Тема: Нумерація багатоцифрових чисел. Задачі на спільну роботу, в яких продуктивність праці виконавців невідома. Многокутник. Периметр многокутника
Мета: вчити читати багатоцифрові числа, виділяти розрядний склад числа; удосконалювати вміння учнів розв'язувати задачі на спільну роботу; виконувати множення круглого двоцифрового числа на одноцифрове за алгоритмом ; обчислювати периметр многокутника; розвивати аналітичне мислення, техніку швидких обчислень, пам’ять, увагу; виховувати допитливість, організованість, бажання досягти успіху в роботі та інтерес до математики;
Тип уроку: формування навичок і вмінь.
Обладнання:ноутбуки, гаджети, таблиці, кольорові олівці, зошитпідручник за науково-педагогічним проектом «Інтелект України»(автори І.В.
Гавриш, С.О. Доценко).
І. Організаційний момент.
- Сьогодні у нас урок математики. Ми з вами вже працюємо з початком зими за Адвент –календарем очікування 2023 року, де виконуємо цікаві завдання в очікуванні свят і сюрпризів. Пропоную продовжити цю тему і на уроці математики і здійснити мандрівку Зимовим експресом. Наші супергерої запрошують нас в нову подорож Чудовою математичною країною. Нас чекають нові завдання і цікаві випробування. Пропоную мандрівку зручним математичним експресом. Ви готові?
1.Емоційне налаштування
-Для продуктивної і завзятої роботи, прошу вас, любі діти, налаштуватися на роботу за нашими афірмаціями.
https://drive.google.com/file/d/1Nq5YfySuFNTjHM9i9Pd6YiOOKiYWJ0vZ/view https://drive.google.com/file/d/1NyanpHVRzyVuNcq_V23XJ-11q8284ArO/view -Який настрій ми беремо з собою? Покажіть нам.
(діти показують свій настрій за допомогою опцій на пристрою)
2. Визначення особистих завдань.
-Бажаю, щоб такий чудовий настрій у вас був протягом цілого уроку.
-Прочитаємо тему уроку.
-Які завдання ставимо перед собою на уроці?
- З темою уроку ознайомилися . Як ви гадаєте, що нового ми сьогодні дізнаємось? ( Діти висловлюють свої припущення)
- Тож рушаємо у нашу зимову подорож. Для нашої мандрівки вам знадобляться кольорові олівці для оцінювання своєї роботи. Самооцінювання ми будемо робити за таким алгоритмом: якщо ви виконали завдання безпомилково - поряд із завданням малюєте жовтий смайлик, якщо 1-2 помилки – синій, а якщо 3 і більше – червоний. В кінці уроку ви порахуєте свої смайлики і виконаєте підсумкове оцінювання своєї роботи на уроці. А я перегляну ваше оцінювання і спланую нашу роботу надалі.
-Тож рушаймо!
1. Актуалізація опорних знань
- Зупинка « Зимові рукавички»
- Щоб не замерзнути під час мандрівки нам треба одягнути рукавички і на першій зупинці ми перевіримо свої знання виконавши тест. Перейдіть за посиланням і виконайте тест за 4хв.
https://vseosvita.ua/test/office/iym015#:~:text=https%3A//vseosvita.ua/test/start /iym015
- Молодці, всі закінчили вчасно. Свою оцінку за роботу ви побачили і визначилися над чим ще треба попрацювати.
- Зупинка «Веселі санчата»
- Переміщуємося до наступної зупинки. Нам треба у подорож взяти санчата , щоб весело мандрувати і зробити маленьку математичну розминку під час усного рахунку «Нейробіка від БУ-Бу»(відповідь діти пишуть у чаті)
https://drive.google.com/file/d/1OCgNVD5mkfRt72Nfzvz5Y4Y20PHSQ8m2/v iew
- Перевіримо , яка ж правильна відповідь. https://drive.google.com/file/d/1O1dcQ6fsIPYSsJNP83fdpcmNlBR7u4cx/view
- Продовжуємо далі! https://drive.google.com/file/d/1IDXXaV4knw4ZlUBz7P-
- Звіряємо свої відповіді. https://drive.google.com/file/d/1IJsFn50mGj4M2u3xG2rdOpP8ltJ6bSWD/view
-Приготувалися для виконання останнього завдання. https://drive.google.com/file/d/1N2MsXvRtPy8_ZBUU72IGFwFmGizBN5gq/ view
-Перевірка:
https://drive.google.com/file/d/1NBLX-FdEP1ElyN14NKY1jPpkrEaWomP8/view -Чудово впоралися із завданням! Ох і швидко вмієте рахувати! Оцініть свою роботу, намалюйте відповідний смайлик у зошиті і отримайте відповідного кольору санчата! Я впевнена, що всі отримали жовті й сині санчата!
2.Вивчення нового матеріалу.
- А як ж зима у нас без зимових розваг, тож робимо наступну зупинку у наших друзів Супергероїв.
Зупинка « Зимові розваги з Супергероями» Робота за таблицею «Круглі числа» завдання 1.
- Розпочнемо роботу із завдання, яке підготувала Чаріниця чисел.
- Повторимо назви круглих чисел.
- Запишемо числа в порядку зростання.
(100, 1000,1000000, 1 000 000 000, 1 000 000 000 000)
- Обведіть найменше число (100).
- Подивіться на слайд і перевірте себе. Оцініть свою роботу.
Робота над правилом Вундеркота ,завдання 2 - Діти, прочитайте правило, разом з диктором. - Прочитайте правило самостійно - Відтворіть з пам’яті.
Самостійна робота над завданням 2.1.
- Потренуємось у записі багатоцифрових чисел. Запишемо в десятковій системі числення 6 мільйонів, два мільярди,, один трильйон. 6 000 000, 2 000 000 000, 1 000 000 000 000.
- Звірили свої записи із слайдом. Відповідним кольором оцініть свою роботу.
Завдання 3 від Торнадо.
- Установимо закономірність і продовжимо послідовність (допиши три числа) (Трильйон, квадрильйон)
4 000 000 000 000, 5 000 000 000 000 000, 6 000 000 000 000 000 000.
- Уважно подивіться на слайд і порахуйте чи всі нулі записали.
- Суперово погралися і попрацювали , навчилися записувати багатоцифрові числа.
- Прийшов час хвилинку відпочити.
Зупинка відпочинку Фізкультхвилинка для очей
https://www.google.com/search?client=opera&q=зимова+зарядка+для+очей&so urceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-
8#fpstate=ive&vld=cid:944e1fa8,vid:9znAKmoG9tg ІV. Повторення вивченого матеріалу.
Зупинка «Сніговичок»
-Мандруємо далі. Нас запрошує Торнадо допомогти зліпити сніговика і виконати цікаві завдання, демонструючи свої знання.
1.Робота над правилом множення круглого двоцифрового числа на одноцифрове.
- Діти , читаємо правило за диктором; - Читаємо самостійно, відтворюємо із пам'яті.
- Ще раз повторимо правила разом зі мною: щоб помножити кругле число одноцифрове, потрібно спочатку виконати множення, не зважаючи на нулі, а потім дописати стільки нулів, скільки їх у круглому числі. Наприклад: 20 • 2 = 40, 200 • 3 = 600.
2.Виконання тренувального завдання 5 на множення.
- Працюємо самостійно.
- Пригадали і почали працювати.
- Виконуємо завдання від Торнадо, множимо круглі двоцифрові числа на одноцифрові.
-Перевіряємо свою роботу за слайдом. (Діти перевірять вирази, оцінюють свою роботу)
3.Робота над правилом про переставний закон множення. - Знову Торнадо запрошує нас повторити правило.
- Хто нам відтворить з пам’яті це правило?( від перестановки множників добуток не зміниться).
- Повторили правило самостійно, відтворюємо із пам'яті.
- Застосуйте це правило при виконанні наступного завдання.
4.Виконання тренувальних вправ, завдання 6.1.
( Коментоване виконання завдання)
- Здорово попрацювали . Торнадо вам щиро дякую за допомогу і за вміння множини круглі двоцифрові числа і користуватися переставним законом множення.
V. Робота над рівняннями. Зупинка «Чарівна ковзанка»
- Ну які ж зимові розваги без ковзанки?
- Подивіться, яка гарна ковзанка! Тож зупинимося на цій зупинці. Але, щоб покататися на цій ковзанці, є одна умова – треба розв’язати рівняння. - Пропоную переглянути презентацію і пригадати алгоритм розв’язання такого виду рівнянь https://drive.google.com/file/d/1DSN8VlmLzn9DoL91PT_r8Bk_52f2Ixg0/view - Перекажіть побачене один одному . Перейдіть у сесійні зали.
- Застосовуючи свої знання – розв’яжіть дані рівняння.
2. Розв'язування рівнянь 7.
а) 40 + (х -26) = 160 б) 50 + (150 – х) = 170
- Перевіряємо свою роботу за слайдом. (Діти перевірять вирази, оцінюють свою роботу)
- Просто неперевершено ! Всі навчилися розв’язувати рівняння!
- Гарна ковзанка для розваг у нас була. VІ. Фізкультхвилинка.
Гарно попрацювали , а тепер гарно потанцюємо і погріємося. https://www.youtube.com/watch?v=A09aJ3gvLWs&t=1s
VIІ. Робота над задачею від Розумнички.
- Рушаймо далі і ми опинилися на Зупинці «Кмітливих сніжинок»
- Нас запрошує Розумниця попрацювати із задачею на спільну роботу у яких продуктивність праці виконавців невідома.
- Перегляньте презентацію і пригадайте алгоритм роботи над таким видом задач.
Перегляд презентації
https://drive.google.com/file/d/1Dfp8ezRuFh4tQ4LKx63SeOydkvMk733u/vie w
- Робота в парах. Перекажіть побачене один одному (сесійні зали) Розв’язування задачі 9 в робочому зошиті.
- Прочитайте текст задачі.
- Бабуся за 2 дні зв’язала 8 рукавичок, а Оленка за 3 дні – 6рукавичок. За скільки днів вони зв’яжуть 30 рукавичок, якщо працюватимуть разом ? - Назвіть дані, які відомі (Бабуся за 2 дні зв'язала 8 рукавичок, а Оленка за 3 дні 6 рукавичок).
- Визначте , що слід знайти (За скільки днів спільної роботи зв'яжуть 30 рукавичок).
- Що відомо? (Бабуся за 2 дні в'яже 8 рукавичок)
- Що можемо дізнатися? (Скільки рукавичок в'яже за 1 день. Для цього 8 : 2 =
4 (р.))
- Що відомо про Оленку? ( За 3 дні в'яже 6 рукавичок)
- Що можемо дізнатися? ( Скільки виготовляє Оленка рукавичок за 1 день.
Для цього 6: 3 = 2)
- Тепер, що можемо дізнатися? (Скільки рукавичок в'яжуть за день бабуся і Оленка разом. Для цього 4+2 =6 (р.).Тобто ми знайшли продуктивність спільної праці).
- Нарешті можемо дізнатися, за скільки днів спільної роботи бабуся і Оленка зв'яжуть 30 рукавичок. Для цього 30 поділимо на 6. Отримаємо 5.
- Отже, за 5 днів спільної роботи бабуся і Оленка зв'яжуть 30 рукавичок.
- Запишіть розв’язання в зошиті.
- Перевіряємо свою роботу за слайдом. (Діти перевірять і оцінюють свою роботу)
- Розумничка вам дякує за гарні вміння розв’язувати задачі . На знак подяки, дарує кожному кмітливу сніжинку.
VIIІ. Закріплення вивченого попереднього матеріалу - Ми з вами так швидко мандруємо Зимовим експресом, що опинилися на останній зупинці « Геометричний снігопад». Цей снігопад такий сильний, що нашого друга Суперромбика засипало снігом, і тільки тоді , коли ми з вами знайдемо периметр чотирикутника, ми знайдемо те місце , де засипало нашого помічника.
-То що , зможемо йому допомогти?
Робота над обчисленням периметра многокутника:
- Що потрібно знайти, щоб обчислити периметр чотирикутника? (Виміряти сторони фігури)
АВ =4 см
ВС =4 см
СD =4 см 5 мм DA = 6 см -А зараз обчислимо периметр многокутника .
Р = АВ+ВС+ СD + DА = 4 см + 4 см + 4 см 5 мм+ 6 см= 18 см 5 мм. - Ви справжні друзі і має чудові математичні знання , які допомогли звільнити Суперромбика. Він щиро вам дякую і обіцяє надалі завжди допомагати у навчанні.
- Наша весела математична мандрівка закінчилася. Підведемо підсумки нашої мандрівки. Всі завдання , які ми ставили собі на початку уроку , виконали!
- Закріпити матеріал ви зможете, коли виконаєте домашнє завдання.
1.Пояснення домашнього завдання на с.13 https://padlet.com/oksanapikulua/ocaod5jgkhzqijzv
2.Самооцінювання
https://www.menti.com/al8d5nfa97ii
- Прошу вас перейти за поданим посилання у чаті і перетягнути повзунки, відповідно порахованим смайликам, які ви собі малювали під час роботи.
Виконайте підсумкове оцінювання вашої роботи на уроці.
-Дякую. Результати я залишу для себе і ознайомлюся пізніше з вашою самооцінкою у виконаній вправі та під час перевірки ваших робіт, які ви мені надішлете. 3.Рефлексія
А які же зимові свята без Святого Миколая?
-Переходимо за посиланням і складаємо у мішок Святого Миколая емоції, з якими ви залишаєте наш урок. https://docs.google.com/drawings/d/1QNx6cV05x6T2ZZXz9ulj40gPYNxrpwe0Jx uuM57T1nQ/edit -Щиро дякую за продуктивну і результативну роботу на уроці ! - Але наша мандрівка не закінчилися , ми її продовжимо на уроках української мови і Я пізнаю світ! -Успіхів вам і святкового настрою!