Конспект уроку письма для 1 класу з теми "Буква Ц"

Про матеріал
Конспект уроку містить цікавий матеріал для засвоєння знань про букву Ц, формуванню навичок щодо правильного правопису букви, сприяє розвитку мислення, творчих здібностей першокласників.
Перегляд файлу

Соледарська загальноосвітня школа I III ступенів №13

 

 

РОЗРОБКА

УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

В   1  - В класі

ТЕМА:  Письмо великої букви  Ц, буквосполучень та слів із нею. Написання речень.  

 

        Загадки на букву ц

 

Тип уроку: урок – казка

Вчитель Кальченко О.М.

 

 

 

 

26.02.2014р.

 

Українська мова  (письмо)

Урок № 150

Тема: Письмо великої букви  Ц, буквосполучень та слів із нею.

           Написання речень.          

Мета: навчити писати велику букву Ц (це), склади, слова з нею, будувати зі слів речення та записувати його з друкованого тексту; розвивати інформаційну, комунікативну компетентність, каліграфічне письмо, увагу, старанність, словниковий запас першокласників; виховувати працелюбність, ввічливість.

Тип уроку: урок-казка.

Методично – дидактичне забезпечення: триколірні "квитки", слова з диктанту -"блискавки", напис "Ласкаво просимо", звукові схеми слів, ілюстрації  та іграшковий мікрофон, зображення великої букви Ц ( «це»), намальовані цибулинки, картки із завданням, макет казкового потягу, книжка Джанні  Родарі «Пригоди Цибулино».

Хід уроку:

I.Організація класу.

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить   вас!

Всі почули ви дзвінок?

Він покликав на урок.

Сподіваюсь, кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядьте всі дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

II Актуалізація опорних знань першокласників

На уроках письма ми з вами навчилися писати багато літер.  Пам’ятайте , що вони – ваші друзі, а ви обіцяли їх старанно читати і писати гарно. Чи так? А навіщо ми вивчаємо літери?

Щоб вміти читати і писати.

З них складаються слова.

А я знаю, що буква до букви –

 І виникло слово.

А слово до слова,

Звучить рідна мова.

Ви правильно кажете.  Які молодці!

Яскрава фея Букваринка

Діток зібрала під ялинку

Вони тут всі – від А до Я-

Весела гомінка сім’я.

Чи знаєте ви абетку?

Чи зможете назвати вивчені літери? Ми зараз і перевіримо.

Вправа «Вилучи зайве»(Показую літери, діти називають, які з них вивчали).

III. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні  веселу абетку ми продовжимо вивчати, про інші літери нам теж треба  знати.

В чарівну подорож,  у казку відправимося ми, перешкоди всі пройдем,

Хто не хоче працювати,  із собою не візьмем,

- Ми помандруємо у гості до одного з казкових героїв. Хочу вам повідомити, що ім’я його починається з букви Ц.
А чому саме до цього героя? ( Правильно, тому що зараз ми вивчаємо букву Ц, вчимося з нею читати та писати слова, речення).

У кожного з вас на парті лежать квитки. Вони різні за кольором, щоб у нас був більш веселий настрій. Це чарівні квитки, які допоможуть потрапити до будиночка героя. Зараз зима, тому, я вважаю, найнебезпечнішим транспортом, на якому ми можемо під’їхати до місця, буде казковий потяг.

 То ж, рушаймо у путь! Скажіть девіз нашої подорожі.

IY. Вивчення нового матеріалу.

Дорога наша буде довга. Тому щоб не довелося сумувати, поговоримо.

Казковий герой просив мене  перевірити, чи знайома вам буква ц.

Вправа «Кути».Укажіть  місце букви  «ц»  у словах: цибуля, стілець, стіл, ціна, цуценя, олівець. хатинка, друг, цукерка.

1.Каліграфічна хвилина.

-Прокладемо собі доріжку, написавши малу букву ц. Намагайтесь, щоб доріжка вийшла рівненькою і охайною.

Нагадування про правила письма.

 Пальчикова гімнастика

Вказівний  палець піднімай

І ним хитати починай.

Вліво – вправо, вгору – вниз.

А зараз ,пальчику, зігнись.

2. Диктант-блискавка.

   Ми поки йшли нашою стежкою, раптом почалася завірюха.

Щоб дістатися до будиночка, треба своїми знаннями розчистити доріжку. А завдання наше - дик­тант - "блискавка". Я показуватиму слово, написане на папері, і швидко ховатиму його, а ви маєте його прочитати, запам'ятати і записати. Цирк  ( для червоних квитків),  пальці ( для синіх квитків), цемент (для жовтих).

Будьте уважні. Намагайтеся писати правильно та не допускати помилки.

Щоб помилки хитрі й спритні

Не ховались у рядках,

Щоб всі букви в кожнім слові

Опинились на місцях,

Будемо гарно працювати,

Свою пильність розвивати.

 

Запросимо тишу: ц – ц – ц!

 

3. Письмо великої букви Ц.

Розгляд зразків.

 Погляньте на зображення великої букви Ц («це»). (показую зразок рукописної літери у сітці зошита.) Велика буква Ц («це») складається з трьох елементів: двох довгих прямих ліній, з яких перша заокруглюється вгорі, внизу і продовжується до верхньої міжрядкової лінії, а друга заокруглюється тільки внизу, і маленької петлі.

— Погляньте уважно, як правильно писати велику букву Ц («це»): починаємо писати нижче верхньої міжрядкової лінії; ведемо, заокруглюючи, угору до цієї лінії; на відстані, яка дорівнює половині робочого рядка, заокруглюємо праворуч; ведемо довгу пряму лінію вниз на себе до нижньої рядкової лінії; заокруглюємо праворуч і продовжуємо до верхньої міжрядкової лінії; не відриваючи руки, ведемо по писаному вниз на себе від верхньої міжрядкової лінії до верхньої рядкової і далі до нижньої рядкової лінії; торкаючись нижньої лінії робочого рядка, заокруглюємо праворуч угору; закінчуємо писати від другої довгої прямої лінії на відстані, що дорівнює половині робочого рядка, і на його середині; не відриваючи руки, ведемо вниз на себе коротку пряму лінію на відстань, що дорівнює половині висоти робочого рядка; заокруглюємо ліворуч угору до перетину з нижньою рядковою і короткою прямою лініями; закінчуємо писати трохи вище нижньої рядкової лінії. Пишемо під рахунок: і-раз-і, два-і, три-і. (демонструю написання літери на дошці.)

— Спробуємо разом «написати» букву у повітрі. ( учні «прописують» букву у повітрі).

— Розгорніть прописи та знайдіть зразок великої букви Ц («це»). Візьміть простий олівець та покажіть одне одному ті елементи букви, які я називатиму: довга пряма лінія, заокруглена вгорі і внизу до верхньої міжрядкової лінії; довга пряма лінія, заокруглена тільки внизу; маленька петля. (Учні в парах показують названі елементи букви).

4. Вправи з письма

— Наведіть літери за поданим контуром у зошиті. (Учні наводять контури.) Ще раз зверніть увагу на написання букви. (Учитель демонструє написання, коментуючи його.) Напишіть три літери самостійно. Порівняйте свої букви зі зразком: які елементи написані правильно, а які не дуже гарні.                                          

5.Перевірка написаного

Фізхвилинка.

-Поки ми йшли вулицями  ви, напевне, трохи стомились. То ж надійшов час відпочити.

Ра – ра- ра! Ра –ра-ра!

У нас розпочалася гра

Ри – ри – ри! Ри –ри-ри!

Нумо руки догори.

Вліво – вправо нахилися,

Низько до землі вклонися.

Присідай і випрямляйся.

Разом з нами дружно грайся.

Раз – два. Відпочили,

І за парти дружно сіли.

Y.Закріплення знань

1.Читання дороговказа.

-Ви добре справились із завданням і ЗАМЕТІЛЬ ПРИПИНИЛАСЬ. Та,
на жаль, вона розкидала букви на дороговказі. Ми маємо відновити те, що було там написано, щоб перекона­ тись, що ми йдемо у правильному напрямку. Подивіться уважно, подумайте не поспішаючи і відновіть написане.  Вправа «Збери слова в речення».Ми   й  де мо  в  го сті.

---  ----  -- ---

2.Списування з друкованої основи.

-Нарешті ми підійшли до БУДИНОЧКА. Яка радість! Тут тепло, ми дійсно потрапили у казку. Чи бачите ви на будиночку напис. Що ж тут надруковано?
(діти читають хором)

            Ласково  просимо!

Красочные домики от Jim Mitchell " Фэнтези, фантастика, игры.

-Що означають слова "ласкаво просимо" ? (слова ввічливості)

Коли ми їх вживаємо ? (Коли запрошуємо  когось у гості).

Перепишіть у зошит напис з БУДИНОЧКА.

3.Добір до слів звукових моделей.

-І ось ми заходимо до казкового будиночку Тут дуже красиво.. Ввічливі мешканці  запропонували нам різні продукти. А покуштувати все це можна, дібравши до цих картинок слова. (показую картинки, діти складають схеми).

А хто ж тут господар?      

Як же звати хлопчика-господаря?

Та вже ж…..Багатьом був невідомий,

 А нині з кожним подружив.

З казки в кожного удома

Хлопчик-цибулинка жив.

Дуже просто, мелодійно

Він зоветься …(Цибуліно).

 

Першій букві в слові «Цибуліно» наші вітання. Що ж це за буква? Якими словами ми користуємося при зустрічі?

Виклади  ім’я казкового героя, а всі інші – звукову модель.

Цибуліно завжди бореться з неправдою.

 А як ви гадаєте, чи добре казати неправду?

Я бажаю, щоб всі діти  нашого класу бути чесними, правдивими.

 Списування з друкованого шрифту.

Цибуліно – надійний друг.

Про пригоди цього хлопчика та його друзів дізнаєтеся більше, коли прочитаєте казочку італійського письменника Джанні Родарі, яка так і називається «Пригоди Цибуліно».

А ось і сам наш герой.

Картинки чиполлино для детей

IY. Підсумок уроку.

-А сьогоднішня наша подорож добігає кінця.

Збіг урок наш, як коротка мить,

Дуже швидко час біжить,

Ще попереду у вас багато кроків,

І цікавих, і важких уроків.

Тож зростайте здоровими і щасливими,

Розумними, добрими і кмітливими.

Вправа "Мікрофон"

- Що цікавого було на уроці?

Сьогодні були активними : ...

А тих, хто грамотно і красиво працював у зошитах, чекає нагорода. Ви знайдете в зошитах цибулинки - подарунки від хлопчика, господаря будиночку. Я пропоную вам вдома розмалювати нашого героя.               Ваші роботи я  надішлю  Цибуліно і він перевірить, як ви виконали моє завдання.

 

Урок закінчено.

 

docx
Додано
30 серпня 2019
Переглядів
5212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку