Конспект уроку на тему Степан Жупанин "Наталчина пригода"

Про матеріал

Інтегрований урок з літературного читання, української мови та образотворчого мистецтва у 2 класі. Використано Інтернет-ресурси. Завдяки інтегрованому уроку учні формують читацьку самостійність, вміють розрізняти слова різних частин мови, розвивають уяву і творчі здібності.

Перегляд файлу

Тема: Степан Жупанин «Наталчина пригода»

Мета: ознайомити учнів з творчістю українського поета Степана Жупанина; вдосконалювати якість читання віршованих творів;аналізувати прочитане; виховувати почуття дружби.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Форма проведення: інтегрований урок літературного читання, української мови,  образотворчого мистецтва.

Матеріально-технічне забезпечення:комп'ютер, проектор.

 

                                               Хід уроку

І. Організаційна частина

  1.- Зараз почнемо читання урок

Ми зробимо ще один крок.

В країну казкову, в країну чудову,

Що так нас чарує й збагачує мову.

Щоб працювати було вам не важко

Настрій на урок взяли

Працювати почали.

  2.  Емоційна хвилинка

-Діти, потріть свої долоньки і відчуйте тепло. Подаруйте усмішку та тепло своїх долоньок один одному.

3.Метод «Мікрофон»

-Як ви вважаєте, чого навчить вас цей урок? 

-Продовжіть речення

-Я на цьому уроці буду…(діти відповідають одним словом).

- Цей урок буде…(яким?)

ІІ. Мовленнєва розминка

  1. Читання складів
  2. Робота над скоромовкою

Рак-татусь приніс з крамниці раченятам годівниці.

-Прочитати повільно, швидко, дуже швидко.

-Прочитати сумно, сердито.

3.Дихальні вправи

-Як плаче немовля?  (У-а!)

-Як мама колише дитину ? (А-а!)

-Як тато забаває цвях?  (Тук-тук!)

-Як каже бабуся внукові замазурі?  (А-я, я-й!)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

-Виставка-презентація малюнків до загадки Леоніда Глібова.

-Робота в парах. Гра «Ти- мені, я- тобі».

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

-Сьогодні на уроці ми познайомимось з творчістю  українського поета Степана Жупанина.

1. Ознайомлення з творчістю С.Жупанина.

Степан Ілліч Жупанин народився 18 січня 1936 року, в селі Іршава на Закарпатті, в сім'ї селянина. Працював багато років вчителем у школі.

Після цього став писати для дітей. Перша його книжка називалася «Бджілка».

Написав понад 10 книжок для дітей. Нагороджений літературною премією імені Лесі Українки в 1994 році.

Навчався в Ужгородському університеті. Після роботи вчителем в школі, почав працювати в університеті викладачем.

Степан Жупанин писав не тільки вірші, а й загадки, скоромовки. Друкувався у видавництві «Веселка».

-Стрімкі гірські потоки, зелені полонини, задушевні народні пісні,забави й праця разом із дорослими- усе це наповнювало його душу щирими почуттями. З часом вони вилилися у цікаві, написані живою, теплою мовою вірші.

-Ось послухайте один з його віршів

(Виразне читання вірша «Ліщина» вчителем)

-З ким розмовляє ліщина?

-Як вона пояснює свою появу?

-З яким настроєм потрібно читати вірш?

                       Фізкультхвилинка

V.Сприймання й усвідомлення матеріалу

Опрацювання вірша С.Жупанина «Наталчина пригода»

1.Виразне читання вірша вчителем

-Яка пригода трапилася з Наталкою?

2.Словникова робота

Балка- яр з пологими схилами

3.Читання слів « луною» за вчителем

Десь, дітьми, знайшлись, зняв, нещасті, рукавички, невесело, сніжки.

-Пошепки промовте слово з одним складом, дещо голосніше- двоскладові слова, голосно- трискладові, дуже голосно- чотирискладові.

4.Гра «Бджілка»

Напівголосне читання учнями тексту

-Хто допоміг дівчинці? Як саме?

-Чи змінився настрій Наталки ?

-Що ви можете сказати про Вову ?

-Які слова повторюються у вірші?

5.Гра « Не перерви ланцюжок»

Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами

6. Гра «Дощик»

-Дощик накрапає (читають тихенько)

-Дощик сильнішає (голосніше)

-Злива (голосно)

-Дощик затих (замовкають)

7.Гра «Знайди рими»

Наталці- (у балці)

Загубила- (ліпила)

Наталці-( пальці)

Пухнасті- (нещасті)

Вова- (мовив)

Жалко- (Наталко)

8. Робота над ілюстрацією

-Знайдіть рядки вірша, що проілюстрував художник.

-Зараз ми з вами подаруємо Наталці кожен по рукавичці. Щоб вона, коли знову ненароком загубить свою, завжди мала запасну. Ви прикрасьте рукавичку, як ви забажаєте. (Вчитель роздає заготовки рукавичок).

VI. Підсумок уроку

-Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?

-Чого він вас навчив? 

VII. Домашнє завдання

-Придумати розповідь-продовження до вірша.

docx
Додав(-ла)
Ірха Наталія
Додано
15 травня 2018
Переглядів
1695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку