3 «Діти, я маю такі особливості: по-перше – не можу працювати, коли у класі шумно. По-друге – не люблю робити зауважень, особливо двічі. По-третє – люблю ставити «дванадцятки», але заслужені». «Історія – цікава наука, але складна. Тому, що уважніше ви будете мене слухати, що більше ми будемо виконувати цікавих вправ, то легше вам буде готуватися до занять удома. На уроці вам потрібні: підручник, зошит, ручка, олівець, лінійка, щоденник. Перевірте, чи все у вас сьогодні є?». «Мені б дуже хотілося, щоб на уроки історії ми з вами приходили у піднесеному настрої, бадьорі, добре підготовлені, щоб заняття наші були нам у радість».
10 Хвилинка відпочинку. «Австралійський дощ»Піднімається вітер (потираємо руки). Падають перші краплини дощу (клацаємо пальцями). Почалася справжня злива (плескаємо долонями по стегнах). Злива перетворюється на бурю (тупцюємо). Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудях). Стихає злива (плескаємо долонями по стегнах). Закінчується дощ, падають останні краплі (клацаємо пальцями). Шумить тільки вітер (потираємо долонями). Австралійський дощ скінчився. Сонце! (усі разом піднімають руки вгору)
11 Утворіть логічні пари: з'єднайте лініями картки з висловами та тлумаченнями їхнього змісту. Позначте ті з них, які можна використати під час розповідей про історичні події. Вписати в історію золотими літерами. Влипнути в історію. Увійти в історію. Стати учасником неприємних подій Здійснити вчинок, за який тебе вважатимуть героєм. Своїми діями сприяти розвитку людства