Підготувала: Бурилкіна Л.В.
Навчання грамоти: навчання письма, 1 клас
За освітньою технологією «Росток»
Тема. Написання малої букви е.
Мета:
навчальна: вчити правильно писати малу рукописну літери е та поєднувати їх у буквосполучення; відрізняти друковану букву від рукописної; закріплювати вміння писати малі букви с, є та інші вивчені рукописні літери; удосконалювати правильну посадку під час письма, вміння правильно тримати ручку та розташовувати зошит на парті;
розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію.
виховна: виховувати старанність.
Обладнання: підручник «Українська мова» Прописи. 1 клас.2 частина. /Кальчук М.І.,Чабайовська М.І.. – С.: ТОВ НВП «Росток А.В.Т.», 2018. –76 с.; малюнок Казкової галявини, казкової сторінки, тренажер для письма.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
Організація уроку.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.
1.Казкова сторінка. Кольоропис.
Знайди і закресли букву, яка «заблукала» і не потрапила на свій листочок. Поясни свій вибір. Наведи інші букви кольоровим олівцем.
1.Гра «Буква заблукала»
с е є
х ж о
2. «Оживи» на малюнку букви с, є, е, х, ж, перетворивши їх на істот.
ІІІ. Виявлення причин утруднення і фіксація в діяльності.
1.Склади казку про дружбу букв с, є, е, х, ж.
ІV. Побудова проєкту виходу з утруднення.
Вправа «Допомога»
Дай поради звірам щодо правильного письма букв с, є, е, х, ж. Напиши ці літери в зошитах звірят.
V.Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
Розмалюй казкову галявину буквами с, є, е, х, ж..
Фізкультхвилинка. (Вправи для розвитку м'язів пальців рук.)
а) Гра "Пальчики борються ".
Оперти подушечки пальців лівої на пальці правої руки і по черзі натискати на них.
б) Гра "Качечки вітаються".
Скласти долоні у вигляді качиних голівок і по черзі опускати їх і піднімати.
в) Гра "Курочки клюють зерно ", Постукати пальцями по парті.
V. Продовження роботи в зошиті.
Запам’ятай правильне написання букви. е
Який звук позначає ця літера?
Розгляньте уважно схему (с. 56 – завдання від мудрої Сови) послідовність написання букви е.
- Сьогодні ми навчимося писати малу літеру е.
Буква е
Графічний аналіз малої букви е
— Рядкова буква е складається з одного елемента: петлі, що не виходить за межі робочого рядка.
Засвоєння конфігурації літери
1) Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів
Алгоритм написання рядкової букви е
* «Письмо в повітрі» під рахунок.
Пишемо на рахунок «і - раз-і».
*Письмо на дощечках.
А тепер спробуйте самостійно записати букву е на дощечках.
*Письмо на тренажерах для письма букви (6 р.)
Діти пишуть букву е на тренажерах.
VІ. Самостійна робота.
Написання літери е у «Прописах»:
Виконай письмове завдання. (с.56)
Повторення лічилки.
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси я його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати вправно,
До роботи я берусь.
Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
VІІ. Включення в систему знань і повторення вивченого.
Продовження роботи в зошиті.
Знайди і закресли букви, які написані неправильно.
1. Вправа «Знайди помилку».
2.Назвати друковані букви і дописати рукописні. Спиши слово.
с е є лелека
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
-Які букви навчилися писати на уроці?
- Що цікавого дізналися?