Конспект уроку на тему : "Узагальнення вивченого матеріалу з розділів «Основи теорії держави і права», «Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність»"

Про матеріал
Цей урок допоможе узагальнити знання учнів, отримані на уроках, розвиватиме вміння працювати в команді, розв’язуючи правові ситуації, аналізувати правові документи, формувати критичне мислення, оцінювати поведінку людей з точки зору її правомірності
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення вивченого матеріалу з розділів «Основи теорії держави і

  права», «Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність»

Мета: узагальнити знання учнів, отримані на уроках, розвивати вміння працювати

           в команді, розв’язуючи правові ситуації, аналізувати правові документи,

           формувати критичне мислення, оцінювати поведінку людей з точки зору її

           правомірності; виховувати правову культуру та правосвідомість учнів,

           відповідальність за власні дії, вміння бути толерантним до думки товариша

Методичне забезпечення: плакати, юридичні завдання, відеофрагменти, презен-

           тація, ігровий тренінг, інтелект-карта, кластер, колограма-шифрограма,

           відеоконкурс

Епіграф

Хочеш людиною справжньою стати,

Наші закони навчись поважати

Перебіг уроку

І. Організаційний момент. Позитивна установка на роботу

Вступне слово вчителя. Я сподіваюсь, що наш урок пройде цікаво, з великою користю для всіх. Будьте дуже уважними протягом уроку і розмірковуйте, аналізуйте, пам’ятайте про загальну роботу команди, запитуйте, пропонуйте, бо до істини нам з вами йти разом

ІІ. Актуалізація знань

Гра «Знайди помилку»

Учні обмінюються зошитами, перевіряють домашнє завдання свого товариша ( підручник стор.57, завд.1-5. Правильні відповіді  наведено на екрані)  і оцінюють  його.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

IV. Перевірка знань, умінь і навичок

1.Робота в групах. У класі формуються три групи, кожна з яких опрацьовує окремий елемент форми держави. Завершується робота учнів складанням інтелект-карти на дошці

 

Визначити за інтелект-картою форми держави Україна, США,ФРН

2. Прийом «Ігровий тренінг»(Учні працюють в групах, їм пропонується розіграти ситуацію)

Учитель. Уявіть, що ви депутат міської Ради м. Кривий Ріг. На обговорення Ради винесено питання про попередження і зниження рівня злочинності в місті. Для ухвалення обґрунтованого та ефективного рішення необхідно перш за все визначити причини, що призводять до правопорушень

 Завдання. Визначте причини правопорушень та запропонуйте заходи щодо зниження рівня злочинності у нашому місті. Одна з груп виступає, решта учасників тренінгу доповнює відповідь доповідача. Причини правопорушень записують на дошці у вигляді схеми

Далі учні складають поради для місцевого органу самоврядування, які можуть бути запропоновані на розгляд міському голові м. Кривого Рогу Вілку-     лу Ю.Г.

3. Аналіз правових ситуацій

Робота з підручником стор. 7, завд.5. Визначте, у яких з описаних випадків йдеться про правопорушення (а, г, ґ, д)

4. Метод «Кластер»

(Після відповідей учнів, для наочності, учитель наклеює на дошку стікери з надписами «правопорушення», «проступок», «злочин»)

Запитання:

  1. Які види правопорушень ви знаєте?
  2. Які види проступків ви можете назвати?
  3. У чому різниця між проступком і злочином?

 

5.Відеоконкурс

Визначте, чи є правопорушення на поданих фотографіях. Якщо є, то які саме види правопорушень.

6. Юридичний семафор (робота в групах)

Визначте, до якої юридичної відповідальності буде притягнуто правопорушника

1 група

  1. Керування автомобілем у нетверезому стані
  2. Пошкодження бібліотечної книги
  3. Крадіжка автомобіля

2 група

  1. Продаж наркотичних засобів
  2. Проїзд у транспорті без квитка
  3. Запізнення на роботу на 2 години

3 група

  1. Пошкодження шкільного майна
  2. Несплата за оренду приміщення
  3. Порушення дисципліни на перерві

7. Конкурс «Юридичний рахунок» (робота в групах)

Юристи-професіонали повинні мати різнобічні знання, в тому числі з математики, уміти працювати з цифрами, швидко рахувати. Хто швидше впорається з завданням, отримує три бали. Час виконання – 1 хвилина

Розв’яжіть рівняння:

 А – В – С + Б – Г = Д, де

А – кількість областей в Україні

В – вік, з якого настає адміністративна відповідальність

С – термін, на який в нашій країні обирають Президента

Б – вік, з якого настає кримінальна відповідальність за особливо тяжкі злочини

Г – термін, протягом якого перед виборами повинен в країні кандидат у Президенти України

 8. Колограма – шифрограма

Прочитайте слово. Скажіть, що воно означає. Слово треба читати через букву

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

Злочин – порушення в кримінальній сфері, покарання за яке передбачене Кримінальним Кодексом України.

 

 

9. Криміналістичні загадки

Це чудова гімнастика для розуму будь-якого знавця права! Ці описи належать відомим детективам, а також літературним і кіногероям. Визначте, хто це.

 Він відважний поліцейський. Його партнер – людина. Він – породистий пес. (Комісар Рекс)

 Він вирізняється своєю діяльнісністю  і безстрашністю серед усіх агентів. Для нього не існує жодної перешкоди, якої він не міг би здолати. (Джеймс Бонд)

 Він – герой, захисник майбутнього. До того ж не звичайний персонаж, а мутант (Черепашка – ніндзя)

 10. Виконання тестових завдань (підручник стор.61-62)

V. Підсумки уроку

1. Учитель коментує роботу учнів на уроці, дає рекомендації з корекції знань і умінь відповідно до отриманих на уроці результатів.

2. Рефлексія

 1. Що таке правопорушення?

 2. Що таке юридична відповідальність?

 3. У яких випадках людину притягують до юридичної відповідальності, а в яких – ні?

VІ. Домашнє завдання

  1. Відповідати усно на запитання «Перевірте себе», підручник стор. 61
  2. Повторити з курсу історії України 8 класу « Конституція Пилипа Орлика»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сытник Валентина Николаевна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 листопада 2019
Переглядів
3161
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку