Підготувала: Бурилкіна Л.В.
Навчання грамоти: навчання письма, 1 клас
За освітньою технологією «Росток»
Тема. Написання малої букви б.
Мета:
навчальна: вчити правильно писати малу рукописну літеру б та поєднувати її у буквосполучення; відрізняти друковану букву від рукописної; закріплювати вміння писати малі букви я, ь, о та інші вивчені рукописні літери; удосконалювати правильну посадку під час письма, вміння правильно тримати ручку та розташовувати зошит на парті;
розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію;
виховна: виховувати старанність.
Обладнання: підручник «Українська мова» Прописи. 1 клас.2 частина. /Кальчук М.І.,Чабайовська М.І.. – С.: ТОВ НВП «Росток А.В.Т.», 2018. –76 с.; малюнок Казкової галявини, казкової сторінки, тренажер для письма.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
Організація уроку.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.
1.Казкова сторінка. Кольоропис.
Знайди і допиши букву, яка «заблукала» і не потрапила на свій листочок. Поясни свій вибір. Наведи інші букви кольоровим олівцем.
1.Гра «Буква заблукала»
я ь а б
б і ф
ІІІ. Виявлення причин утруднення і фіксація в діяльності.
1.Придумай казку про те, як Білочка і Зайчик у Лісовій школі вчилися правильно писати букви о, б, ю.
ІV. Побудова проєкту виходу з утруднення.
Розмалюй казкову галявину буквами о, б, ю.
V.Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
1. Визнач краще письмо в зошитах звірят.
Вправа «Допомога»
2.Напиши Вовчику групу букв о, б, ю.
Пальчикова гімнастика
ДРУЖНІ ПАЛЬЧИКИ
Вихідне положення: пальці однієї руки випрямити, притиснути один до одного та утримувати напружені пальці до рахунку 10. Виконувати спочатку кожною рукою по черзі, а потім обома руками одночасно. Після вправи — стряхнути кисті рук.
Пальчики живуть в сім’ї,
Це помічники мої.
Запам’ятай правильне написання букви. Який звук позначає ця літера?
Розгляньте уважно схему (с. 44 – завдання від мудрої Сови) послідовність написання букви б.
- Сьогодні ми навчимося писати малу літеру б.
Буква б
- Мала буква «б» складається з двох елементів: овал і пряма похила подовжена паличка із плавним поворотом праворуч.
- В яких вивчених раніше буквах є подібні елементи?
- Діти, спробуйте пофантазувати, на кого схожа буква «б»?
Пояснення написання літери «б»
- Починаємо писати букву «б» із овалу (як букву «о»), перетинаємо верхню рядкову лінію, ведемо до міжрядкової з плавним поворотом праворуч.
* «Письмо в повітрі» під рахунок.
Пишемо на рахунок «і-раз-і, два».
*Письмо на дощечках.
А тепер спробуйте самостійно записати букву б на дощечках.
*Письмо на тренажерах для письма букви (6 р.)
Діти пишуть букву б на тренажерах.
VІ. Самостійна робота.
Написання літери б у «Прописах»:
(Перед початком письма в зошитах потрібно повторити правила, яких слід дотримуватися під час письма. Учні озвучують, як правильно сидіти під час письма; правильно розміщувати зошит; правильно тримати руки на парті та ручку.)
Виконай письмове завдання. (с.45)
Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
VІІ. Включення в систему знань і повторення вивченого.
Продовження роботи в зошиті.
Знайди і закресли букви, які написані неправильно.
1. Вправа «Знайди помилку».
2.Назвати друковані букви і дописати рукописні. Спиши слово.
я ь о б борщ
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
-Яку букву навчилися писати на уроці?
- Що цікавого дізналися?
- Кому ми допомагали із Лісової школи?
Вправа «Сонечко»