Конспект уроку на тему "Творча спадщина Катерини Білокур"

Про матеріал
Формувати ключові компетентності(спілкування державною мовою: уміння усно висловлювати власну думку про творчість художниці; уміння навчатися впродовж життя: уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та дотримуватись його, оцінювати результати роботи; загальнокультурні: естетичний смак, естетичне ставлення до навколишньої дійсності; екологічну грамотність і здорове життя: усвідомлення необхідності безпечної поведінки для збереження здоров’я; соціальні та громадянські: здатність працювати в групі, досягати компромісів; інформаційно-цифрові: застосування інформаційно-комунікаційних технологій для пошуку, обробки інформації й обміну нею; інформаційна й медіа-грамотність, навички безпеки в інтернеті
Перегляд файлу

 

Конспект уроку образотворчого мистецтва у 6 класі

Тема: Творча спадщина Катерини Білокур

Мета (формувати компетентності):

  •                   Ключові (спілкування державною мовою: уміння усно висловлювати власну думку про творчість художниці; уміння навчатися впродовж життя: уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та дотримуватись його, оцінювати результати роботи; загальнокультурні: естетичний смак, естетичне ставлення до навколишньої дійсності; екологічну грамотність і здорове життя: усвідомлення необхідності безпечної поведінки для збереження здоров’я; соціальні та громадянські: здатність працювати в групі, досягати компромісів; інформаційно-цифрові: застосування інформаційно-комунікаційних технологій для пошуку, обробки інформації й обміну нею; інформаційна й медіа-грамотність, навички безпеки в інтернеті);
  •                   Предметні (розширити знання про творчість К.В. Білокур; розуміння її живописних полотен; навички створення графічних та живописних малюнків; уміння логічно мислити; здатність інтерпретувати твори мистецтва, оцінювати естетичні явища; любов до мистецтва й бажання займатися художньою творчістю;
  •                   Міжпредметні (здатність орієнтуватися в різних сферах життєдіяльності під час опанування різних видів мистецтв.)

Оснащення :

  •                   Візуальний ряд: мультимедійна презентація, репродукції картин К.Білокур, графічні зображення квітів.
  •                   Музичний ряд: музична композиція «Вальс квітів» П.І. Чайковського.
  •                   Літературний ряд: вірш Любов Сердунич «Білий квіт».
  •                   Матеріали й інструменти: альбоми, прості олівці, гумки, фарби.пензлі.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Цілепокладання та проектування діяльності

Учитель

Пригадайте, що таке декоративно-ужиткове мистецтво? (Відповіді учнів)

Які твори можна віднести до декоративно-ужиткового мистецтва?(Відповіді учнів)

Одним із видів декоративно-ужиткового мистецтва є український декоративний розпис (на дошці зразки). У цих роботах переважають квіткові мотиви. Майстрами українського декоративного розпису є: Г.Собачко-Шостак, М.Приймаченко, П.Хома, Ф.Панко та інші.

Сьогодні ви познайомитесь з творчістю ще однієї народної художниці України Катерини Василівни Білокур.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Учитель:  Білий квіт, червона ружа.

                   Тільки назв – аж цілий том!

                   Шлях стели, барвистий луже,

                   Через терни до квіток!

 

                    На хрещатому барвінку –

                    Краплі серця і душа.

                    Все твоє дівоче віно –

                    Це Богданівки краса.

 

                    Насміхання, заборони…

                    З геніїв – не перша ти.

                    Не картини то – ікони,

                     В долі у твоїй – хрести.

 

                     Та твої квітучі думи

                     Не уміщував мольберт.

                     Геть, плітки, і гетьте, глуми!

                     Не згубила в них себе.

 

                     Що троянди і піони!

                     Їх співає всенький світ.

                     В матері Землі на лоні

                     Піднесла й картоплі цвіт.

 

                     Ружі людям дарувала –

                     Йшла по їхніх шпичаках.

                     Що на серці Боже мала –

                     Віддавала у квітках.

 

                     Рідний край – квітуче море,

                     В ньому дух небесний є.

                     Квіти, Катре, - твої зорі

                     І чарівництво твоє.

 

                                               (Любов Сердунич, 2001)

Ви послухали чудовий вірш, присвячений Катерині Білокур. У ньому є рядки, які розкривають деякі сторінки життя художниці. Впродовж уроку ви зрозумієте їх значення.

На екрані з’являється перший слайд. За ним другий слайд. Учитель зачитує текст слайду. Пропонує учням розглянути портрет художниці та по черзі сказати кілька слів, що можуть сказати про цю жінку. (Впроваджується метод «Мікрофон».)

0-02-04-cce21b8319aeabd286bf4546cb185062d059181e371c1e74d62a0ef60017702d_42df6d26C:\Users\Tolik\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\0-02-04-b894a1afcd84a2e06231b59d4cc1851b78bd4331f3dcb5bdd1da1e664dc87c62_994899f2.jpg

  1.                        2.

Учениця. «Прала, ткала,білила, копала, садила, полола, збирала і все діло робила, а в прогалинах між цим ділом училася малювати… Та ніщо на мене не вдіяло такого враження, як «Кобзар»… Як узяла я того «Кобзаря» в руки, як глянула на ті чарівні малюнки, як прочитала ті дорогі вірші і прозу (там же він і про художників пише), та як ото дроком напоїв, та ще чисто розведеним. І я мов здрочилась. От як засіло мені в голову те велике слово художник…» К.Білокур.

Учитель. Це слова самої художниці. (Далі йде перегляд учнями презентації)

Наступний слайд

0-02-04-e7dcf68acd748dcca4ff789a719373e82d00611d3e2e6f754c5d459e3ee96b87_66ec8697

 

 

 

3.

 

0-02-04-d380d04b29baa8733d8f545432b50d2fbb3e36bea10ba7c9538b7b690fd6ce47_8df5138e

4.

 

0-02-04-bc17c03656cd4471b52bd1b5c6ae636518b216ac8f3f7fa98473e1d3482ac4c7_719c2cb7

5.

 

0-02-04-42b30ce730ce6865ae00cc5880c9df21ef0a43a9a7681b0553501aaefd637971_c288736c

6.

 

0-02-04-1578a7693af91502036e3dc6f9a2455328e31786b0f0bf1a434b4e427356a419_5a0829fe

7.

Учитель. Однією з особливостей картин  у тому, що всі квіти та овочі зображені в природному середовищі, тобто не у вазах, а квітучими в саду. Ще одна особливість, це так званий ореол навколо квітів. Це свідчить про те, що художниця наділяла їх чимось навіть божественним. На полотнах присутня архаїчність, але композиція не розпадається, деталі не губляться. Присутня симетричність по діагоналі. Поєднання всіх кольорів райдуги – гармонійне. На відміну від професіоналів, що малюють від загального до окремого, Білокур малювала навпаки – від дрібного до загального. У творах -  м’які тональні переходи, є й різкі контрасти світла й тіні. Ефект досягається за рахунок чистих фарб, що характерне для народного декоративного мистецтва.

Повідомлення учнів-дослідників про факти з біографії Катерини Білокур та про її останні роки життя.

Учитель. К.В.Білокур була нагороджена орденом «Знак пошани» та Почесною грамотою Президії Верховної Ради України. Її твори зберігаються у багатьох музеях світу. А у селі Богданівка, у хаті, де народилась і зростала, відкрито меморіальний музей.

0-02-04-8fa89b07af1baed5f10eae19457af1243ce714ef0f4a704dd900a9cec346dd0e_9262a9ac

8.

 

Ім’я Катерини Білокур – видатної художниці з народу, яка змалювала у своїх картинах нев’янучу красу й багатство української природи, щедру родючість її землі – назавжди увійшло в історію українського народного мистецтва. Її твори зачаровують глядача щедрістю райдужних фарб, захоплюють радісним світосприйняттям.

 

0-02-04-494f52890f635dc8b95a4b781086c0a6a6ed338c29901f8d21825e5cfc67e305_8e23d352

9.

 

ІV. Виконання практичної роботи

Учитель. Пропоную вам створити свій квітковий натюрморт, керуючись враженнями від творів Катерини Білокур.

На дошці розміщено ряд зображень окремих елементів квітів та етапи роботи.

0-02-04-6fd71b175d3b377b88ce6c173fc99ed7881c75c0bb3b95c70131e6ad318b3284_24b1f4e4 

 

C:\Users\Tolik\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\0-02-04-d232187e8d4d8ea2fabdde6e4f538b9ed2b08d66b22e6f5845ef1830602017e5_9769e15e.jpg

 

 

 

0-02-04-5280015885423a5b1740817fdb11497baee0ca8d3dd5709375c969e6bd50a638_755b24de C:\Users\Tolik\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\0-02-04-b44b1c842e6f5f894274a6985bdc582aef3e4eff2cca4b1683f3f295542699a8_b66ec13d.jpg

 

Учні працюють під музичний супровід.

Під час виконання учнями самостійної практичної роботи, вчитель наголошує на дотриманні певної послідовності:

- вибір формату,

- нанесення ескізу,

- вибір кольорової гами,

- виконання в кольорі.

Учитель протягом уроку тісно співпрацює з учнями, вказуючи на недоліки в роботі та допомагає їх виправити.

V. Підбиття підсумків уроку.

Евристична бесіда

  •       З творчістю якої художниці ви ознайомились?
  •       Про що дізнались на уроці?
  •       Чи справдились ваші очікування від уроку?

VI. Аналізування та оцінювання учнівських робіт

VII. Домашнє завдання

 

docx
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
2144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку