Актуальність: Виклики сучасності вимагають від вчителя постійного пошуку нових видів діяльності на уроках, поєднуючі традиційні методи навчання з іноваційними. Змішане навчання - ефективний спосіб організації навчального процесу, але він суттєво залежить від технічного забезпечення. Саме тому все більшої популярності набувають ротаційні моделі, які не тільки додають динаміки уроку, а й вирішують питання максимального доступу до мінімуму ресурсів. Під час моделювання уроків у системі змішаного навчання матеріал гнучко розподіляється між онлайн- та офлайн-частинами. Тут не існує універсальної формули успіху. Якість проведення уроків залежить від мети, активностей та узгодженості елементів між собою. Тому науковці у сфері освіти по-різному визначають як термін «змішане навчання», так і його моделі.
Ротаційна модель. У цій моделі учні чергують онлайн- та офлайн-частини за певним графіком чи вказівками вчителя. Ці частини можуть охоплювати: роботу у невеликих групах чи цілим класом, групові проекти, індивідуальну роботу з вчителем(-кою) та письмові завдання. Ротаційна модель містить чотири підвиди: Ротація за станціями, Ротація за лабораторіями, Перевернутий клас, Індивідуальна ротація. Ротація за станціями. У такій моделі учні працюють у класі і за визначеним графіком проходять окремі станції. Тобто чергують різні види діяльності: групову роботу, роботу над проектом і роботу з вчителем. Частину завдань вони обов’язково виконують онлайн. Станції можуть охоплювати як індивідуальну роботу чи роботу у групах, так і роботу цілим класом. Відмінна риса цієї моделі — всі учні повинні пройти всі станції. Поділ учнів на групи та індивідуальне інструктування вчителем(-кою) — дуже гнучкі. Тому групи можуть змінюватися протягом навчального року залежно від потреб учнів.
Розробка уроку з теми: «Округлення десяткових дробів» Клас 5 Предмет математика. Тема: «Округлення десяткових дробів» (Нова тема)Мета: сформувати поняття округлення чисел; домогтися засвоєння правила округлення десяткових дробів; сформувати вміння виконувати округлення чисел до будь-якого розряду;Очікуванні результати: учні повинні знати правила округлення десяткових дробів до будь-якого розряду та вміти розв’язувати вправи, що передбачають округлення дробів. Критерії оцінювання представлені в індивідуальних листах руху.Інструменти перевірки досягнення результатів. Маршрутний лист для кожного учня;Індивідуальний лист руху для учня кожної групи;Padlet дошка за посиланням: https://padlet.com/svetlcherkashina/school54;Онлайн тести у Googlforms за посиланнями: https://forms.gle/a. Nc. GVFvri. V3z. Yve. F6;https://forms.gle/a. Nc. GVFvri. V3z. Yve. F6;https://forms.gle/Kmw. Vkvsx. M6sv. Xy5 LA. Відео за посиланням:https://youtu.be/Yev. Af. Ip. LZLY ;https://youtu.be/1 AXtw. Ry-ZFU ;https://youtu.be/1 AXtw. Ry-ZFU .
ГРУПА 1. Станція Учитель Пояснення матеріалу за планом. Що означає округлити десятковий дріб до цілих. Правила округлення десяткового дробу. Приклади округлення десяткового дробу. Станція Компю’тер. Завдання 1 Переглянути відео за посиланням: https://youtu.be/Yev. Af. Ip. LZLY Завдання 2 Пройти тестування за посиланням: https://forms.gle/a. Nc. GVFvri. V3z. Yve. F6 Станція Підручник Виконати № 855(а). Додаткове завдання до номера: з’ясувати у яких випадках виконано округлення з надлишком, а в яких з нестачею.
ГРУПА 2. Станція Компю’тер Завдання 1 Переглянути відео за посиланням:https://youtu.be/1 AXtw. Ry-ZFU Завдання 2 Пройти тестування за посиланням:https://forms.gle/a. Nc. GVFvri. V3z. Yve. F6 Станція Підручник Виконати № 855(б). Додаткове завдання до номера: з’ясувати у яких випадках виконано округлення з надлишком, а в яких з нестачею. Станція Учитель З метою виявлення прогалин фронтальне опитування з теоретичного матеріалу. Пояснити як округлити десятковий дріб та навести приклади. Знайдіть помилку 14,35≈14,3 28,365≈29 45,35698≈45,36698 Прочитайте наближені рівності і укажіть до якого розряду округлені числа.14,357≈14,36 14,357≈14 14,357≈14,4 Виконання письмових вправ на дошці Округліть: а) до одиниць: 11,67; 27,5; 4,19; 0,21; 0,999 б) до десятих: 2,07; 3,58; 0,592; 7,0396 в) до десятків: 10,678; 280,5073; 111,423; 9,235 Яке число можна поставити замість зірочки, щоб округлення було правильним:а) 3,57*≈3,57 б) 4,02*≈4,03 в)11,0*≈11
ГРУПА 3 Станція Підручник Опрацювати п. 32 ст. 200-202, знайти відповіді на питання 1-2 ст.202. Скласти схему або алгоритм правила округлення чисел Виконати № 851. Станція Учитель Пояснити як округлити десятковий дріб та навести приклади. Знайдіть помилку 14,35≈14,3 28,365≈29 45,35698≈45,36698 Округліть дріб 9182,7054: а) до тисяч, б) до сотень, в) до десятків, г) до одиниць, д) до десятих, е) до сотих, ж) до тисячних. В яких випадках округлення виконано з надлишком, а в яких з нестачею. Станція Компю’тер Завдання 1 Переглянути відео за посиланням:https://youtu.be/1 AXtw. Ry-ZFU Завдання 2 Пройти тестування за посиланням:https://forms.gle/Kmw. Vkvsx. M6sv. Xy5 LA
Завершення уроку Задача 864 У Сашка є 220 грн. На свій день народження він хоче пригостити кожного із 28 своїх однокласників шоколадним батончиком. Один батончик коштує 6 грн. 80 коп. Дізнавшись про це, Сашко одразу зрозумів, що грошей йому вистачить. Як, на вашу думку, він зміг швидко це визначити? Додаткові завдання: Відомо, що старовинні міри довжини дорівнюють:1 миля ≈ 7,4676 км;1 верста ≈ 1,0668 км;1 сажень ≈ 2,1336 м;1 аршин ≈ 7,112 см;Округліть вираження старовинних мір довжини через сучасні: а) до одиниць; б) до десятих. Підсумок Учитель збирає індивідуальні листи досягнень. Домашнє завдання. Опрацювати п. 32. № 852, 854, 855(в)
ВИСНОВКИЗмышане навчання - це така технологія навчання, за якої учень освітнього закладу навчається як через онлайнові засоби, так і з використанням традиційних форм організації освітнього процесу. Поєднання традиційного і он-лайн навчання на уроках математики створює можливості для активного залучення учнів до освітнього процесу, поліпшення його якості. Навчання за моделлю «ротація за станціями» дає змогу залучати всіх учнів до активної та творчої навчальної діяльності, процесу самонавчання, самореалізації. Учні навчаються спілкуватися, співпрацювати, критично мислити, відстоювати свою позицію. Проведений майстер-клас не вичерпує всіх аспектів впровадження технології змішаного навчання у освітній процес. Перспективи подальшої роботи над темою «впровадження змішаного навчання в освітній процес» вбачаю у з’ясуванні особливостей упровадження різних моделей змішаного навчання у процес вивчення базових дисциплін в школі та порівняння їх ефективності.