Конспект уроку ОХЕ у 6 класі "Відповідальність за вчинки.( Притча про кукіль ( Мт. 13, 24-30, 36-43 )."

Про матеріал

Конспект уроку ОХЕ у 6 класі "Відповідальність за вчинки.( Притча про кукіль ( Мт. 13, 24-30, 36-43 )." Метою даного уроку є ознайомити учнів із притчею, пояснити її зміст і значення для кожної людини, формувати і розвивати почуття відповідальності за скоєний вчинок, заохочувати до творення добрих справ, виховувати вдячність Богові за Його доброту і милосердя.

Перегляд файлу

Конспект  уроку основ християнської етики в 6 класі

 

ТЕМА УРОКУ:   Відповідальність за вчинки.

            Притча про кукіль ( Мт. 13, 24-30, 36-43 ).

МЕТА УРОКУ:   ознайомити учнів із притчею, пояснити її зміст і значення 

                                для кожної людини, формувати і розвивати почуття

                                відповідальності за скоєний вчинок, заохочувати до творення  

                                добрих справ, виховувати вдячність Богові за Його доброту і

                                милосердя.

ОБЛАДНАННЯ: Святе Письмо, ікона, малюнки, прислів’я, роздатковий матеріал.

КЛЮЧОВИЙ ВІРШ З БІБЛІЇ: «Від усякого, кому дано багато, багато від нього і вимагатимуть; а кому довірено багато, від того більше жадатимуть» (Лк.: 12:48).

НОВІ СЛОВА І ПОНЯТТЯ:

Відповідальність    виконання людиною певних зобов’язань, які ставлять перед нею інша людина, суспільство, Бог.

Вчинок – певна дія людини.

Кукіль - бур’ян із темно-рожевими, зрідка білими квітками й отруйним насінням, який росте серед хлібних злаків.

Наміррішення людини зробити що-небудь, досягти результату.

Покарання – реакція держави, Господа на порушення людиною моральних зобов’язань чи правил співжиття, яка обмежує права цієї людини.

 

 

ХІД УРОКУ

І. Привітання. Вступ.

ІІ. Молитва. “Отче наш…”

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу.

  • Перш, ніж ми перейдемо до вивчення нового матеріалу, пригадаємо, що ми вивчали на попередньому уроці?
  • Що оповідає притча про таланти?
  • Що таке талант?
  • Яким чином ми повинні працювати над своїм талантом?
  • А зараз ми послухаємо представлення талантів учнів нашого класу…(учні представляють свої роботи, виконані власними руками, а кожен талант записуємо на пелюстку і складаємо квітку…..)
  • Сподіваюсь, що кожен талант, яким наділив вас Господь, ви не закопаєте, але будете розвивати і  приносити ним користь людям, щоб ви могли квітнути добрими справами для Божого саду..

 

ІV. Пояснення нового матеріалу:

- Усе наше життя складається з певних вчинків. Тільки протягом одного дня ми можемо допомогти однокласнику у розв’язку незрозумілої йому задачі і провідати в лікарні хвору бабусю, посваритися з кращою подругою і розбити м’ячем сусідське вікно, прибрати у квартирі і зіпсувати телевізор. Як правило, вони супроводжуються добрими намірами. Наприклад, грав у принциповому поєдинку на перемогу, а м’яч чомусь замість воріт полетів у вікно. Поспішала провідати бабусю в лікарні і перебігла вулицю на червоне світло. Прибираючи в кімнаті у мами, викинула папірець із важливим для неї номером телефону. Тож у кожному вчинку маємо пам’ятати не тільки про наш намір, але й про відповідальність за його результати.

Далеко не завжди легко розібратися, які наслідки матиме наш учинок. Випадково кинули недогорілий сірник у відро із сміттям – і зчинили пожежу. Розпочали репетирувати вдома пісню до конкурсу – і накликали на себе гнів сусідки, яка відпочивала після нічної зміни.

Плануючи який-небудь вчинок, слід пригадати батькові або материні настанови, звернутися в молитві за порадою до Господа. Це ніколи не пізно зробити й тоді, коли ви вже зробили недобрий вчинок. Набагато гірше, якщо ви нічого не зробите для того, щоб поправити його наслідки. Недобре вчинить водій, який зіб’є на дорозі пішохода, але він ще може надати йому першу медичну допомогу, викликати швидку, підсобити родичам на лікування, поставити в церкві свічку за здоров’я потерпілого. Значить Божий голос переміг у ньому голос сатани.

- Тому тема нашого сьогоднішнього уроку “Відповідальність за вчинки” і будемо розглядати притчу про кукіль і ключовий вірш нашого уроку «Від усякого, кому дано багато, багато від нього і вимагатимуть; а кому довірено багато, від того більше жадатимуть» (Лк.: 12:48). 

- Запишіть тему в зошиті.

 

  •      А зараз прочитаємо притчу. Кожного разу, коли ми хочемо знайти притчу у Святому Письмі, використовуємо такі скорочення – Мт. 13, 24-30. Що вони означають?
  •      Правильно. Це “адреса” притчі у Святому Письмі, її місцезнаходження.

Мт -  автор Євангелія Матей.

13  -  номер глави.

24-30– номери стишків, де описана притча.

  • Зараз кожен у своєму Святому Письмі знайдіть за цією “адресою” притчу.

(Праця учнів зі Святим Письмом хтось із учнів читає притчу)

  • Повторимо, про що розповідається у притчі? (відповіді учнів)
  •      Перш ніж перейти до пояснення притчі, давайте пригадаємо, що таке притча? (коротеньке оповідання, в якому Ісус, використовуючи образи з природи чи людського життя, пояснював правди про Небесне Царство) Для того, щоб краще уявити собі як росте кукіль між пшеницею, я принесла вам посаджену пшеничку, і бур’ян, який росте поміж неї.
  •      Тепер визначимо, які образи використав Ісус у цій притчі і запишемо їх в стовпчик у зошиті.
  •      Серед образів зустрічається кукіль. Чи знає хтось,  що це за рослина? (показую малюнок і пояснюю про  рослинку)

 

Сіяч

Господь

Зерно

Слово Боже, добро

Поле

Світ, душа людини

Ворог

Злий дух

Кукіль

Зло

Виполоти

Знищити зло

Жнива

Страшний суд, кінець світу

Женці

Ангели

Спалити

Покарання зла

Клуня

Царство Небесне

 

- Отже ми пояснили кожен образ, який Ісус використав у притчі. Тепер давайте зробимо основний висновок з цієї притчі. (записуємо у зошит)

-  Коли Ісус навчав людей цією притчею, учні попросили Його пояснити їм. І ось що Він сказав. (слухаємо запис на диску уривку зі Святого Письма або читаємо у Св.Письмі  Мт. 13.36-43)

- Але тема нашого уроку сьогодні звучить «Відповідальність за вчинки». Яке відношення має дана притча до відповідальності? (за кожен вчинок людина буде відповідати перед Богом, якщо вчинки добрі, буде мати нагороду, якщо погані, покарання, подібно як кукіль і пшениця у притчі)

- Що ж таке відповідальність? (Відповідальність    виконання людиною певних   зобов’язань, які ставлять перед нею інша людина, суспільство, Бог.)

- Кожна людина має в своєму житті багато обов’язків, та можна виділити три основних – перед Богом, собою і ближнім. Зараз поділимось на групи і кожна група заповнить подану таблицю

Заповніть план-таблицю

 „Як сповнити свій обов’язок на найближчий тиждень”:

 

Перед Богом

Перед собою

Перед ближніми

Молитися

Творити добро

Виконувати Запов.

………

Шанувати життя

Розвивати талант

Вчитися

Бути сумлінним

……

Допомагати

Бути милосердним

Піклуватись про батьків

……

(обговорення робіт учнів; за виконану роботу нагороджуються особистими напімненнями щодо своєї щоденної  праці)

 

V. Підсумок.

- Життя людини на землі – це проба, це мандрівка, залежно від якої ми отримаємо вічне життя. Бог не карає злих, щоб разом із ними не терпіли і добрі люди. Кукіль, який є прообразом злого духа, часто приймає гарний вигляд, щоб спонукати нас до поганих вчинків.

- Господь Сам вирішить, коли прийде час жнив і все розсудить Сам. Лиш тоді Ангели-женці зможуть відділити зерно від куколю, праведника від грішника, Синів Царства Небесного від синів лукавого. І зробить Він це під час Страшного Суду, страшного для тих, хто чинив зло і заслужив на покару власного сумління, яке більше не дріматиме в ньому, і щасливого для того, хто страждав заради інших і задля Бога. Зло буде покаране – рано чи пізно, коли – не знає ніхто, тому маємо бути готові до Страшного Суду в будь-яку хвилю.

- Бажаю вам сумлінно виконувати свої обов’язки, бути відповідальними, оминати кукіль, щоб колись, коли прийде Ісус другий раз на землю, ви могли увійти до його клуні.

 

VІ. Домашнє завдання. Прочитати уривок зі Св.Письма Лк.14:16-24 і роздумати,, яке відношення він має до сьогоднішньої теми.

VІІ. Молитва.

  • На закінчення уроку помолимось і подякуймо Богові за його опіку.

 Молитва “Богородице Діво…”.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Розробки уроків
До підручника
Основи християнської етики 6 клас (Жуковський В.Л., Ніколін М.М., Филипчук С.В., Лахман Н.М.)
Додано
30 грудня 2018
Переглядів
587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку