Конспект уроку на тему: "Алегоричний зміст казки І. Франка «Фарбований Лис». Лицемірство, зазнайство й хвалькуватість головного героя Лиса. Головні й другорядні персонажі в казці."

Про матеріал
Поглибити знання учнів про казку І. Франка «Фарбований Лис»; проаналізувати алегоричний зміст твору; сформувати вміння визначати головних і другорядних персонажів, характеризувати їхні вчинки та мотиви; розвивати навички аналізу художнього твору. Розвивати критичне мислення, уяву, мовлення, вміння робити висновки; формувати навички роботи з текстом. Виховувати негативне ставлення до таких рис характеру, як лицемірство, зазнайство, хвалькуватість; формувати почуття справедливості, поваги до інших.
Перегляд файлу

Тема: Алегоричний зміст казки Івана Франка «Фарбований Лис». Лицемірство, зазнайство й хвалькуватість головного героя Лиса. Головні й другорядні персонажі в казці, 5 клас.

Мета уроку:

  • Навчальна: поглибити знання учнів про казку І. Франка «Фарбований Лис»; проаналізувати алегоричний зміст твору; сформувати вміння визначати головних і другорядних персонажів, характеризувати їхні вчинки та мотиви; розвивати навички аналізу художнього твору.
  • Розвиваюча: розвивати критичне мислення, уяву, мовлення, вміння робити висновки; формувати навички роботи з текстом.
  • Виховна: виховувати негативне ставлення до таких рис характеру, як лицемірство, зазнайство, хвалькуватість; формувати почуття справедливості, поваги до інших.

Обладнання: підручник, портрет І. Франка, ілюстрації до казки, картки із завданнями, презентація.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

  • Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.
  • Мотивація навчальної діяльності:
    • Бесіда:
      • Які казки Івана Франка ви знаєте?
      • Чому казки цього письменника є актуальними і сьогодні?
      • Які риси характеру ви вважаєте негативними?

II. Актуалізація опорних знань.

  • Бесіда за змістом казки:
    • Хто є головним героєм казки?
    • Які події відбуваються на початку казки?
    • Як змінилося життя звірів після того, як Лисом став цар?
    • Чому звірі спочатку вірили Лисові?
    • Як розкрилося обман?

III. Вивчення нового матеріалу.

  1. Алегоричний зміст казки:
    • Пояснення поняття «алегорія».
    • Обговорення: Яких реальних осіб чи явищ можуть уособлювати персонажі казки?
      • Лис – ...
      • Інші звірі – ...
    • Висновок: Казка «Фарбований Лис» – це не просто розповідь про тварин, а й алегорія, яка викриває негативні людські якості.
  2. Характеристика головного героя:
    • Робота з текстом: знаходження цитат, які характеризують Лиса як лицеміра, зазнайку і хвалька.
    • Складання характеристики Лиса: зовнішність, вчинки, мова, ставлення до інших.
    • Висновок: Лицемірство, зазнайство і хвалькуватість – це основні риси характеру Лиса, які призвели до його падіння.
  3. Головні і другорядні персонажі:
    • Складання таблиці: | Персонаж | Роль у казці | Характерні риси | |---|---|---| | Лис | Головний герой | Лицемір, зазнайка, хвалько | | Інші звірі | ... | ... |
    • Обговорення: Яку роль відіграють інші персонажі в розкритті образу Лиса?

Додаткові завдання (за бажанням):

  • Створити комікс за мотивами казки.
  • Написати вірш про Лиса.
  • Підготувати інсценізацію уривку з казки.

IV. Узагальнення і систематизація знань.

  • Бесіда за запитаннями:
    • Чому казка «Фарбований Лис» є актуальною і сьогодні?
    • Які уроки можна винести з цієї казки?
    • Як ви розумієте вислів «По одягу зустрічають, по розуму проводжають»?
  • Творче завдання:
    • Написати невеликий твір на тему «Якби я зустрів Лиса Микиту».

V. Підсумок уроку.

  • Оцінювання роботи учнів.
  • Повідомлення домашнього завдання: вивчити матеріал уроку, підготувати розповідь про одного з другорядних персонажів казки.

VI. Рефлексія.

  • Запитання до учнів:
    • Що нового ви дізналися на уроці?
    • Які завдання були для вас найцікавішими?
    • Що було для вас складним?

 

docx
Додано
16 листопада
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку