Інтегрований урок з літературного читання, української мови та образотворчого мистецтва у 2 класі. Використано Інтернет-ресурси. Завдяки інтегрованому уроку учні формують читацьку самостійність, вміють розрізняти слова різних частин мови, розвивають уяву і творчі здібності.
Тема: Степан Жупанин «Наталчина пригода»
Мета: ознайомити учнів з творчістю українського поета Степана Жупанина; вдосконалювати якість читання віршованих творів;аналізувати прочитане; виховувати почуття дружби.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Форма проведення: інтегрований урок літературного читання, української мови, образотворчого мистецтва.
Матеріально-технічне забезпечення:комп'ютер, проектор.
Хід уроку
І. Організаційна частина
1.- Зараз почнемо читання урок
Ми зробимо ще один крок.
В країну казкову, в країну чудову,
Що так нас чарує й збагачує мову.
Щоб працювати було вам не важко
Настрій на урок взяли
Працювати почали.
2. Емоційна хвилинка
-Діти, потріть свої долоньки і відчуйте тепло. Подаруйте усмішку та тепло своїх долоньок один одному.
3.Метод «Мікрофон»
-Як ви вважаєте, чого навчить вас цей урок?
-Продовжіть речення
-Я на цьому уроці буду…(діти відповідають одним словом).
- Цей урок буде…(яким?)
ІІ. Мовленнєва розминка
Рак-татусь приніс з крамниці раченятам годівниці.
-Прочитати повільно, швидко, дуже швидко.
-Прочитати сумно, сердито.
3.Дихальні вправи
-Як плаче немовля? (У-а!)
-Як мама колише дитину ? (А-а!)
-Як тато забаває цвях? (Тук-тук!)
-Як каже бабуся внукові замазурі? (А-я, я-й!)
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
-Виставка-презентація малюнків до загадки Леоніда Глібова.
-Робота в парах. Гра «Ти- мені, я- тобі».
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
-Сьогодні на уроці ми познайомимось з творчістю українського поета Степана Жупанина.
1. Ознайомлення з творчістю С.Жупанина.
Степан Ілліч Жупанин народився 18 січня 1936 року, в селі Іршава на Закарпатті, в сім'ї селянина. Працював багато років вчителем у школі.
Після цього став писати для дітей. Перша його книжка називалася «Бджілка».
Написав понад 10 книжок для дітей. Нагороджений літературною премією імені Лесі Українки в 1994 році.
Навчався в Ужгородському університеті. Після роботи вчителем в школі, почав працювати в університеті викладачем.
Степан Жупанин писав не тільки вірші, а й загадки, скоромовки. Друкувався у видавництві «Веселка».
-Стрімкі гірські потоки, зелені полонини, задушевні народні пісні,забави й праця разом із дорослими- усе це наповнювало його душу щирими почуттями. З часом вони вилилися у цікаві, написані живою, теплою мовою вірші.
-Ось послухайте один з його віршів
(Виразне читання вірша «Ліщина» вчителем)
-З ким розмовляє ліщина?
-Як вона пояснює свою появу?
-З яким настроєм потрібно читати вірш?
Фізкультхвилинка
V.Сприймання й усвідомлення матеріалу
Опрацювання вірша С.Жупанина «Наталчина пригода»
1.Виразне читання вірша вчителем
-Яка пригода трапилася з Наталкою?
2.Словникова робота
Балка- яр з пологими схилами
3.Читання слів « луною» за вчителем
Десь, дітьми, знайшлись, зняв, нещасті, рукавички, невесело, сніжки.
-Пошепки промовте слово з одним складом, дещо голосніше- двоскладові слова, голосно- трискладові, дуже голосно- чотирискладові.
4.Гра «Бджілка»
Напівголосне читання учнями тексту
-Хто допоміг дівчинці? Як саме?
-Чи змінився настрій Наталки ?
-Що ви можете сказати про Вову ?
-Які слова повторюються у вірші?
5.Гра « Не перерви ланцюжок»
Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами
6. Гра «Дощик»
-Дощик накрапає (читають тихенько)
-Дощик сильнішає (голосніше)
-Злива (голосно)
-Дощик затих (замовкають)
7.Гра «Знайди рими»
Наталці- (у балці)
Загубила- (ліпила)
Наталці-( пальці)
Пухнасті- (нещасті)
Вова- (мовив)
Жалко- (Наталко)
8. Робота над ілюстрацією
-Знайдіть рядки вірша, що проілюстрував художник.
-Зараз ми з вами подаруємо Наталці кожен по рукавичці. Щоб вона, коли знову ненароком загубить свою, завжди мала запасну. Ви прикрасьте рукавичку, як ви забажаєте. (Вчитель роздає заготовки рукавичок).
VI. Підсумок уроку
-Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?
-Чого він вас навчив?
VII. Домашнє завдання
-Придумати розповідь-продовження до вірша.