Мета уроку: сформувати поняття додатних і від’ємних чисел, числа нуль, як такого, що є ні додатним ні від’ємним;
сформувати вміння розпізнавати, читати, записувати, наводити приклади додатних і від’ємних чисел, розв’язувати вправи, що передбачають застосування поняття додатних і від’ємних чисел.
Очікувані результати: учні повинні вміти розпізнавати, читати і записувати додатні та від’ємні числа.
Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.
Хід уроку
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» (вчитель ставить запитання, діти відповідають)
Дана тема включає дуже важливий і потрібний матеріал. Натуральні та дробові числа, з якими ми досі працювали, були відомі людям ще 4 століття тому, а ось від’ємні числа увійшли в математику значно пізніше – лише кілька століть тому.
Усі числа з якими ми працювали досі, були більшими за 0. Але існують також і такі, що менші за 0. Такі числа називають від’ємними.
Прикладом від’ємних чисел є позначки значення температури повітря: влітку вона додатна, взимку від’ємна. Тобто, температура, при якій замерзає вода - 0˚ за Цельсієм, коли ж холодніше, температура – від’ємна (тобто нижча нуля).
Розгляньте рисунок. Яку температуру показує кожен термометр (демонстраційний термометр)?
Очікувані результати:
Термометр 1: ____ морозу, або ____ нижче нуля, або – _____.
Термометр 2: _____ тепла, або _____ вижче нуля, або +______.
Що означають вирази +____, та –_____? Чи відрізняються вони?
Такі числа мають спеціальні назви: додатні і від’ємні. Тому сьогодні ми дізнаємось, які числа називають додатними, а які від’ємними.
ІНДІЙЦІ ВИНАЙШЛИ 0
Усі додатні числа разом із числом нуль називають невід’ємними. І навпаки, усі від’ємні числа разом із числом нуль називають недодатними.
З усього вище сказаного можна зробити висновок, що число 0 – ні додатне, ні від’ємне.
Від’ємними і додатними числами позначають не лише значення температур, а й розташування місцевості над рівнем океану та користуються в багатьох інших задачах.
Для закріплення вивченого нами сьогодні матеріалу пропоную розв’язати декілька цікавих вправ. Ну що, почнемо?
а) додатні числа
б) від’ємні числа
Ви молодці, а зараз хочу вам запропонувати виконати інтерактивну вправу, з освітнього сервісу LearningApps.org . Прошу вас, ввімкніть на своїх телефонах сканер, та проскануйте QR-код. Бачимо відкрилось посилання, переходимо за цим посиланням і ми вже з вами на сторінці з вправами, всі вправи звісно ми виконувати не будемо, почнемо з першої «Додатні та від'ємні числа», натискайте на цю вправу, і у вас уже відкрилося перше завдання. Читайте питання, давайте відповіді. Дітки, можливі 2 варіанти відповіді, тому будьте уважні. Коли ви виконаєте завдання, вгорі з’явиться відсоток ваших правильних відповідей та оцінка, я попрошу вас сфотографувати та надіслати мені в вайбер в приватні повідомлення.
Ви мабуть втомилися, треба би розім’яти наші кісточки. Пропоную виконати фізкультхвилинку.
Ну що трохи відпочили? Працюємо далі.
Наступна вправа.
Натуральні числа |
Цілі числа |
Додатні числа |
Від’ємні числа |
8 |
8 |
8 |
-10 |
|
-10 |
5,4 |
-12 |
|
-12 |
2,9 |
-612 |
|
-612 |
|
-3,1 |
|
-1001 |
|
-1001 |
Ну що ж, дітки, ви великі молодці, слухали уважно, працювали активно. Ви уважно слухали те про що я сьогодні говорила? Давайте перевіримо.
І остання вправа на сьогодні, для закріплення вивченого матеріалу. Розгадаємо з вами кросворд. Беремо знову телефон, вмикаємо сканер та наводимо його на QR-код.
Переходимо за посиланням, і ось уже відкрився кросворд.
Ви сьогодні попрацювали дуже добре, але пропоную вам самим оцінити свою роботу. У вас є картки само оцінювання, позначте на картці те що вважаєте правильним.