Урок-подорож з елементами "перевернутого" навчання. Усі види роботи побудовані у форматі ЗНО. Учні не лише вивчають мовний матеріал, а й знайомляться з історією України.
Урок української мови
9 клас
Тема: Основні види складнопідрядних речень.
Мета: ознайомити з основними видами підрядних речень, формувати вміння розрізняти з’ясувальні, означальні та обставинні підрядні частини, ставити до них питання від головних частин, з’ясовувати місце підрядної частини щодо головної, креслити схеми складнопідрядних речень; удосконалювати пунктуаційну грамотність, навички роботи з підручником, інформаційними інтернет-джерелами;
Тип уроку: урок-подорож з елементами «переверненого» навчання.
Обладнання: підручник, відеоролик «Сім чудес України», документальні фільми з рубрики «Сім чудес України», карта України, фразеологізми в малюнках, роздатковий матеріал, відеоролик «Види складнопідрядних речень. Для ЗНО» .
ХІД УРОКУ
Епіграф
Любить свій край – це значить все любити,
У чім його святе ім’я живе.
В.Сосюра
І. Організаційний момент
Психологічне налаштування на роботу.
Дружно зараз озирніться,
Мило гостям посміхніться.
Додалося вам охоти?
Приступаєм до роботи!
Девіз: «Хочу! Можу! Треба!» (вимовити тричі з наростаючою силою голосу)
ІІ. Актуалізація опорних знань
Лінгвістична розминка
(Учитель демонструє слова, а учні показують пальцями наголошений склад (1 палець – перший склад наголошений, 2 пальці - другий склад наголошений і т.д.). Той учень, який помилився, вголос промовляє слово)
Демонстрація закінчується словом «феномен» (незвичайне явище)
Дивовижна наша земля. Її є за що любити.(епіграф)
Запрошую в подорож.
(Під час демонстрації відеоролика на карті України розмістити фішки, що вказуватимуть на місце розташування історико-культурних пам’яток).
Відеоролик «7 чудес України»
https://www.youtube.com/watch?v=4i4RT1p3FFg
Бліц-опитування
ІІІ. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі практичної роботи
(Завдання на картці виконує кожен учень індивідуально, вписуючи відповідь у табличку. Згодом учитель дає правильну відповідь, а учні перевіряють, у парах обговорюють помилки)
(учні поділені на 2 команди, спікер визначає, хто яке завдання буде виконувати; після виконання школярі пояснюють один одному у групі свій вибір; перевіряють свій вибір з правильними відповідями, які вкінці надає вчитель)
Учитель лише консультує
І група
1 в
2 б
3 б
ІІ група
1 а
2 г
3 в
(Учитель демонструє фразеологізми в малюнках, учні пояснюють значення. Учитель залишає аркуші на столі і дає завдання вибрати синонімічні фразеологізми, потім – антонімічні (учні кріплять їх на магнітній дошці)
(на місці пропуску учні в парах ставлять сполучник чи сполучне слово, розділовий знак; побудувати схеми речень)
Асиндетон
(на місці пропуску вставити сполучник чи сполучне слово й розділовий знак; побудувати схеми речень)
(учні виконують завдання індивідуально , перевірка фронтальна)
Вправа 5 (с.69)
У зошиті записати лише схеми новоутворених СПР, а потім озвучити складені речення.
ІV. Підсумок уроку, обмін враженнями.
Заповнення таблиці «Валіза вражень і здобутків».
Юлія Рай - То моя земля-(playvk.com)
V. Домашнє завдання, оцінювання (вербальне, оцінка ставиться учневі в щоденник окремо з обґрунтуванням)
Параграф 19, домашня вправа ( с.69), рубрика «Культура слова», «You Tube”, щодня опрацювання слів з мобільного додатка «Р.І.Д.», повторення таблиці «Типи складнопідрядних речень».
1