Конспект уроку на тему:"Слова, які називають предмет"

Про матеріал
Мета: вчити учнів розрізняти поняття «предмет» і «слово» як його назву; сприяти формуванню вміння ставити запитання до слів, які називають предмети;сприяти розвитку мовлення учнів, логічного мислення, уваги, пам'яті, інтересу до вивчення мови; виховувати любов до української мови . .
Перегляд файлу

 

 

ЕНЕРГОДАРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №2

ЕНЕРГОДАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

 уроку

 з української мови,

проведеного в 2-А класі

на тему:

«Слова, які називають предмет».

 

 

Підготувала

Андрусішина

Наталія Володимирівна,

вчитель

початкових класів ЕЗОШ№2,

СВК

 

Енергодар

2019

 

 

 

Дата:10.12.2019р.

Предмет: Українська мова

Тема. Слова, що означають предмет.

Мета: вчити учнів розрізняти поняття «предмет» і «слово» як його назву; сприяти формуванню вміння ставити запитання до слів, які називають предмети;сприяти розвитку мовлення учнів, логічного мислення, уваги, пам'яті, інтересу до вивчення мови; виховувати любов до української  мови                           

 Форми роботи: колективна і групова.

 Основні дидактичні методи:

  •         продуктивно - практичний
  •         частково – пошуковий
  •         пояснювально-ілюстративний
  •         принципи самоорганізації пізнавальної роботи учнів

Методичні новації: кубик  Блума, кола Вена, LEGO, «Кошик ідей», «Хмаринка слів»

Обладнання:  Мультимедійна  презентація, «робочий лист», цеглинки LEGO, картка «Я вмію, я знаю»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І Організація класу (2 хв.)

- Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Гадаю, що ви, як і я, дуже раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємося.

Привітання до гостей.

Добрий день!

У добрий час,

Радо ми вітаємо Вас!

- Сьогоднішній урок я хочу розпочати чудовими словами: «Хто поважає рідну мову – вживає всі її слова безпомилково».

II. Мотивація навчальної діяльності.(1хв.)

- Навіщо нам вивчати українську мову?(З людиною, яка говорить і  пише грамотно приємно спілкуватися.)

-  Чого ви очікуєте від уроку?.Яким би ви хотіли бачити наш урок? (Буде цікавим, навчальним, творчим, добрим, продуктивним).

- А якими будете ви на уроці? У – уважні, Р - розумні, о – охайні, к – кмітливі.

ІІІ . Етап проектування (2 хв.)

  • Виберіть, що ми візьмемо на урок. (пригадуємо, дізнаємося, досліджуємо, пишемо, закріплюємо, бути неуважним, сміятися один з одного.)
  • IV. Етап організації виконання плану діяльності (7 хв.)

1.Повторення

- Над якою широкою темою ми працюємо?(слово)

 

- Навіщо ми вивчаємо цю тему?  Усі слова, які вживає людина становлять її лексику.)

Вправа «Кубування»                                                                                                          Завітав сьогодні в клас                                                                                                                                 На урок знов до нас                                                                                                                  Кубик, діти, не простий                                                                                                          Кубик, діти, чарівний.                                                                                                                 Він доріжку прокладає                                                                                                              Знання наші перевіряє.

  1. Що таке слово?(Слово – це мовна одиниця)
  2. Що таке лексикологія? (Лексикологія це наука, яка вивчає слова)
  3. Які слова називаються синонімами?
  4. Які слова називаються антонімами?
  • Навіщо ми повторили вивчений матеріал?

2. Постановка проблеми.

- Як ви вважаєте ми все вже вивчили про слово?

- Я пропоную заповнити вам табличку зі словами Я ЗНАЮ, Я ВМІЮ, Я МОЖУ. Якщо ви знаєте відповідь ставите +, якщо не знаєте ставите –

 

  •       Поділіться зі мною  що ви не знаєте? Яка проблема виникла?
  •       Яка тема сьогоднішнього уроку.
  •       Тема уроку: «Слова, які називають предмети»

  •       В 1 класі ми вже знайомилися з цими словами.

 

  1.   Відкриття нових знань.(15 хв.)
  1. Проведення досліджень.
  •       Покладіть перед собою робочий лист. Досягнувши мети ми будемо записувати висновки.

1 задача.

 

-Куди б ми не йшли, де б ми не знаходилися нас завжди оточують предмети.

- Ми живемо в світі предметів. Подивіться навколо , які предмети нас оточують.

- Якщо ми вийдемо на вулицю , які предмети ми побачимо?

 

Робота в групах.

  •       У вас на портах лежать предмети. Подумайте , що ми можемо зробити з предметом?
  •       Висновок: Предмет можна побачити, роздивитися, поторгати руками.

2 мета. Роздивимося слова , які називають предмети.

 

 

 

  •       Пропоную провести таке дослідження.
  •       - Візьміть в руки предмет. Чому не можливо виконати завдання. (Я не сказала, який предмет)
  •       Який висновок ми зробимо.

Називають предмет слова.

  •       Вчені дослідили, що половина слів нашої мова припадає на слова назви предметів. Спостереження показали що насамперед вони з ‘являються в дітей, які щойно починають розмовляти.

3 мета.

На які питання відповідають слова – предмети.

_Запропонуйте завдання. (д..ван, дят..л, д..ктант, д..тина, духмян..й)

(Вставити букву. Вилучити зайве слово).

  •       Чому слово духмяний зайве?
  •       На які групи можна поділити слова?
  •       Які слова віднесемо до 1групи? Чому? Які слова віднесемо до 2 групи? Чому?
  •       Робимо висновок.

Запишіть слова які відповідають на питання хто?що?

 

Фізхвилинка.

Якщо я називаю слово предмет , який відповідає на питання хто? Ви присідаєте, а якщо на питання що? Ви стрибаєте.

  1. Закріплення вивченого матеріалу.(6хв.)

 

  •       Знайдіть пару.
  •       Що спільного у цих словах? Що різного?

 

 

VIII.Підведення підсумків((7хв)

1.Створення хмари слів.

2. Самооцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 грудня 2019
Переглядів
1262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку