Конспект уроку. Основна властивість пропорції. Застосування основної властивості пропорції до розв’язування рівнянь.

Про матеріал
Урок проводився у 6 класі в рамках фестивалю педагогічної майстерності з теми: "Технологія змішаного навчання - шлях до персоналізації навчання на високому рівні, забезпечення зручного для здобувачів середньої освіти темпу освітнього процесу, що відповідаєїх здібностям, меті та задовольняє їх потреби".
Перегляд файлу

Тема уроку.  Основна властивість пропорції. Застосування основної властивості пропорції до розв’язування рівнянь.

Мета уроку. Формувати в учнів  компетентності:

математичні: освітні: розкриття ролі та можливостей математики у пізнанні та описанні реальних процесів і явищ дійсності , забезпечення усвідомлення математики як універсальної мови природничих наук та органічної складової загальної людської культури( знайомство з «золотою пропорцією»), виховання інтересу до математики; повторити  і узагальнити матеріалу з теми "Відношення і пропорції";

розвиваючі: розвиток логічного, критичного і творчого мислення учнів, здатності чітко та аргументовано формулювати і висловлювати свої судження;

логічну:  формування здатності учнів  використовувати логічний апарат математичних теорій (означення понять, властивостей та правил) для розв’язування задач; обґрунтовувати правильність розв’язування задач, критично мислити та шукати логічні помилки в міркуваннях;

 процедурну:  формування здатності учнів використовувати на практиці алгоритми розв’язування типових задач; формалізувати задачі, що виникають у практиці й зводяться до типових задач; розпізнавати тип задачі;

 самоосвіти і саморозвитку: стимулювання учнів до самостійного здобуття знань, участь учнів у творчому проекті «Золота пропорція»;

інформаційну: залучення учнів до використання додаткової інформації, вміння самостійно шукати, аналізувати та відбирати необхідну інформацію, організовувати, перетворювати, зберігати та передавати її.          оформлення презентації;

полікультурну: розв'язання задач з різних сфер життя;

комунікативну і соціальну: стимулювання вміння учнів висловлювати власну точку зору, формувати навички роботи  в групі; вміння презентувати свою роботу.

Спосіб реалізації: через діяльнісний підхід - розвиток умінь і навичок кожного учня шляхом включення в різні види навчальної діяльності.

 

Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань.

Наочність і обладнання. Підручник Г.П.Бевз,В.Г.Бевз «Математика . 6 клас», робочі зошити ,картки до гри «Хто більше» - 4 екземпляри, Комп’ютер, «Презентація»

І. Організаційний момент.

Взаємне  вітання вчителя й учнів; перевірка відсутніх; перевірка зовнішнього стану приміщення; перевірка робочих місць та зовнішнього вигляду учнів; організація уваги. Я запрошую вас:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

ІІ. Повідомлення теми, цілей та завдань уроку

Сьогодні на уроці ми будемо розв'язувати вправи та задачі на відношення та пропорції, а також познайомимося із застосуванням "золотого перерізу", яке ви зможете зрозуміти завдяки набутим знанням.

 

За методикою проведення змішаного навчання, а саме «Перевернутий клас», ви вдома переглянули відео на каналі ТОП ШКОЛА, який рекомендований Міністерством освіти, з теми використання основної властивості пропорції до розв’язування рівнянь.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Якість вашої роботи, ми перевіримо фронтальним опитування з проведенням актуалізації опорних знань.

Прийом « Незакінчене речення»

1.Рівність двох відношень називається…

 2.У пропорції a:b=c:d  числа  d називаються…

 3.У пропорції a:b=c:d   числа b і c називаються  

 4.Основна властивість пропорції формулюється   так…

 5.Щоб знайти невідомий крайній член пропорції треба…

 6.Щоб знайти невідомий середній член пропорції треба…

Історична довідка

Сучасний запис  пропорції у вигляді    а:b=c:d  ввів на початку ХVІІ ст.  німецький математик  і філософ Г. Лейбніц

Робота усно:

  1.         Прочитайте пропорцію, назвіть її крайні та середні члени:
  2.         Використовуючи дані числа, складіть пропорцію 12; 7; 42; 2

Фізкультхвилинка

Робота письмово:

  1.         Розвязати рівняння

Різнорівнева самостійна робота

Встановити  відповідність.

А зараз трішки відпочинемо і послухаємо про «Золоту пропорцію»

 

VІІІ.  Підсумок уроку. Оцінювання. Рефлексія. 

Як ви бачите математика присутня в усьому: вона і в устрої рослини, вона і в тілі людини, і за її законами будується всесвіт. Математика – це не тільки сухі формули, теореми та їх доведення, а це ще й краса. Ви бачите, як тісно, майже нерозривно пов'язані математика і закони прекрасного, що закони краси мають математичний характер.

ІХ.  Повідомлення домашнього завдання.

Підручник: Параграф 13, стор.93-96, повторити.

Відео за посиланням з 9 хвилини https://www.youtube.com/watch?v=_02fGiCbbxU

Виконати домашню самостійну роботу по варіантах. Завдання на платформі nz.ua

Творче завдання:

Підготувати презентацію про

«золотий переріз»  


Лист самоооцінювання:

 _____________________________________

Фронтальне опитування

 

Робота усно

 

Робота письмово

 

Додаткові бали

 

Середній бал

 

 

Лист самоооцінювання:

 ________________________________

Фронтальне опитування

 

Робота усно

 

Робота письмово

 

Додаткові бали

 

Середній бал

 

 

Лист самоооцінювання:

 _____________________________________

Фронтальне опитування

 

Робота усно

 

Робота письмово

 

Додаткові бали

 

Середній бал

 

Лист самоооцінювання:

 _____________________________________

Фронтальне опитування

 

Робота усно

 

Робота письмово

 

Додаткові бали

 

Середній бал

 

 

Лист самоооцінювання:

 ________________________________

Фронтальне опитування

 

Робота усно

 

Робота письмово

 

Додаткові бали

 

Середній бал

 

 

Лист самоооцінювання:

 _____________________________________

Фронтальне опитування

 

Робота усно

 

Робота письмово

 

Додаткові бали

 

Середній бал

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
12 січня 2022
Переглядів
330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку