Конспект уроку навчання грамоти для 1 класу

Про матеріал

Матеріал уроку ознайомить дітей з буквою же, дасть уявлення про її звукове значення, вчить правильно читати слова з буквою «же». Розвивати логічне мислення. Виховувати любов до рідної мови.

Перегляд файлу

 

УРОК ЧИТАННЯ

Тема. Ознайомлення та вивчення букви ж, її звукового значення .

Мета. Ознайомити дітей з буквою же, дати уявлення про її звукове значення, вчити правильно читати слова з буквою «же». Розвивати логічне мислення. Виховувати любов до рідної мови.

Обладнання. Предметні малюнки, індивідуальний набір фішок з умов­ними позначеннями звуків.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент.

Стали діти , підтягнулись,

Один одному всміхнулись.

На урок старання не забудьте взяти.

Сіли всі рівненько , будем працювати.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Логічні вправи.

Уважно послухайте слова. Знайдіть зайве слово.

Життя, жито, пшениця.                            

Жук, жаба, соловейко.

- Яке слово зайве у першому рядочку? (Пшениця).

- Чому? (У ньому немає звуку [ж]).

- Яке слово зайве у другому рядку? Чому?

2. Бесіда-гра.

- Діти, яка зараз пора року? Чому ви так вважаєте?

- Так, це все вірно. А ще з приходом осені на небі є багато хмаринок, з яких січе дощ.

 Ось сьогодні до нас у клас завітала така хмаринка, але за­мість краплинок у неї букви.

Вітер краплинки у хмарки зірве, але лише з буквами, які ми вже вивчи­лиC:\Users\Людмила Викторовна\Pictures\2018-01-26 урок\урок 001.jpg- Назвіть і покажіть краплинки, які зірвав вітер.

- Вітер зірвав одну краплинку. Ми знаємо що це за буква? (Ні).

- А хто з вас знає? (Якщо ніхто з учнів не знає, то відповідає на  запи­тання вчитель).

- Це буква «же». Давайте повторимо разом.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

1. Робота над новим матеріалом.

- Отже, сьогодні ми познайомимося з новою літерою - «же», яка по­значає звук [ж]. Як ви думаєте, це приголосний чи голосний звук? (Приго­лосний).

- Чому? (Тому що повітря на своєму шляху зустрічає перешкоди).

- На яку комаху подібна буква «же», як вигадаєте? Правильно, на жука.    (Демонструю ілюстрацію).

- Давайте складемо вірш про жука. Я починаю рядочок, а ви закінчуєте добираючи слова, записані на дошці.

Жук на дереві сидів,

Стає на лапи й ... полетів,

Ой, жука ми не ... спіймали,

Бо ми крил таких не ... мали.

2. Складання звукової моделі слова.

- Діти, погляньте уважно на ілюстрацію, що це за птах? (Журавель).

Я на дошці запишу звукову модель слова «журавель», а ви на парті та кож самостійно за допомогою фішок викладіть звуко-складову модель даного слова.

(На дошці вчитель навмисне допускає помилки, діти виправляють:

останній звук м'який; наголос падає на останній склад).

- Діти, як ви визначили, на який склад падає наголос? (Для цього потрібно вимовити слово з питальною інтонацією).

- Прочитайте слова. До слів з лівого стовпчика доберіть слова з право ' з'єднайте їх лініями.

                  Життя                                        зелена

                  Мереживо                                   маленький

                  Жайворонок                                біле

                  Жаба                                            щасливе

- Складіть речення з утвореними словосполученнями.

3. Динамічна пауза. (Під музику діти виконують ритмічні вправи).

4. Робота з складовими таблицями.

 а) Читання лінійних складових таблиць:

б) Складання слів з складами:

КНИЖ-КА            ЛОЖ-КА                 ЖИ-ТО

СТЕЖ-КА            ДІЖ-КА                  ЖА-ТИ

СМУЖ-КА          ДУЖ-КА                 ЖА-БА

5. Робота за букварем.

а) Читання ланцюжка літер.

б) Аналіз звуко-сладових схем: вуж, жук, -журавель (називання лан­цюжка звуків у словах з якісною їх характеристикою).

в) Читання складових таблиць.

г) Заучування правила: «Чітко вимовляй букву «же» в словах».

Читання слів: ніжки, ріжки, смужки, дужки,

- Як звучать ці слова? Прочитайте мовчки слова першої колонки. -Слова якого стовпчика звучать пестливо?

д) Диференційовані завдання-читання з наступною перевіркою.

1) Учням І групи вивчити напам'ять за сторінкою букваря скоромовку.

2) Учням II групи навчитись виразно читати текст про женчиків.

3) Учням ІІІ групи прочитати слова з буквою «же» в тексті про літо.

6. Фізхвилинка.

7. Гра «Зберіть слова».

- З даними складами утворіть слова, що означають назву предмета (жу, вель, ра; жу, лик, рав); дію предмета (жить, бі; жить, ле; жи, дру, ти; ка, роз, жи; жіть, по, ка).

8. Робота над текстом «Лисичка і Журавель».

а) Читання тексту учнями мовчки

б) Читання-аналіз за запитаннями:

- Як ставилися герої казки один до одного? Як запросила Лисичка Жу­равля до себе в гості? Коли прийшов Журавель до Лисички? Прочитайте ча­стину речення, в якому говориться про те, чим частувала свого гостя Лиси­чка. Прочитайте ту частину речення, в якому розповідається про те, як частувала Лисичка Журавля.

в) Розвиток мовлення учнів.

1. Розповідь учнями казки.

- Хто пригадає, як далі розгортались події

2. Постановка «живої картинки».

9. Робота з ілюстрацією букваря.

10. Робота ігрового характеру.

- Заповніть порожні клітинки таким чином, щоб вийшли за вказаною ознакою:

1. Предмет для спання.

2. Лісова ягода

3. Довгошия тварина.

4. Лісовий мешканець з голками на тілі.

слова-назви

 

 

 

ж

 

 

 

 

ж

 

 

 

 

ж

 

 

 

 

 

 

 

ж

 

 

 

11. Підсумок уроку.

-Якої букви не вистачає у словах:   ..иття,     ...ук,  …ито,   ло…ка

- Наведіть приклади слів, у яких звук [ж] чується на початку, в сере­дині, в кінці слова.    

- Сьогодні на уроці активно працювали …

 

doc
Додано
29 січня 2018
Переглядів
1871
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку