Конспект уроку-подорожі Тема.Дії з іменованими числами. Розв*язування задач на визначення часу. Розвязування рівнянь

Про матеріал
Цікава урок-подорож з елементами історії та літератури розвиває в учнів зацікавленість до математики, вчить виконувати дії з іменованими числами, розширює знання та збагачує інформацію з історії та літературного читання
Перегляд файлу

 

 

 

ЗЗСО №243 м. Києва

 

 

 

Урок-подорож математики

 

4 клас

 

 

 

 

                         

 

 

 

                                                                                                   Підготувала вчитель

                                                                                                        початкових класів

                                                                                               Власюк Оксана Іванівна

 

 

 

 

Тема.  Дії з іменованими числами. Розвязування задач на визначення часу.      

            Розвязування рівнянь

Мета: закріплювати вміння учнів розв’язувати прості арифметичні задачі на обчислення тривалості, початку або закінчення подій; продовжити вдосконалювати вміння виконувати обчислення над іменованими числами, які виражені одиницями часу; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати інтерес до історичного минулого своєї країни, предмета.

Обладнання. Плакат для усного рахунку, презентації, смайлики, обличчя настрою, вірші

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

І сувора, і привітна математика – країна.

Праця тут іде завзята, вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати, множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути й першим в відповіді бути.

- Сьогодні ми здійснимо подорож Стежиною історії нашого народу.

- Чи любите ви подорожувати?

- А яким транспортом можна подорожувати? А яким видом ви подорожуєте найчастіше?

- Щоб краще справитись із завданнями цього уроку проведемо хвилинку психонастрою:

Я міркую, я працюю,           

Все обчислюю, мізкую.

Все сьогодні розв’яжу,

Всі задачі порішу.

Розум свій я розвиваю

Й перемог собі бажаю.

– Подивіться на обличчя. Якого кольору чоловічок вам краще подобається?  Отож, вибираємо обличчя цього чоловічка, запасаємося гарним настроєм на весь урок, подаруємо посмішку один одному і починаємо нашу подорож.

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

Зупинка «Усна лічба»

  •  – Поспішаємо до нашого математичного автобуса і шукаємо правильно відповідь.
  • Запишіть число, класна робота.

Зупинка «Каліграфічна хвилинка»

Щоб цифри правильно писати,                

Хвилинку каліграфії треба почати.

Цифри пишу рівнесенько,

Щоб було гарнесенько!

 – Запишіть  цифрами сьогоднішнє число, місяць і рік.

07  12  2018

– Які цифри ви написали двічі у своїх записах?

Зупинка «Математичний диктант»

 

─ Слухайте уважно і записуйте тільки ті числа, які зустрінуться на вашому шляху.

  • Знайдіть суму чисел 5500 і 8000.
  • Збільште число 270 у 100 разів.
  • Запишіть найменше п’ятицифрове число.
  • Запишіть 540 хв у годинах.
  • Запишіть 5 м 20 см у сантиметрах.

 Відповіді: 13500; 27 000; 10 000;   9 год; 5200 см.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Зупинка «Загадкова»

Інтерактивна гра «Мозкова атака» (повторення одиниць часу, дати)

ІV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

 Зупинка «Знайди та розв’яжи»

 Завдання 463

Діти знаходять і розв’язують вирази, в яких другою дією є ділення.

60 · 4 : 30 + 100 = 108     (500 + 300) : 2 – 250 = 150

  Робота над задачами

 Завдання 464

Учні читають розв’язання задачі і детально його пояснюють.

         Зупинка «Історична»

         Завдання 465 (фронтально)

  • Діти, розгляньте малюнок, прочитайте до нього підпис, і скажіть кого ви бачите?
  • Хто такий гетьман?
  • Кожен гетьман мав свої атрибути влади. А які саме ви дізнаєтесь, коли розв҆яжемо задачу.

   Учні ознайомлюються з умовою задачі, учитель наголошує на сьогоднішній даті. Наприклад, 5 грудня 2015 року.

Коли помер гетьман, минуло 19 діб і 3 місяці від початку 1622 року.

До сьогоднішнього дня від початку 2015 року минуло 4 доби і 11 місяців.

Зупинка «Цікаві факти в цифрах»

Фізкультхвилинка (відео)

Зупинка «Визначення часу»

Завдання 466 (колективно)

Учні вивчають умову задачі, складають короткий запис, розв’язують самостійно.

  Початок — 22 травня о 6 год вечора — 21 доба 18 год

  Тривалість — ? год

  Кінець — 25 травня 9 год ранку — 24 доби 9 год

Завдання 467

— Прочитайте умову задачі у підручнику. Порівняйте текст задачі за її коротким


записом. Проаналізуйте задачу від даних до питання і навпаки. Складіть план розв’язання задачі. Самостійно запишіть її розв’язання.

Зупинка «Літературна»

Завдання 468

Учні розв’язують задачу самостійно з подальшою взаємопервіркою в парах. Учитель нагадує, що сьогодні 5 грудня 2015 року.

Коли народився поет, минуло 8 діб і 2 місяці від початку 1814 року.

До сьогоднішнього дня від початку 2015 року минуло 4 доби і 11 місяців.

Зупинка «Розв’язування рівнянь»

 Завдання 469 (біля дошки три учні)

1083 – х = 137    х – 2604 = 1074     2370 + х = 4230

х = 1083 – 137    х = 2604 + 1074               х = 4230-2370 

х = 946     х = 3678                                      х = 1860_____

1083 – 946 = 137    3678 – 2604 = 1074                    2370+1860 = 4230

137 = 137     1074 = 1074                                4230  = 4230

Зупинка «Завдання для допитливих»

 Завдання 470

Учні креслять на прямій відрізки та знаходять довжину АК.

2 см 3 мм + 3 см + 5 см 4 мм = 10 см 7 мм

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Зупинка «Порівняння  іменованих  чисел»

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Зупинка «Народна творчість»

  • Хто з вас може продекламувати вірш   поета Тараса Шевченка?

Гра «Мікрофон»

  • На уроці я дізнався нового про ...
  • Цікавим для мене було ...
  • Найбільше сподобалось ...

Оцінювання учнів

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 471; 472 (с. 75)

 

 

 


 


 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я міркую, я працюю,           

Все обчислюю, мізкую.

Все сьогодні розв’яжу,

Всі задачі порішу.

Розум свій я розвиваю

Й перемог собі бажаю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Щоб правильно писати,                

Хвилинку каліграфії треба почати.

Цифри пишу рівнесенько,

Щоб було гарнесенько!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


І сувора, і привітна математика – країна.

Праця тут іде завзята, вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати, множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути й першим в відповіді бути.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Талон на проїзд

1,2

Талон на проїзд

3,4

Талон на проїзд

5,6

Талон на проїзд

7,8

Талон на проїзд

9,10

Талон на проїзд

11,12

Талон на проїзд

13,14

Талон на проїзд

15,16

Талон на проїзд

17,18

Талон на проїзд

19,20

Талон на проїзд

21,22

Талон на проїзд

23,24

Талон на проїзд

25,26

Талон на проїзд

27,28

Талон на проїзд

29,30

Талон на проїзд

0

Талон на проїзд

 

Талон на проїзд

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 березня 2020
Переглядів
2080
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку