Конспект Уроку "Нумерація багатоцифрофич чисел, задачі на спільну роботу, у яких продуктивність праці виконавців невідома. Многокутник. Периметр многокутника.

Про матеріал
Розробка онлайн- уроку математики 3 клас за навчально -педагогічним проєктом "Інтелект України". Всі посиалання активні .
Перегляд файлу

Тема: Нумерація багатоцифрових чисел. Задачі на спільну роботу, в яких продуктивність праці виконавців невідома. Многокутник. Периметр многокутника

Мета: вчити читати багатоцифрові числа, виділяти розрядний склад числа; удосконалювати вміння учнів розв'язувати задачі на спільну роботу; виконувати множення круглого двоцифрового числа на одноцифрове за алгоритмом ;  обчислювати периметр многокутника; розвивати аналітичне мислення, техніку швидких обчислень, пам’ять, увагу; виховувати допитливість, організованість, бажання досягти успіху в роботі та  інтерес до математики; 

 

Тип уроку: формування навичок і вмінь.

 

Обладнання:ноутбуки, гаджети, таблиці, кольорові олівці, зошитпідручник  за науково-педагогічним проектом «Інтелект України»(автори І.В.

Гавриш, С.О. Доценко). 

                                                  Хід уроку

І. Організаційний момент.

   - Сьогодні у нас урок математики. Ми з вами вже працюємо з початком зими за Адвент –календарем очікування 2023 року, де виконуємо цікаві завдання в очікуванні свят і сюрпризів. Пропоную продовжити цю тему і на уроці математики і здійснити мандрівку Зимовим експресом. Наші супергерої запрошують нас в нову подорож Чудовою математичною  країною. Нас чекають нові завдання і цікаві випробування. Пропоную мандрівку зручним математичним експресом. Ви готові?

 1.Емоційне налаштування

-Для продуктивної і завзятої роботи, прошу вас, любі діти, налаштуватися на роботу за нашими афірмаціями.

https://drive.google.com/file/d/1Nq5YfySuFNTjHM9i9Pd6YiOOKiYWJ0vZ/view https://drive.google.com/file/d/1NyanpHVRzyVuNcq_V23XJ-11q8284ArO/view -Який настрій ми беремо з собою? Покажіть нам.

(діти показують свій настрій за допомогою опцій на пристрою)

 

2. Визначення особистих завдань.

-Бажаю, щоб такий чудовий настрій  у вас був протягом цілого уроку.

-Прочитаємо тему уроку.

-Які завдання ставимо перед собою на уроці?

 

ІІІ. Розвиток математичних знань

-            З темою уроку ознайомилися . Як ви гадаєте, що нового ми сьогодні дізнаємось? ( Діти висловлюють свої припущення)

-            Тож рушаємо у нашу  зимову подорож. Для нашої мандрівки вам знадобляться кольорові олівці для оцінювання своєї роботи. Самооцінювання ми будемо робити за таким алгоритмом: якщо ви виконали завдання безпомилково  - поряд із завданням малюєте жовтий  смайлик, якщо 1-2 помилки – синій, а якщо 3 і більше – червоний. В кінці уроку ви порахуєте свої смайлики і виконаєте  підсумкове  оцінювання своєї роботи на уроці. А я перегляну ваше оцінювання і спланую нашу роботу надалі.

-Тож рушаймо!

1. Актуалізація опорних знань

-            Зупинка « Зимові рукавички»

-            Щоб не замерзнути під час мандрівки нам треба одягнути рукавички і на першій зупинці ми перевіримо свої знання виконавши тест. Перейдіть за посиланням і виконайте тест за 4хв.

https://vseosvita.ua/test/office/iym015#:~:text=https%3A//vseosvita.ua/test/start /iym015

-            Молодці, всі закінчили вчасно. Свою оцінку за роботу ви побачили і визначилися над чим ще треба попрацювати.

-            Зупинка «Веселі санчата» 

-            Переміщуємося до наступної зупинки. Нам треба  у подорож взяти санчата , щоб весело мандрувати і зробити маленьку математичну розминку під час усного рахунку «Нейробіка від БУ-Бу»(відповідь діти пишуть у чаті)

https://drive.google.com/file/d/1OCgNVD5mkfRt72Nfzvz5Y4Y20PHSQ8m2/v iew

-            Перевіримо , яка ж правильна відповідь. https://drive.google.com/file/d/1O1dcQ6fsIPYSsJNP83fdpcmNlBR7u4cx/view

-            Продовжуємо далі! https://drive.google.com/file/d/1IDXXaV4knw4ZlUBz7P-

6EdP_YeZdrUSo/view

-            Звіряємо свої відповіді. https://drive.google.com/file/d/1IJsFn50mGj4M2u3xG2rdOpP8ltJ6bSWD/view

-Приготувалися для виконання останнього завдання. https://drive.google.com/file/d/1N2MsXvRtPy8_ZBUU72IGFwFmGizBN5gq/ view

-Перевірка:

https://drive.google.com/file/d/1NBLX-FdEP1ElyN14NKY1jPpkrEaWomP8/view -Чудово впоралися із завданням! Ох і швидко вмієте рахувати! Оцініть свою роботу, намалюйте відповідний смайлик у зошиті і отримайте відповідного кольору санчата! Я впевнена, що всі отримали жовті й сині санчата!

 2.Вивчення нового матеріалу.

-            А як ж зима у нас без зимових розваг, тож робимо наступну зупинку у наших друзів Супергероїв.

Зупинка « Зимові розваги з  Супергероями» Робота за таблицею «Круглі числа» завдання 1.

-            Розпочнемо роботу із завдання, яке підготувала Чаріниця чисел.

-            Повторимо назви круглих чисел.

-            Запишемо числа в порядку зростання.

(100, 1000,1000000, 1 000 000 000, 1 000 000 000 000)

-            Обведіть найменше число (100).

-            Подивіться на слайд і перевірте себе. Оцініть свою роботу.

 

Робота над правилом Вундеркота ,завдання 2 - Діти, прочитайте правило, разом з диктором. - Прочитайте правило самостійно - Відтворіть з пам’яті.

     Самостійна робота  над завданням 2.1.

-            Потренуємось  у записі багатоцифрових чисел. Запишемо в десятковій системі числення 6 мільйонів, два мільярди,, один трильйон. 6 000 000, 2 000 000 000, 1 000 000 000 000.

-            Звірили свої записи із слайдом. Відповідним кольором оцініть свою роботу.

Завдання 3 від Торнадо.

-            Установимо закономірність і продовжимо послідовність (допиши три числа)  (Трильйон, квадрильйон)

4 000 000 000 000, 5 000 000 000 000 000, 6 000 000 000 000 000 000.

-         Уважно подивіться на слайд і порахуйте чи всі нулі записали. 

-         Суперово погралися і попрацювали , навчилися записувати багатоцифрові числа.

-         Прийшов час хвилинку відпочити.

Зупинка відпочинку Фізкультхвилинка для очей

https://www.google.com/search?client=opera&q=зимова+зарядка+для+очей&so urceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-

8#fpstate=ive&vld=cid:944e1fa8,vid:9znAKmoG9tg ІV. Повторення вивченого  матеріалу.

Зупинка «Сніговичок»

 -Мандруємо далі. Нас запрошує Торнадо допомогти зліпити сніговика і  виконати цікаві завдання, демонструючи свої знання.

 1.Робота над правилом множення круглого двоцифрового числа на одноцифрове.

-   Діти , читаємо правило за диктором; - Читаємо самостійно, відтворюємо із пам'яті.

-   Ще раз повторимо правила разом зі мною: щоб помножити кругле число одноцифрове, потрібно спочатку виконати множення, не зважаючи на нулі, а потім дописати стільки нулів, скільки їх у круглому числі. Наприклад: 20 • 2 = 40, 200 • 3 = 600.

2.Виконання тренувального завдання 5 на множення.

-   Працюємо самостійно. 

-   Пригадали і почали працювати.

-   Виконуємо завдання від Торнадо, множимо круглі двоцифрові числа на одноцифрові.

-Перевіряємо свою роботу за слайдом. (Діти перевірять вирази, оцінюють свою роботу)

 3.Робота над правилом про переставний закон множення.  - Знову Торнадо запрошує нас повторити правило.

-   Хто нам відтворить з пам’яті це правило?( від перестановки множників добуток не зміниться).

-   Повторили правило самостійно, відтворюємо із пам'яті.

-   Застосуйте це правило при виконанні наступного завдання.

4.Виконання тренувальних вправ, завдання 6.1.

( Коментоване виконання завдання)

-   Здорово попрацювали . Торнадо вам щиро дякую за допомогу і за вміння  множини круглі двоцифрові числа і користуватися переставним законом множення.

V. Робота над рівняннями. Зупинка «Чарівна ковзанка»

-   Ну які ж зимові розваги без ковзанки? 

-   Подивіться, яка гарна ковзанка! Тож зупинимося  на цій зупинці. Але, щоб покататися на цій ковзанці, є одна умова – треба розв’язати рівняння. - Пропоную переглянути презентацію і пригадати алгоритм розв’язання такого виду рівнянь  https://drive.google.com/file/d/1DSN8VlmLzn9DoL91PT_r8Bk_52f2Ixg0/view - Перекажіть побачене один одному . Перейдіть у сесійні зали.

-   Застосовуючи свої знання – розв’яжіть дані рівняння.

2. Розв'язування рівнянь 7.

а) 40 + (х -26) = 160           б)  50 + (150 – х) = 170

-   Перевіряємо свою роботу за слайдом. (Діти перевірять вирази, оцінюють свою роботу)

-   Просто неперевершено ! Всі навчилися розв’язувати рівняння!

-   Гарна ковзанка для розваг у нас була. VІ. Фізкультхвилинка.

Гарно попрацювали , а тепер гарно потанцюємо і погріємося. https://www.youtube.com/watch?v=A09aJ3gvLWs&t=1s

VIІ. Робота над задачею від Розумнички.

-   Рушаймо далі і  ми опинилися на Зупинці «Кмітливих сніжинок»

-   Нас запрошує Розумниця попрацювати із задачею на спільну роботу у яких продуктивність праці виконавців невідома.

-   Перегляньте презентацію і пригадайте алгоритм роботи над таким видом задач.

  Перегляд презентації

https://drive.google.com/file/d/1Dfp8ezRuFh4tQ4LKx63SeOydkvMk733u/vie w

-   Робота в парах. Перекажіть побачене один одному (сесійні зали) Розв’язування задачі 9 в робочому зошиті.

-   Прочитайте текст задачі.

-   Бабуся за 2 дні зв’язала 8 рукавичок, а Оленка за 3 дні – 6рукавичок. За скільки днів вони зв’яжуть 30 рукавичок, якщо працюватимуть разом ? - Назвіть дані, які відомі (Бабуся за 2 дні  зв'язала 8 рукавичок, а Оленка за 3 дні 6 рукавичок).

-   Визначте , що слід знайти (За скільки днів спільної роботи зв'яжуть 30 рукавичок).

-   Що відомо? (Бабуся за 2 дні в'яже 8 рукавичок)

-   Що можемо дізнатися? (Скільки рукавичок в'яже за 1 день. Для цього 8 : 2 =

4 (р.))

-   Що відомо про Оленку? ( За 3 дні в'яже 6 рукавичок)

-   Що можемо дізнатися? ( Скільки виготовляє Оленка рукавичок за 1 день.

Для цього 6: 3 = 2)

-   Тепер, що можемо дізнатися? (Скільки рукавичок в'яжуть за день бабуся і Оленка разом. Для цього 4+2 =6 (р.).Тобто ми знайшли продуктивність спільної праці).

-   Нарешті можемо дізнатися, за скільки днів спільної роботи бабуся і Оленка зв'яжуть 30 рукавичок. Для цього 30 поділимо на 6. Отримаємо 5.

-   Отже, за 5 днів спільної роботи бабуся і Оленка зв'яжуть 30 рукавичок.

-   Запишіть розв’язання в зошиті. 

-   Перевіряємо свою роботу за слайдом. (Діти перевірять  і оцінюють свою роботу)

-   Розумничка вам дякує за гарні вміння розв’язувати задачі . На знак подяки,  дарує кожному  кмітливу  сніжинку. 

VIIІ. Закріплення вивченого попереднього матеріалу - Ми з вами так швидко мандруємо Зимовим експресом, що опинилися на останній зупинці « Геометричний  снігопад». Цей снігопад такий сильний, що нашого друга   Суперромбика засипало снігом, і тільки тоді , коли ми з вами знайдемо периметр чотирикутника, ми знайдемо те місце , де засипало нашого помічника.

 -То що , зможемо йому допомогти?

Робота над обчисленням периметра многокутника:

-   Що потрібно знайти, щоб обчислити периметр чотирикутника? (Виміряти сторони фігури)

АВ =4 см

ВС =4 см

СD =4 см 5 мм DA = 6 см -А зараз обчислимо  периметр многокутника .

         Р = АВ+ВС+ СD + DА = 4 см + 4 см + 4 см 5 мм+ 6 см= 18 см 5 мм. - Ви справжні друзі і має чудові математичні знання , які допомогли звільнити Суперромбика.  Він щиро вам дякую і обіцяє надалі завжди допомагати  у навчанні.

IX.   Підсумок уроку

-   Наша весела математична  мандрівка закінчилася. Підведемо підсумки нашої мандрівки. Всі завдання , які ми ставили собі на початку уроку , виконали!

-   Закріпити матеріал ви зможете, коли виконаєте домашнє завдання.

1.Пояснення домашнього завдання на с.13 https://padlet.com/oksanapikulua/ocaod5jgkhzqijzv

2.Самооцінювання

https://www.menti.com/al8d5nfa97ii

-   Прошу вас перейти за поданим посилання у чаті і перетягнути повзунки, відповідно порахованим смайликам, які ви собі малювали під час роботи.

Виконайте підсумкове оцінювання вашої роботи на уроці.

-Дякую. Результати я залишу для себе і ознайомлюся пізніше з вашою самооцінкою у  виконаній вправі та під час перевірки ваших робіт, які ви мені надішлете. 3.Рефлексія

А які же зимові свята без Святого Миколая?

-Переходимо за посиланням і складаємо  у мішок Святого Миколая емоції, з якими ви залишаєте наш урок. https://docs.google.com/drawings/d/1QNx6cV05x6T2ZZXz9ulj40gPYNxrpwe0Jx uuM57T1nQ/edit -Щиро дякую за продуктивну і результативну роботу на уроці ! - Але наша мандрівка не закінчилися , ми її продовжимо на уроках української мови і Я пізнаю світ!  -Успіхів вам і святкового настрою!

  

pdf
Додав(-ла)
Пікуль Оксана
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку