Підготувала: Бурилкіна Л.В.
Навчання грамоти: навчання письма, 1 клас
За освітньою технологією «Росток»
Тема. Написання малої букви а.
Мета:
навчальна: вчити правильно писати малу рукописну літеру а та поєднувати її у буквосполучення; відрізняти друковану букву від рукописної; закріплювати вміння писати малі букви я, ь, о, б, ю та інші вивчені рукописні літери; удосконалювати правильну посадку під час письма, вміння правильно тримати ручку та розташовувати зошит на парті;
розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію.
виховна: виховувати старанність.
Обладнання: підручник «Українська мова» Прописи. 1 клас.2 частина. /Кальчук М.І.,Чабайовська М.І.. – С.: ТОВ НВП «Росток А.В.Т.», 2018. –76 с.; малюнок Казкової галявини, казкової сторінки, тренажер для письма.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
Організація уроку.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.
1.Казкова сторінка. Кольоропис.
Знайди і закресли букву, яка «заблукала» і не потрапила на свій листочок. Поясни свій вибір. Наведи інші букви кольоровим олівцем.
1.Гра «Буква заблукала»
я ь о а
б ф ю и
2. «Оживи» на малюнку букви а, ф, перетворивши їх на істот.
ІІІ. Виявлення причин утруднення і фіксація в діяльності.
1.Склади казку про дружбу букв а, ф.
ІV. Побудова проєкту виходу з утруднення.
Розмалюй казкову галявину буквами а, ф.
V.Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
Вправа «Допомога»
Дай поради звірам щодо правильного письма букв а, ф. Напиши ці літери в зошитах звірят.
Фізкультхвилинка. (Вправи для розвитку м'язів пальців рук.)
а) Гра "Пальчики борються ".
Оперти подушечки пальців лівої на пальці правої руки і по черзі натискати на них.
б) Гра "Качечки вітаються".
Скласти долоні у вигляді качиних голівок і по черзі опускати їх і піднімати.
в) Гра "Курочки клюють зерно ", Постукати пальцями по парті.
Запам’ятай правильне написання букви. а
Який звук позначає ця літера?
Розгляньте уважно схему (с. 49 – завдання від мудрої Сови) послідовність написання букви а.
- Сьогодні ми навчимося писати малу літеру а.
Буква а
Графічний аналіз малої букви а
— Рядкова буква "а " складається з двох частин (елементів) — овалу і прямої похилої палички із заокругленням унизу. Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії, ведемо вгору до лінії, заокруглюючи ліворуч, потім униз, теж заокруглюючи. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч і ведемо вгору до верхньої рядкової. Потім, не відриваючи руки, ведемо вниз пряму похилу паличку, яку біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч і ведемо вгору до середини рядка.
* «Письмо в повітрі» під рахунок.
Пишемо на рахунок «і - раз-і, два-і».
*Письмо на дощечках.
А тепер спробуйте самостійно записати букву а на дощечках.
*Письмо на тренажерах для письма букви (6 р.)
Діти пишуть букву а на тренажерах.
VІ. Самостійна робота.
Написання літери а у «Прописах»:
Виконай письмове завдання. (с.49)
Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
VІІ. Включення в систему знань і повторення вивченого.
Продовження роботи в зошиті.
Знайди і закресли букви, які написані неправильно.
1. Вправа «Знайди помилку».
2.Назвати друковані букви і дописати рукописні. Спиши слово.
о б ю а ялина
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
-Які букви навчилися писати на уроці?
- Що цікавого дізналися?