже кожен музичний театр ставить його прекрасні опери і балети. Петро Ілліч Чайковський дуже любив дітей, у нього було двоє племінників для яких він написав «Дитячий альбом», до якого увійшли такі казкові твори, як «Лялька захворіла», «Нова лялька»,  «Баба Яга». Він написав 3 балети: «Лебедине озеро», «Спляча красуня», та «Лускунчик», до якого увійшов марш, який ми сьогодні будемо слухати.

Послухайте уважно цей твір, та скажіть, який у нього характер?

В якому темпі виконується цей марш ?

 На якому інструменті виконується марш ? (Відповіді дітей)

VII. Ітог уроку.

Яку ми сьогодні вивчили пісню?

Яку повторили пісню?

Що ми сьогодні з вами слухали і якого композитора?

 

doc
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Розробки уроків
Інкл
Додано
21 лютого
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку