Конспект уроку ОХЕ у 6 класі "Остаточна перемога добра над злом.( Притча про невід ( Мт. 13, 47-51 ))."

Про матеріал

Конспект уроку ОХЕ у 6 класі "Остаточна перемога добра над злом.( Притча про невід ( Мт. 13, 47-51 ))." Метою даного уроку є ознайомити учнів із притчею, пояснити її зміст і значення для кожної людини, формувати і розвивати почуття відповідальності за скоєний вчинок, заохочувати до творення добрих справ, виховувати вдячність Богові за Його доброту і милосердя.

Перегляд файлу

 Конспект уроку християнської етики в 6 класі
Вчитель ОХЕ Підволочиської ЗОШ І-ІІІ ст. Підгорняк І.А.

 

ТЕМА УРОКУ:   Остаточна перемога добра над злом.

            Притча про невід ( Мт. 13, 47-51 ).

МЕТА УРОКУ:   ознайомити учнів із притчею, пояснити її зміст і значення 

                                для кожної людини, формувати і розвивати почуття

                                відповідальності за скоєний вчинок, заохочувати до творення  

                                добрих справ, виховувати вдячність Богові за Його доброту і

                                милосердя.

ОБЛАДНАННЯ: Святе Письмо, ікона, кросворд, наплічник з “притчами”,

                               посудина для спалювання, “невід з рибами”, прислів’я.

 

ХІД УРОКУ

І. Привітання. Вступ.

ІІ. Молитва. “Отче наш”

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу.

- Ви, напевно, запримітили, що сьогодні на урок я прийшла з наплічником. Це незвичайний наплічник, бо у ньому містяться притчі. Оскільки на наступний урок в нас тематична атестація, тому зараз ми перевіримо, як добре ви знаєте притчі, чи пам’ятаєте образи з природи чи людського життя, які Ісус використовував,  що вони означають в тій чи іншій притчі.

 Зараз я із наплічника буду брати предмети, які мають відношення до тої чи іншої притчі. Ваше завдання полягає в тому, щоб за даним предметом відгадати притчу. А назва предмету буде відповіддю на кросворд.

 Коли повністю розгадаємо кросворд, дізнаємось, яку притчу будемо сьогодні вивчати. Отож, розпочинаємо. Хто буде знати відповідь, підносить руку.

Предмет 1 -   зерно        – Притча про сіяча.

Предмет 2 –   перлина   – Притча про скарб і перлину.

Предмет 3 –   дерево     – Притча про гірчичне зерно.

Предмет 4 –   сніп          – Притча про кукіль.

Предмет 5 –   дріжджі – Притча про закваску.

 

(кросворд написаний на дошці)

                  Д      Д

                 З       Е       Р

                                                        Е       Р  С   І

                 Р  П  Е  Н  Ж

                             ПРИТЧА  ПРО    Н  Е  В  І   Д    ( Мт. 13, 47-48 )

                 О  Р  О  П  Ж

             Л             І

             И

                                                            Н

                                                            А

 

  • Молодці, усі справились із завданням.

 

ІV. Пояснення нового матеріалу:

  •      Отож, тема нашого  уроку “Остаточна перемога добра над злом” і будемо розглядати притчу про невід. Запишіть тему в зошиті.

Прочитавши притчу, постараємося її пояснити і зрозуміти, що Ісус хотів до нас сказати через цю неї.

  • Чи коли-небудь доводилось вам ловити рибу?
  • Яким способом ви це робили? (вудкою, сіткою)
  •      За часів Ісуса і сьогодні для вилову великої кількості риби використовують величезні сіті. Їх також називають неводами. Отже, слово “невід” означає сітка.
  •      А чи завжди була риба, чи, може, щось інше доводилось вам виловити із річки? (відповіді дітей)
  •      Нажаль, сьогодні у нас дуже забруднені ріки, озера і часто можна зловити не рибу, а якийсь непотріб: черевик, бляшанку і т.д. Стараймося не забруднювати наші річки, бо це шкодить тваринам, які живуть у воді і  здоров’ю людей.
  •      А зараз прочитаємо притчу. Кожного разу, коли ми хочемо знайти притчу у Святому Письмі, використовуємо такі скорочення – Мт. 13, 47-48. Що вони означають?
  •      Правильно. Це “адреса” притчі у Святому Письмі, її місцезнаходження.

Мт -  автор Євангелія Матей.

13  -  номер глави.

47-48 – номери стишків, де описана притча.

  • Зараз кожен у своєму Святому Письмі знайдіть за цією “адресою” притчу.

(самостійна робота учнів, читаю притчу, учні слідкують)

  • Повторимо, про що розповідається у притчі? (відповіді учнів)
  •      Перш ніж перейти до пояснення притчі, давайте пригадаємо, що таке притча? (коротеньке оповідання, в якому Ісус, використовуючи образи з природи чи людського життя, пояснював правди про Небесне Царство)
  •      Тепер визначимо, які образи використав Ісус у цій притчі і запишемо їх в стовпчик у зошиті.

 

Море

Світ людей

Душа людини

Невід

Життя людей

Життя людини

Витягування

Кінець світу

Смерть, суд

Всяка всячина

Різні люди

Вчинки людини

Добре

Ті, що творили добро

Добрі вчинки

Непридатне

Ті, що творили зло

Погані вчинки

Викидання

Покарання

Покарання

Посуд

Царство Небесне

Нагорода

Ті, що витягують

Слуги Божі - Ангели

Слуги Божі - Ангели

 

-Отже, ми виділили всі образи, які використав Ісус у притчі і їх пояснили. Іноді Ісус сам пояснював притчі. Перевіримо себе, чи правильно ми пояснили притчу, прочитавши Ісусове пояснення – стих 49-52.

Пісня- руханка  “Петро, Яків, Іван...”

  •      Який висновок ми можемо зробити для себе, чого Ісус хотів навчити нас через цю притчу, на що наголосити? (думки дітей)

а) добро завжди перемагає зло;

б) краще творити добро і отримаємо за це нагороду;

в) вірити в перемогу добра над злом;

  • А що означає творити добро?
  •      виконувати заповіді;
  •      бути милосердним, терпеливим;
  •      поважати думки інших;
  •      допомагати;
  •      любити ближнього і ворогів;
Ще в Старому Завіті у Давидових псалмах можна зустріти універсальний моральний закон, зокрема у      Пс.37,27  “Відступи від зла й чини добро і житимеш повіки.” І у нашому народі є багато прислів’їв і приказок про добро і зло:
  1. Добро добром згадують.
  2. За добро добром платять.
  3. Хто людям добра бажає, той і сам має.
  4. Не ім’я красить людину, а добрі діла.
  •      Коли будемо творити добро, тоді зло почне в нас зникати, ми зможемо його перемогти спочатку в собі , а потім в інших. Як казав один святий: “Якщо хочеш змінити світ, зміни самого себе.”
  •      Кожен з нас є тим морем, в якому є всяка всячина – і добро, і зло. Зараз я вам роздам символічний непотріб, який можна виловити в річці. Кожен на хвилинку застановіться над своїми поганими вчинками, звичками, яких хотіли б позбутись, перемогти і запишіть їх на цих листочках. Хто запише, ставить непотріб в посудину і бере із сітей добру рибку, де записана “адреса” цитати у Святому Письмі. За цією “адресою” знаходите кожен у своєму Святому Письмі те, що Господь хотів промовити саме до вас.

 

Наприклад,

 

 

 

 

 

 

 

 

Іс. 54, 10: “Бо гори зрушаться і пагорби захитаються, але моя любов від тебе     

                        не  відступить.”

(непотріб спалюю, а  кожен  знаходить цитату і зачитує)

 

V. Підсумок.

  •      Як згорів цей непотріб, так нехай згорить у наших душах, серцях все зло, яке було до цього часу. А на те місце поставмо слова зі Святого Письма, через які до нас промовив Господь. Прислухаймось до цих слів. Давайте, будемо творити добро і тільки добро, щоб потім, коли Господь притягне до себе невід нашого життя, ми усі попали в посуд і отримали в нагороду Царство Небесне.

 

VІ. Домашнє завдання.

  •      На домашнє завдання намалювати малюнок до даної притчі. Сьогодні за активну участь на уроці отримують оцінки такі учні (...). На наступний урок в нас тематична атестація. Повторіть всі притчі, які ми вивчали. На цьому урок закінчено. Дякую за працю на уроці.

 

VІІ. Молитва.

  • На закінчення уроку помолимось і подякуймо Богові за його опіку.

 Молитва “Богородице Діво”.

1

 

doc
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Розробки уроків
До підручника
Основи християнської етики 6 клас (Жуковський В.Л., Ніколін М.М., Филипчук С.В., Лахман Н.М.)
Додано
30 грудня 2018
Переглядів
355
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку