Конспект уроку на тему: "Додатні та від'ємні числа. Число 0"

Про матеріал
Конспект на тему "Додатні та від'ємні числа. Число 0" Конспект уроку з використанням інтерактивних вправ.
Перегляд файлу

Мета уроку:  сформувати поняття додатних  і від’ємних чисел, числа нуль,           як     такого, що є ні додатним ні від’ємним;

                           сформувати вміння розпізнавати, читати, записувати, наводити      приклади додатних і від’ємних чисел, розв’язувати вправи, що передбачають   застосування поняття додатних і від’ємних чисел.

Очікувані результати: учні повинні вміти розпізнавати, читати і записувати додатні та від’ємні числа.

Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.

 

Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знань

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» (вчитель ставить запитання, діти відповідають)

  1. Що вивчає математика? (числа та дії з ними)
  2. З якими числами ви вже познайомились? (натуральними та дробовими)
  3. Які числа називають натуральними?  ( числа, які використовуються при лічбі)
  4. Яке число є найменшим натуральним числом? (1)
  5. Яке число є найбільшим натуральним? (не існує)

 

  1. Вступ до теми

Дана тема включає дуже важливий і потрібний матеріал. Натуральні та дробові числа, з якими ми досі працювали, були відомі людям ще 4 століття тому, а ось від’ємні числа увійшли в математику значно пізніше – лише кілька століть тому.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

   Усі числа з якими ми працювали досі, були більшими за 0. Але існують також і такі, що менші за 0. Такі числа називають від’ємними.

    Прикладом від’ємних чисел є позначки значення температури повітря: влітку вона додатна, взимку від’ємна. Тобто, температура, при якій замерзає вода - 0˚ за Цельсієм, коли ж холодніше, температура – від’ємна (тобто нижча нуля).

 

 

  1. Формулювання теми, мети й завдань уроку

Розгляньте рисунок. Яку температуру показує кожен термометр (демонстраційний термометр)?

Очікувані  результати:

Термометр 1:    ____ морозу, або ____ нижче нуля, або – _____.

Термометр 2:   _____ тепла, або _____ вижче нуля, або +______.

 

Що означають вирази +____, та –_____?  Чи відрізняються вони?

 

Такі числа мають спеціальні назви: додатні і від’ємні. Тому сьогодні ми дізнаємось, які числа називають додатними, а  які від’ємними.

 

  1. Історична довідка

 

  • В області арифметики та алгебри Індії належала пальма першості.

 

  • Починаючи з VII ст. індійські математики користувалися негативними числами. Позитивні числа вони називали «Дхана» або «сва» («майно»), а негативні - «Дарина» або «кшайя» («борг»).

 

  • Арифметичні правила індійців мало чим відрізнялися від правил, вивчаються сучасними школярами.

 

         ІНДІЙЦІ ВИНАЙШЛИ 0

  • В своїй праці «Брахма-спхута-сіддханта» Брамагупта дав означення нуля як результату віднімання з числа самого числа.

 

  • Він одним з перших встановив правила арифметичних операцій над додатними і від'ємними числами та нулем, розглядаючи при цьому додатні числа як майно, а від'ємні числа як борг.

 

  • Далі Брамагупта намагався розширити арифметику давши означення ділення на нуль.

 

  1. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

     Усі додатні числа разом  із числом нуль називають невід’ємними. І навпаки, усі від’ємні числа разом із числом нуль називають недодатними.

     З усього  вище сказаного можна зробити висновок, що число 0 – ні додатне, ні від’ємне.

     Від’ємними і додатними числами позначають не лише значення температур, а й розташування місцевості над рівнем океану та користуються в багатьох інших задачах.

 

  1. Закріплення нового матеріалу

Для закріплення вивченого нами сьогодні матеріалу пропоную розв’язати декілька цікавих вправ. Ну що, почнемо?

 

  1. Андрійко застудився, і ввечері його температура з 36,6˚ підвищилася на 2,3˚.  Проте вранці йому стало легше і температура знизилася на 1,8˚. Якою була температура в Андрійка: а) ввечері; б) вранці?
  2. Серед чисел 3; -7; -12; 43; 0,3; -2,9 виберіть :

      а) додатні числа

      б) від’ємні числа

 

Ви молодці, а зараз хочу вам запропонувати виконати інтерактивну вправу, з освітнього сервісу LearningApps.org . Прошу вас, ввімкніть на своїх телефонах сканер, та проскануйте QR-код. Бачимо відкрилось посилання, переходимо за цим посиланням і ми вже з вами на сторінці з вправами, всі вправи звісно ми виконувати не будемо, почнемо з першої «Додатні та від'ємні числа», натискайте на цю вправу, і у вас уже відкрилося перше завдання. Читайте питання, давайте відповіді. Дітки, можливі 2 варіанти відповіді, тому будьте уважні. Коли ви виконаєте завдання, вгорі з’явиться відсоток ваших правильних відповідей та оцінка, я попрошу вас сфотографувати  та надіслати мені в вайбер в приватні повідомлення.

         Ви мабуть втомилися, треба би розім’яти наші кісточки. Пропоную виконати фізкультхвилинку.

Ну що трохи відпочили? Працюємо далі.

Наступна вправа.

 

  1. Використовуючи додатні і від’ємні числа, запишіть:
  • ) 5˚ вище нуля )      
  • б) 13˚ нижче нуля
  • в)  35˚ вище нуля
  • г)  1˚ вище нуля
  1. Виберіть серед чисел:
    8; 0; -10; -12; 5,4;-612; -3,1; 2,9; -1001

Натуральні числа

Цілі числа

Додатні числа

Від’ємні числа

8

8

8

-10

 

-10

5,4

-12

 

-12

2,9

-612

 

-612

 

-3,1

 

-1001

 

-1001

 

  1. Підбиття підсумків

   Ну що ж, дітки, ви великі молодці, слухали уважно, працювали активно. Ви уважно слухали те про що я сьогодні говорила? Давайте перевіримо.

  • Наведіть приклади
  1. Додатних чисел
  2. Додатних чисел, які є десятковими      дробами
  3. Від’ємних чисел
  4. Від’ємних чисел, які є звичайними дробами
  5. Ні додатних, ні від’ємних чисел

І остання вправа на сьогодні, для закріплення вивченого матеріалу.  Розгадаємо з вами кросворд. Беремо знову телефон, вмикаємо сканер та наводимо його на QR-код.

  Переходимо за посиланням, і ось уже відкрився кросворд.

Ви сьогодні попрацювали дуже добре, але пропоную вам самим оцінити свою роботу. У вас є картки само оцінювання, позначте на картці те що вважаєте правильним.

  1. Домашнє завдання
  1. Опрацювати параграф 33
  2. Дати відповіді на питання в кінці параграфу
  3. Письмове завдання: № 848
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку