Тема уроку: Глобальні проблеми (‘Global issues’). Модальні дієслова
Цілі уроку:
Практична:
1. Активізувати лексику з теми «Навколишнє середовище» в усному та писемному мовленні учнів
2. Удосконалити граматичні вміння учнів, вживання модальних дієслів «can», «may», «have to» , «must», «should», «to be able to»
3. Навчити складати повідомлення з використанням граматичних структур
Освітня: розширити кругозір учнів щодо способів вирішення екологічних проблем в англомовних країнах та організаціях, спрямованих на захист довкілля
Виховна: сприяти розвитку в студентів екологічної поведінки, сприятливої для взаємодії з навколишнім середовищем
Розвивальна: розвивати комунікативні та граматичні вміння учнів, удосконалювати пізнавальні процеси оволодіння англійською мовою в цілому
Обладнання уроку: підручник, роздатковий матеріал, конверти зі завданнями, сигнальні картки з модальними дієсловами, відеоматеріал з онлайн-ресурсу Youtube, комп’ютер для демонстрування презентацій, проектор.
Схематичний план уроку
Хід уроку
І. Організаційний момент
Мета : привітання з учнями, повідомлення завдань уроку
Методичний прийом : бесіда
ІІ. Мовленнєва розминка. Гра «Доповни речення»
Мета: удосконалити монологічне мовлення учнів, перевірити їх лексичний запас з теми «Довкілля», активізувати вміння учнів будувати власні короткі висловлювання.
Методичний прийом:
Учні по черзі підходять до вчительського столу, на якому розташована коробка зі запитаннями (‘Magic Box’), зачитують отримане запитання та дають відповідь на нього. (ДОДАТОК 2)
- Look at the table! There’s a Magic Box on it, full of different questions. Choose randomly one of the question and answer to it.
- Good job! Thank you for answers and ideas.
III. Перевірка домашнього завдання
Мета: перевірити вміння учнів співрацювати, використовуючи тематичну лексику та підбираючи специфічну інформацію за розділом «Довкілля»
Методичний прийом : робота в групах з використанням інтерактивних технологій , завершення і приєднання фраз
Suggested answer key:
IV. Робота з граматичним матеріалом
А) Робота в парах
Мета: індуктивним методом активізувати граматичні вміння учнів застосовувати модальні дієслова при побудові питального, розповідного та заперечного типу речень та розповідей.
Методичний прийом: бесіда, робота в групах
Учні читають приклади речень зі вживанням модальних дієслів та з’ясовують їх значення, після чого підбирають з переліку необхідне для кожного з випадків вживання пояснення.
Answer key:
Б) Перегляд відеоматеріалу
Мета: навчити учнів самостійно працювати з відбором інформації, вдосконалити організаційні навички, увагу та мислення.
Методичний прийом : активне слухання, створення граматичної опори.
Учні переглядають відеоматеріал (https://www.youtube.com/watch?v=gInVRYr442c, https://www.youtube.com/watch?v=gInVRYr442c ) та записують приклади речень з модальними дієсловами, вжитими у ньому.
- Watch a video and write down into your copybooks some examples of sentences with modal verbs .
B) Вправа «Конверти»
Мета: розвинути граматичні вміння учнів, їх критичне мислення та вміння аргументувати свій вибір
Методичний прийом: робота в малих групах
Учні отримують роздатковий матеріал (речення), в кожному з яких потрібно вибрати правильне модальне дієслово та пояснити свій вибір.
Answer key:
Г) Гра зі сигнальними картками
Кожен отримує по 3 сигнальні картки ‘must’, ‘can’t’, ‘may’. На проекторі демонструються слайди, які по черзі зачитує вчитель. Завдання учнів – замінити виділену конструкцію правильно вибраною карткою з модальним дієсловом, яке потрібно вжити в кожному з речень.
Answer key:
V. Тренувальні вправи
Мета: вдосконалити граматичні навички учнів за допомогою диференційованого підходу, розвивати в учнів уміння об’єктивного взаємооцінювання.
Методичний прийом: індивідуальна робота , доповнення речень
Вчитель роздає індивідуальні картки (ДОДАТОК 3), враховуючи рівень знань кожного учня. Протягом 5-7 хв учні працюють над завданнями, доповнюючи речення. По завершенні часу на проекторі демонструються правильні відповіді, однокласники міняються відповідями зі сусідом по парті та проводять взаємооцінювання, рахуючи кількість правильних відповідей.
Answer key to
VI. Підведення підсумків уроку
Мета : узагальнити вивчене за урок, визначити домашнє завдання, провести оцінювання роботи учнів на занятті.
Методичний прийом: фронтальна бесіда