Конспект уроку на тему: Предмет шкільної історії. НУШ. 5 клас

Про матеріал
Конспект уроку: Предмет шкільної історії. Розроблений відповіднодо вимог НУШ у 5 класі. До конспекту додається презентація.
Перегляд файлу

Конспект уроку на тему: Вступ до історії. Предмет шкільної історії.

Мета:

  • Ознайомити учнів з поняттями «історія», «історик», «підручник з історії»;
  • Розвивати у учнів уміння читання історичних текстів та їх розуміння, користування підручником з історії;
  • Виховувати в дітей зацікавленість та шанобливе ставлення до історії наших предків.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Навчально-методичне забезпечення:

1.Вступ до історії: підручник для 5 класів загальної середньої освіти/ О.В.Гісем. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018. – 144 с.

2.Мультимедійна презентація «Історія – наука про минуле людства»

3. Ілюстрації, роздатковий матеріал

Поняття та терміни: історія, історик, підручник з історії, історія України, історична подія.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Знайомство з класом. Повідомлення теми та мети уроку. (3 хв).

Метод: «Формула моєї особистості».

Учням пропонується скласти формулу своєї особистості, щоб детальніше познайомитись з учителем та іншими учнями за такими критеріями.

Позитивна риса характеру + негативна риса характеру = ім’я дитини.

(Приклад: Оптимістка + не пунктуальна=Тетяна).

Вчитель теж приймає участь  у знайомстві і складає свою формулу.

Після знайомства слід доброзичливо повідомити свої умови «співпраці»:

«Діти, я маю такі особливості: по-перше – не можу працювати, коли у класі шумно. По-друге – не люблю робити зауважень, особливо двічі. По-третє – люблю ставити «дванадцятки», але заслужені».

«Історія – цікава наука, але складна. Тому, що уважніше ви будете мене слухати, що більше ми будемо виконувати цікавих вправ, то легше вам буде готуватися до занять удома. На уроці вам потрібні: підручник, зошит, ручка, олівець, лінійка, щоденник. Перевірте, чи все у вас сьогодні є?».

«Мені б дуже хотілося, щоб на уроки історії ми з вами приходили у піднесеному настрої, бадьорі, добре підготовлені, щоб заняття наші були нам у радість».

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Робота з мультимедійною презентацією. (слайд 3).

Фронтальна бесіда: (слайд 4)

1.Які предмети ви вивчали у попередніх класах.

2.Чи була серед них історія?

3.Як ви думаєте, чи цікавим буде цей новий предмет?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Сьогодні нам на урок прислали лист. І це не просто лист від людей чи учнів. Це лист від давньогрецької богині історії – Кліо. Давайте разом з вами відкриємо цей лист і прочитаємо, що ж нам написали. (слайд 5)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель: Слово «історія» - багатозначне. Якщо зазирнемо у словник чи Інтернет, знайдемо кілька його пояснень.

        Історією називають події в минулому, оповідання чи розповідь про життя людини, пригоди та випадки, які траплялися з нею. Навіть документ про стан здоров’я також називають історією. Однак словом «історія» стали називати не тільки розповідь про минуле, а й саме минуле.

Робота в групах:

Учитель пропонує скласти три речення зі словом «історія».

Робота з підручником: вчитель ознайомлює учнів з підручником, його змістом та додатковими ресурсами.

Вчитель: Щоб не втратити спогади про важливі події, згодом люди розпочали записувати відомості про них.

     З часом кількість письмових розповідей про минуле поступово нагромаджувалась, збільшувалась й упорядковувалась. Згодом з них виникла окрема галузь людських знань  -  історична наука.

     Слово «історія» з грецької означає «дослідження», «повідомлення», «оповідь про події». Історію називають вчителькою життя. Історія не тільки цікава, але й одна з найскладніших наук.

Хвилинка відпочинку.

«Австралійський дощ»

Піднімається вітер (потираємо руки).

Падають перші краплини дощу(клацаємо пальцями).

Почалася справжня злива (плескаємо долонями по стегнах).

Злива перетворюється на бурю(тупцюємо).

Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудях).

Стихає злива(плескаємо долонями по стегнах).

Закінчується дощ, падають останні краплі(клацаємо пальцями).

Шумить тільки вітер(потираємо долонями).

Австралійський дощ скінчився. Сонце!(усі разом піднімають руки вгору) 

Самостійна робота

Виконати завдання з логічними парами. (Слайд 10).

V. Узагальнення та систематизація знань

1. Що означає слово «історія»? Поясніть на прикладах.

2. Що вивчає історична наука?

Висловіть свої враження від уроку, продовживши речення:

  1. На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…
  2. Найбільші труднощі я відчув/відчула…
  3. Я зрозумів/зрозуміла, що…
  4. Я не знав, а тепер знаю…
  5. На наступних уроках мені хотілося б знову…

VІ. Подача домашнього завдання

1.Опрацювати § 1, с.4-6.

2. Знайдіть і запишіть прислів'я і приказки про минуле та історію. (не більше 5)

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
27 липня 2023
Переглядів
915
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку