Тема уроку. Основна властивість пропорції. Застосування основної властивості пропорції до розв’язування рівнянь.
Мета уроку. Формувати в учнів компетентності:
математичні: освітні: розкриття ролі та можливостей математики у пізнанні та описанні реальних процесів і явищ дійсності , забезпечення усвідомлення математики як універсальної мови природничих наук та органічної складової загальної людської культури( знайомство з «золотою пропорцією»), виховання інтересу до математики; повторити і узагальнити матеріалу з теми "Відношення і пропорції";
розвиваючі: розвиток логічного, критичного і творчого мислення учнів, здатності чітко та аргументовано формулювати і висловлювати свої судження;
логічну: формування здатності учнів використовувати логічний апарат математичних теорій (означення понять, властивостей та правил) для розв’язування задач; обґрунтовувати правильність розв’язування задач, критично мислити та шукати логічні помилки в міркуваннях;
процедурну: формування здатності учнів використовувати на практиці алгоритми розв’язування типових задач; формалізувати задачі, що виникають у практиці й зводяться до типових задач; розпізнавати тип задачі;
самоосвіти і саморозвитку: стимулювання учнів до самостійного здобуття знань, участь учнів у творчому проекті «Золота пропорція»;
інформаційну: залучення учнів до використання додаткової інформації, вміння самостійно шукати, аналізувати та відбирати необхідну інформацію, організовувати, перетворювати, зберігати та передавати її. оформлення презентації;
полікультурну: розв'язання задач з різних сфер життя;
комунікативну і соціальну: стимулювання вміння учнів висловлювати власну точку зору, формувати навички роботи в групі; вміння презентувати свою роботу.
Спосіб реалізації: через діяльнісний підхід - розвиток умінь і навичок кожного учня шляхом включення в різні види навчальної діяльності.
Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань.
Наочність і обладнання. Підручник Г.П.Бевз,В.Г.Бевз «Математика . 6 клас», робочі зошити ,картки до гри «Хто більше» - 4 екземпляри, Комп’ютер, «Презентація»
І. Організаційний момент.
Взаємне вітання вчителя й учнів; перевірка відсутніх; перевірка зовнішнього стану приміщення; перевірка робочих місць та зовнішнього вигляду учнів; організація уваги. Я запрошую вас:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Повідомлення теми, цілей та завдань уроку
Сьогодні на уроці ми будемо розв'язувати вправи та задачі на відношення та пропорції, а також познайомимося із застосуванням "золотого перерізу", яке ви зможете зрозуміти завдяки набутим знанням.
За методикою проведення змішаного навчання, а саме «Перевернутий клас», ви вдома переглянули відео на каналі ТОП ШКОЛА, який рекомендований Міністерством освіти, з теми використання основної властивості пропорції до розв’язування рівнянь.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Якість вашої роботи, ми перевіримо фронтальним опитування з проведенням актуалізації опорних знань.
Прийом « Незакінчене речення»
1.Рівність двох відношень називається…
2.У пропорції a:b=c:d числа aі d називаються…
3.У пропорції a:b=c:d числа b і c називаються …
4.Основна властивість пропорції формулюється так…
5.Щоб знайти невідомий крайній член пропорції треба…
6.Щоб знайти невідомий середній член пропорції треба…
Історична довідка
Сучасний запис пропорції у вигляді а:b=c:d ввів на початку ХVІІ ст. німецький математик і філософ Г. Лейбніц
Робота усно:
Фізкультхвилинка
Робота письмово:
Різнорівнева самостійна робота
Встановити відповідність.
А зараз трішки відпочинемо і послухаємо про «Золоту пропорцію»
VІІІ. Підсумок уроку. Оцінювання. Рефлексія.
Як ви бачите математика присутня в усьому: вона і в устрої рослини, вона і в тілі людини, і за її законами будується всесвіт. Математика – це не тільки сухі формули, теореми та їх доведення, а це ще й краса. Ви бачите, як тісно, майже нерозривно пов'язані математика і закони прекрасного, що закони краси мають математичний характер.
ІХ. Повідомлення домашнього завдання.
Підручник: Параграф 13, стор.93-96, повторити.
Відео за посиланням з 9 хвилини https://www.youtube.com/watch?v=_02fGiCbbxU
Виконати домашню самостійну роботу по варіантах. Завдання на платформі nz.ua
Творче завдання:
Підготувати презентацію про
«золотий переріз»
Лист самоооцінювання: _____________________________________ |
|
Фронтальне опитування |
|
Робота усно |
|
Робота письмово |
|
Додаткові бали |
|
Середній бал |
|
Лист самоооцінювання: ________________________________ |
|
Фронтальне опитування |
|
Робота усно |
|
Робота письмово |
|
Додаткові бали |
|
Середній бал |
|
Лист самоооцінювання: _____________________________________ |
|
Фронтальне опитування |
|
Робота усно |
|
Робота письмово |
|
Додаткові бали |
|
Середній бал |
|
Лист самоооцінювання: _____________________________________ |
|
Фронтальне опитування |
|
Робота усно |
|
Робота письмово |
|
Додаткові бали |
|
Середній бал |
|
Лист самоооцінювання: ________________________________ |
|
Фронтальне опитування |
|
Робота усно |
|
Робота письмово |
|
Додаткові бали |
|
Середній бал |
|
Лист самоооцінювання: _____________________________________ |
|
Фронтальне опитування |
|
Робота усно |
|
Робота письмово |
|
Додаткові бали |
|
Середній бал |
|