Конспект уроку для узагальнення та систематизації знань учнів з теми "Найбільший спільний дільник.Найменше спільне кратне" з використанням різних прийомів роботи,великою кількістю усних вправ, з урахуванням вікових особливостей учнів.
Тема: Найбільший спільний дільник. Найменше спільне кратне .
Мета:
навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми; домогтися засвоєння алгоритму знаходження НСД та НСК; сформувати поняття взаємно простих чисел;
розвивальна:розвивати вміння працювати за алгоритмом,сприяти вдосконаленню обчислювальних навичок;
виховна:виховувати відповідальність та дисциплінованість,наполегливість.
Дидактичні матеріали: підручник, картки із завданнями.
Технології: робота в команді.
Тип уроку: урок-гра.
План уроку
Знання – це сила, а сила – в знаннях
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель вітається з учнями, перевіряє готовність учнів до уроку,налаштовує їх на роботу.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
1. Запитання до класу
1.Чи можна виконати ділення:
а) натурального числа на натуральне число;
б) десяткового дробу на натуральне число;
в) десяткового дробу на десятковий дріб?
2. Чи завжди від ділення двох натуральних чисел маємо в частці натуральне число? (Ні, це може бути як натуральне число, так і дріб.)
2. Розв’яжіть рівняння:
а) 4х= 20; б) 0,6x= 0,36.
ІІІ. Усний рахунок
1. Виконайте ділення і зробіть перевірку множенням:
а) 36 : 6; б) 3,6 : 6;
в) 24 : 8; г) 2,4 : 8;
ґ) 56 : 0,7; д) 5,6 : 0,7;
е) 18 : 0,9; є) 1,8 : 0,9;
ж) 28: 0,7; з) 2,8 : 0,7;
и) 1 : 2; і) 3 : 4.
ІV. Вікторина
Клас ділиться на команди по 4-5 учнів (по дві парти). Обирається капітан команди та назва команда. На дошці накреслена таблиця для записування результатів.
Завдання 1.
Кожна команда по черзі отримує запитання. За правильну відповідь команда отримує 2 бали. Якщо команда відповідає неправильно, або не відповідає на питання протягом 10 секунд, то на це питання відповідає та команда яка першою підняла руку отримує за правильну відповідь 2 бали.
Питання.
Завдання 2.
Кожна команда отримує карточку з завданням. На знаходження НСД та НСК дається 3 хвилини. За правильно і вчасно виконане завдання команда отримує 4 бали.
Карточки:
1. НСД(12,36) = 12
НСК(30,25) = 150
2. НСД(26,39) = 13
НСК(18,36) = 36
3. НСД(8,12) = 4
НСК(24,32) = 72
4. НСД(5,10) = 5
НСК(16,56) = 112
5. НСД(16,26) = 2
НСК(21,28) = 84
6. НСД(36,42) = 6
НСК(26,39) = 78
7. НСД(24,36) = 12
НСК(23,3) = 69
Завдання 3. СУПЕР ЗАВДАННЯ
Питання оголошуються для всього класу. За першу правильну відповідь команда отримує 6 балів.
Підсумки вікторини.
По закінченню вікторини визначається переможець за максимальною кількістю балів.
V. Закріплення і корекція знань, формування вмінь
Розбір питань на які було дано помилкові або неповні відповіді. Розбір помилок при виконанні завдань на карточках при знаходженні НСД та НСК. Розбір задач супер завдання.
VІ. Висновки уроку
Виставлення оцінок учасникам вікторини. Вислуховування побажань і пропозицій щодо проведення подібних вікторин на подальших уроках математики.
VІІ. Домашнє завдання
Задаються номери по підручнику з вивченої теми.