Мета уроку: охарактеризувати головні подіі в історіі Гетьманщини часів Івана Мазепи; проаналізувати діяльність гетьмана; формувати просторові, хронологічні компетентності, розвивати вміння критично мислити, аналізувати, висловлювати власну думку; виховувати шанобливе ставлення до минулого.
Обладнання: таблиця «Гетьманщина у1687-1727рр.», презентація «Культурно-освітня діяльність І. Мазепи», атласи, підручник, портрет Мазепи.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Конспект уроку з історії України
8 клас
Гетьманщина в часи Івана Мазепи
Підготувала вчителька
ЗОШ І-ІІІ ст.. села Городниця
Гусятинського району
Тернопільської області
Вецал Марія Василівна
Тема уроку. Гетьманщина в часи Мазепи.
Мета уроку: охарактеризувати головні подіі в історіі Гетьманщини часів Івана Мазепи; проаналізувати діяльність гетьмана; формувати просторові, хронологічні компетентності, розвивати вміння критично мислити, аналізувати, висловлювати власну думку; виховувати шанобливе ставлення до минулого.
Обладнання: таблиця «Гетьманщина у1687-1727рр.», презентація «Культурно-освітня діяльність І. Мазепи», атласи, підручник, портрет Мазепи.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
«Може, й не весь він чистий ,як Христос, може й не один гріх є на його душі ,але все ж його імя серед борців…» Г. Хоткевич
План уроку
І.Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
1.Оголошення теми та завдань уроку. Проблема « Хто ж він Іван Мазепа : герой чи зрадник»
2. Розповідь вчителя
-Гетьманщина і обрання гетьманом І. Мазепи.
3. Повідомлення учнів про І. Мазепу (випереджальне завдання) .
4. Робота з підручником
-Основні положення Коломацьких статей.
5. Завдання для учнів.
-Порівняти положення Коломацьких статей із умовами Глухівських статей.
6. Робота з таблицею .
-Територія Гетьманщини часів І. Мазепи.
7. Робота в групах.
-Самостійне опрацювання матеріалу з підручника про внутрішню та зовнішню політику гетьмана Мазепи ( с. 194).
8. Складання схеми « Напрями політики І. Мазепи».
Зразок
Напрями політики Мазепи
Внутрішня Зовнішня
Соціально- економічна Культурно- освітня
(Учні складають схему під керівництвом вчителя, обговорюючи опрацьований матеріал в групах)
9. Перегляд презентації про культурно-освітню діяльність І. Мазепи.
10. Коротка розповідь вчителя про Північну війну і спалення Батурина.
11.Зачитування уривка із твору Б. Лепкого «Батурин»(про знищення Батурина ).
12.Коротка розповідь вчителя про Полтавську битву.
13. Виступи учнів на тему: « Цікаві факти з особистого життя гетьмана Мазепи»
14. Розповідь вчителя про ставлення до Мазепи в історіі.
ІІ.Закріплення вивченого матеріалу
1. Дискусія на тему: « Іван Мазепа: герой чи зрадник?»
ІІІ.Домашнє завдання
П.26 (п.2-4) ,П.27 (п.1,3,4)
IV.Підсумок уроку
1. Скласти сенкан «Іван Мазепа»